Stukanie w kolumnie kierowniczej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kristoph17 » 28 wrz 2008, 22:48

Witam, jestem po przeglądzie, diagnosta stwierdził że mam wybitą kolumnę kierowniczą, sprawdził mi całe auto amortyzatory, na szarpakach całe zawieszenie i ogólnie wszystko ok tylko przy wyłączonym silniku i i szybkimi ruchami kierownicą na gałkach luzu nie było ale słychać czysto i wyraźnie taki dziwny stukot nie wiem co może być przyczyną tylko że ewidentnie słychać że to w kolumnie kierowniczej, jak zlikwidować taką usterkę?? jak dźwignąłem auto to z lewej strony (od kierowcy) to jest tego trzasku mniej ale jeszcze jest, zaś jak wezmę i podniosę auto od strony pasarzera to jest ok prawie dobrze pozdrawiam Krzysztif
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez qbass » 28 wrz 2008, 23:07

Łączniki stabilizatora na pewno są w porządku? Jeśli tak, to maglownica może być wybita.
Istnieje też możliwość regulacji jej luzu, ale pomoże to raczej nie na długo (o ile w ogóle).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Kristoph17 » 29 wrz 2008, 08:16

Witam tak stabilizatory są nowe, to raczej coś w tej maglownicy bo na postoju przy szybkich ruchach kierownicą słychać trzask, żeby ewentualnie sprawdzić i spróbować ją podregulować to gdzie szukać regulacji i jak się to robi? Ogólnie cała listwa jest sucha nie ma żadnych wycieków, co trzeba było by w niej zmienić i czy dostanę jakieś części, czy całą nową muszę upić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez glock » 29 wrz 2008, 09:12

Kolego sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Hugo » 29 wrz 2008, 09:22

Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku. Po odpaleniu nie powinna stukać. U mnie też stuka a auto jedzie jak po szynach. Gdyby był luz to raczej miałbym problemy z utrzymaniem kierunku jazdy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez qbass » 29 wrz 2008, 17:53

glock napisał(a):sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.

Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.


Hugo napisał(a):Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.

Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez gadula » 29 wrz 2008, 22:37

Prawdopodobnie masz wybite łożysko na końcu kolumny kierowniczej. Ja u siebie chciałem wyregulować maglownicę, a okazało się że to łożysko ma luz. Aby je wymienić trzeba całą maglownicę ściągać :| Narazie tak jeżdżę.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Haszcz » 29 wrz 2008, 22:55

Jak do tego doszedłes?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez gadula » 30 wrz 2008, 00:28

Po odkręceniu dekielka w maglownicy, jedna osoba szarpała kierownicą. Druga jeśli nie trzymała kluczem nakrętki to słychać było stukot i lekkie luzy, ale jak zblokowaliśmy kluczem nakrętkę tak aby się nie ruszała, to nie było nic słychać.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez glock » 30 wrz 2008, 09:23

qbass napisał(a):
glock napisał(a):sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.

Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.


Hugo napisał(a):Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.

Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.


Terkotanie,a stukanie to pojęcie względne,każdy może to interpretować we własny sposób.
Ja stawiam na padnięte łożyska w kolumnach mcpersonów....
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Szyna » 19 sie 2009, 17:44

Witam, ja dzisiaj zauważyłem ten sam objaw. Przy kręceniu kierownica na postoju słychać stuki w środku w maglownicy sprawdziłem to na kanale jedna osoba ruszała kierownica a druga sprawdzała na dole. Może być i to łożysko z wybitej kolumny kierowniczej tylko nie wiem jak to sprawdzić.
I co jeszcze ciekawego zauważyłem ze kierownica jest w dziwnym położeniu. Bo jak chce jechać na wprost to muszę ja mieć trochę skręcona w prawo.
Nie wiem czy coś się tam mogło przestawić albo co ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6