Stukanie w kolumnie kierowniczej
Strona 1 z 1
Witam, jestem po przeglądzie, diagnosta stwierdził że mam wybitą kolumnę kierowniczą, sprawdził mi całe auto amortyzatory, na szarpakach całe zawieszenie i ogólnie wszystko ok tylko przy wyłączonym silniku i i szybkimi ruchami kierownicą na gałkach luzu nie było ale słychać czysto i wyraźnie taki dziwny stukot nie wiem co może być przyczyną tylko że ewidentnie słychać że to w kolumnie kierowniczej, jak zlikwidować taką usterkę?? jak dźwignąłem auto to z lewej strony (od kierowcy) to jest tego trzasku mniej ale jeszcze jest, zaś jak wezmę i podniosę auto od strony pasarzera to jest ok prawie dobrze pozdrawiam Krzysztif
- Od: 19 lut 2006, 17:00
- Posty: 41
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY
Łączniki stabilizatora na pewno są w porządku? Jeśli tak, to maglownica może być wybita.
Istnieje też możliwość regulacji jej luzu, ale pomoże to raczej nie na długo (o ile w ogóle).
Istnieje też możliwość regulacji jej luzu, ale pomoże to raczej nie na długo (o ile w ogóle).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Witam tak stabilizatory są nowe, to raczej coś w tej maglownicy bo na postoju przy szybkich ruchach kierownicą słychać trzask, żeby ewentualnie sprawdzić i spróbować ją podregulować to gdzie szukać regulacji i jak się to robi? Ogólnie cała listwa jest sucha nie ma żadnych wycieków, co trzeba było by w niej zmienić i czy dostanę jakieś części, czy całą nową muszę upić?
- Od: 19 lut 2006, 17:00
- Posty: 41
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY
Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku. Po odpaleniu nie powinna stukać. U mnie też stuka a auto jedzie jak po szynach. Gdyby był luz to raczej miałbym problemy z utrzymaniem kierunku jazdy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
glock napisał(a):sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.
Hugo napisał(a):Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.
Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Prawdopodobnie masz wybite łożysko na końcu kolumny kierowniczej. Ja u siebie chciałem wyregulować maglownicę, a okazało się że to łożysko ma luz. Aby je wymienić trzeba całą maglownicę ściągać
Narazie tak jeżdżę.
Po odkręceniu dekielka w maglownicy, jedna osoba szarpała kierownicą. Druga jeśli nie trzymała kluczem nakrętki to słychać było stukot i lekkie luzy, ale jak zblokowaliśmy kluczem nakrętkę tak aby się nie ruszała, to nie było nic słychać.
qbass napisał(a):glock napisał(a):sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.Hugo napisał(a):Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.
Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.
Terkotanie,a stukanie to pojęcie względne,każdy może to interpretować we własny sposób.
Ja stawiam na padnięte łożyska w kolumnach mcpersonów....
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
Witam, ja dzisiaj zauważyłem ten sam objaw. Przy kręceniu kierownica na postoju słychać stuki w środku w maglownicy sprawdziłem to na kanale jedna osoba ruszała kierownica a druga sprawdzała na dole. Może być i to łożysko z wybitej kolumny kierowniczej tylko nie wiem jak to sprawdzić.
I co jeszcze ciekawego zauważyłem ze kierownica jest w dziwnym położeniu. Bo jak chce jechać na wprost to muszę ja mieć trochę skręcona w prawo.
Nie wiem czy coś się tam mogło przestawić albo co ?
I co jeszcze ciekawego zauważyłem ze kierownica jest w dziwnym położeniu. Bo jak chce jechać na wprost to muszę ja mieć trochę skręcona w prawo.
Nie wiem czy coś się tam mogło przestawić albo co ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6