Czy mam sie obawiać – brak uszczelki (korka?) w okolicach skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MackTheKnife » 24 cze 2005, 21:03

Dzisiaj wlazłem po raz pierwszy pod moją Madzie i ku mojej rozpaczy zobaczylem taki widok:

Obrazek
PO lewej stronie wydech, góra- przód auta (zdjecie zrobione z kanału)

Dodam że zdjecie to okolice skrzyni biegów – po lewej stronie widać kawałek wydechu. Całość jest oblane olejem. Z kad moze byc ten olej – ze skrzyni?? Jakie dzialanie prewencyjne powinienm podjąć – przez otwór w czerwonym kólku pewnie napindoliło sie syfu. Co tam jest??Coś tam widać? Przecież to nie skrzynia biegów??

Z góry dziekuję za pomoc.
Mack
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez Grzyby » 24 cze 2005, 21:36

MackTheKnife napisał(a):Z kad moze byc ten olej – ze skrzyni??

Pytanie ciężkie do zdiagnozowania przez neta :D
Może być z ziemeringa na półosi (i tak bym obstawiał chociaż widzę tylko kawałek na zdjęciu). Pozostaje lampeczka i oblukać dokładnie motorek od dołu.
Co do owej "dziury" to nie wiem co to :(
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 24 cze 2005, 23:53

mariusz.grzyb napisał(a):Co do owej "dziury" to nie wiem co to
To jest otwór do ...... <lol> Moze inaczej , Japonce o wszystkim myślą, to jest otwor aby wsadzic długi kluczyk ( 10 ) i odkręcic 2 srubki ( nakrętki ) do plastra ktory umozliwia dostęp do panewek bez wyjmowania skrzyni ( nie wszyscy wiedzą o tych srubkach <lol> przy małym remonciku silniczka. Takie same podcięcia są na kole zamachowym.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MackTheKnife » 25 cze 2005, 09:22

:D :D Wielkie dzieki Jaksa!! :D :D

Rozumiem że moge zamknąc ten otwór i zapomnieć. Czy może raczej powinienem zdiagnozować czy nie na robilo sie jakiejś kaszany od piasku (nie wiem jak dlugo poprzedni wlasiciel (Niemiec <killer> ) jeździl bez tej zaślepki.
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez Jaksa » 25 cze 2005, 14:14

MackTheKnife napisał(a):Rozumiem że moge zamknąc ten otwór
Oczywiscie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MackTheKnife » 27 cze 2005, 07:22

Czesc
Dzieki za odpowiedzi – ponawiam jednak pytanie?
Co tam widać (przez ten otwór)?
Czy ewentualne zabrudzenie tego czegoś może mieć przykre następstwa?
Samochodzik czeka na miekki dowód i na razie nim nie jeżdże – mam wiec czas troche przy nim pogrzebać – dlatego dociekam.
Mack
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez tomekrvf » 27 cze 2005, 08:17

Jak masz tam bardzo duzo pylu(ale najlepiej to sprawdzic przez gumowa oslone lapy sprzegla) to w jakis sposób mozna ocenic jak zuzyte jest sprzeglo. Troche smialy pomysl ale ja mam slabe sprzeglo i w obudowie sprzegla jest "dywan" z okladziny sprzegla
Widze tez ze skrzynka troche sie poci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MackTheKnife » 27 cze 2005, 14:39

tomekrvf napisał(a):Widze tez ze skrzynka troche sie poci :)


Odrobineczke.:(
Tak naprawde to jestem świeżo po zakupie auta i dostanie ono rejestracje dopiero jutro. Wtedy bede mógł pojeździć po warsztatach i sklepach z czesciami coby zdiagnozować co tak naprawde kupiłem i naprawić co trzeba. :D

Pozdrawiam
Mack
PS. Pewnie jeszcze bedę Cię, jeśli można, meczył o foty z Manuala.
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez tomekrvf » 27 cze 2005, 14:48

Mozna, mozna...Jakbys zmienial olej w skrzyni to polecam Shell Transaxle 75W-90(pelny syntetyk)
Olej moze leciec z lewej polosi, albo z walka zmieniacza albo z pokrywy skrzyni. Najlepiej dokladnie umyc, uzupelnic stan i troche pojezdzic. Albo do razu po calosci i wymienic uszczelniacz polosi i walka zmieniacza
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MackTheKnife » 29 cze 2005, 07:24

Jakbys zmienial olej w skrzyni to polecam Shell Transaxle 75W-90(pelny syntetyk)


W jaką ilość oleju musze zaopatrzyć sie do pełnej wymiany??
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2005, 08:13

okolo 2.7 litra Poziom oleju powinien zawierac sie pomiedzy dolna krawedzia korka wlewowego do 6mm ponizej. Czyli lejesz az wyrzuci na zewnatrz, czekasz az wycieknie nadmiar i zakrecasz korek momentem 41-50 Nm
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MackTheKnife » 29 cze 2005, 12:58

Dzieki.
Sprawdze stan (kondycje) oleju, doleje, zdiagnozuje skąd leci, i przy usuwaniu źródła wycieku wymienie.

Inna sprawa – czy mogę prosić o materiały z Wielkiej Ksiegi na temat wymiany łączników stabilizatora? – Zdaje sie że na oststnio przysłanych fotach tego nie ma.
Wydaje mi sie ze czesci które widzialme w sklepie internetowym jappartsa to nie to co na R-23 w książce.
Mack
Rekin zęby ma jak noże i nie musi kryć sie z tym,
Mackie noża użyć może, ale kto go widział z nim?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 07:06
Posty: 19
Skąd: Tczew
Auto: 626 GE-FS '94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6