Sprzęgło – po wciśnięciu nie podnosi się

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jarusiek » 25 sty 2009, 23:25

Pajko napisał(a):A jak to się fachowo nazywa co to jest ??eheh
Zaglądnij do linka (na poprzedniej stronie zamieściłem), zdjęcia tam zamieściłem ;) Łatwiej zlokalizujesz to- a na forum jest nawet fotorelacja jak wymienić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez dcc69 » 25 sty 2009, 23:32

No tak sam go nie zauwazyłem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Ale jak wyjmiesz akumulator to tak to wlasnie wygląda.
To ten czarny z żółtym paseczkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Pajko » 25 sty 2009, 23:55

Dzięki Panowie jutro będę ogarniał temat .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Pajko » 6 lut 2009, 12:28

Kurde no i lipa że tak powiem , dolałem plynu i ten wężyk o którym pisaliście jest suchy nie przecieka . Jedyne co to auto na lawete i do mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez dcc69 » 6 lut 2009, 19:58

To sprawdz węzyk który wychodzi ze zbirniczka, gdzie dolewasz płyn hamulcowy, i wchodzi w pompę sprzęgła.
Chyba ze coś masz z hamulcami i tam ucieka Tobie płyn tylko ze jak schodzi z hamulca to odgadza plyn z komory od hamulca od sprzęgła ścianka i jedno wyklucza drugie.
Ale masz zaje swoją Madzie.
Gdzie kupiłeś taki licznik?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez VeryCoolMan » 6 lut 2009, 20:53

Pajko napisał(a):Kurde no i lipa że tak powiem , dolałem plynu i ten wężyk o którym pisaliście jest suchy nie przecieka . Jedyne co to auto na lawete i do mechanika

Odpowietrzałeś to wogóle ?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Pajko » 7 lut 2009, 00:40

Odpowietrzałeś to wogóle ?

ehhehe :P kurde nie pomyślałem a jak to odpowietrzyć ?
dcc69 napisał(a):Ale masz zaje swoją Madzie.
Gdzie kupiłeś taki licznik?? oczko

dzieki
www.moman.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez VeryCoolMan » 7 lut 2009, 01:14

Pajko napisał(a):ehhehe kurde nie pomyślałem a jak to odpowietrzyć ?


– uzupełnić płyn w zbiorniku przynajmniej do 2/3 objętości aby powietrze nie dostało się ponownie do układu
– zdjąć gumowy kapturek zabezpieczający z odpowietrznika wysprzęglika i założyć na
Niego przewód do odpowietrzania. Drugi koniec przewodu zanurzyć w butelce z płynem hamulcowym
– podczas odpowietrzania niezbędna jest pomoc drugiej osoby. Należy kilkakrotnie nacisnąć ręką pedał sprzęgła (pompować), a następnie przytrzymać pedał przy podłodze.
– odkręcić odpowietrznik, przez który wypłynie przewodem do butelki płyn z zawartym w nim powietrzem. Dokręcić odpowietrznik.
– powtarzać powyższe czynności do chwili Az wypływający płyn nie będzie zawierał pęcherzyków powietrza.
– założyć gumowa osłonę odpowietrznika, sprawdzić prace sprzęgła.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez ZipperPL » 7 lut 2009, 11:50

Driver napisał(a):Drugi koniec przewodu zanurzyć w butelce z płynem hamulcowym
– podczas odpowietrzania niezbędna jest pomoc drugiej osoby. Należy kilkakrotnie nacisnąć ręką pedał sprzęgła (pompować), a następnie przytrzymać pedał przy podłodze.



Jeżeli podczas odpowietrzania drugi koniec przewodu zanurzamy w butelce z płynem, no można od razu odkręcić odpowietrznik i cały czas pompować na odkręconym, aż przestaną lecieć bąbelki ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Pajko » 7 lut 2009, 18:34

Spoko loko ale gdzie jest w GE odpowietrznik .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Hugo » 7 lut 2009, 19:46

Pajko napisał(a):Spoko loko ale gdzie jest w GE odpowietrznik
Na wysprzęgliku. U samej góry. Uważaj żebyś sobie oka nie wykłuł <lol>
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Pajko » 7 lut 2009, 21:41

Hugo możesz mi pstryknąć fotkę ?? bo ja naprawdę w sprawach mechanicznych jestem zielony .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez VeryCoolMan » 7 lut 2009, 21:53

pajko lukaj, wysprzęglik przy skrzyni: http://moto.allegro.pl/item526120079_ma ... liczn.html

sam wysprzęglik: http://moto.allegro.pl/item538451174_ma ... 0_16v.html

odpowietrznik to ten z gumowym kapturkiem na gwincie.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Hugo » 7 lut 2009, 22:00

Driver napisał(a):http://moto.allegro.pl/item526120079_mazda_626_01_2_0_td_lift_wysprzeglik_hydrauliczn.html
Na 99% w FS wygląda on tak samo. Znajdziesz ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Pajko » 8 lut 2009, 00:22

OK dzięki , jutro będę musiał na to popatrzeć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Piter » 8 lut 2009, 21:05

witam

ja miałem podobny problem i okazało się że musiałem zmienić płyn hamulcowy bo było jakies zanieczyszczenie i od czasu do czasu pedał sprzegła wpadał teraz zmieniłem płyn odpowietrzyłem układ i jakby ręką odjął.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2006, 03:50
Posty: 10

Postprzez czogori » 12 lut 2009, 08:59

czesc, zupelnie przypadkiem tu wpadlem – szukajac pomocy....problem ze sprzeglem, po nocy dosc zimnej – wpadl i nic z dalszej jazdy. Zaraz ide do Madzi reperowac, dobrze ze wiem juz o plynie doc4. Reszta to cimnogrod – a z tym odpowietrzaniem to....trza byc mechanikiem.
Panie HUGO!, jestem pod wrazeniem ze madzia jest w rodzinie tak dlugo..szacunek..
Dodam ze mam taka sama...z klapa na kwadratowa blache. :] i silnik 2.5
pozdrawiam Wszystkich!! :)
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez Hugo » 12 lut 2009, 12:14

czogori napisał(a):Panie HUGO!, jestem pod wrazeniem ze madzia jest w rodzinie tak dlugo..szacunek..
Nie bardzo rozumiem... W rodzinie?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez czogori » 12 lut 2009, 19:50

piszac "w rodzinie" mialem na mysli dlugie posiadanie auta – np. po tacie. Byc moze pomylilem Ciebie z innym forumowiczem.
Moja Madzia "ozyla" <jupi> . Kiedy rano stwierdzilem brak sprzegla – pedal byl b.miekki ale wstawal, bylem zmartwiony. Okazalo sie ze zbiorniczek na plyn hamulcowy jest dwudzielny!, i w 1/3 zbiorniczka nie bylo plynu. Nie wiedzialem tego wczesniej i minimalny stan plynu mnie nie alarmowal. Po dolaniu doc4 /silnik pracowal/ troche pompowalem sprzeglem...po ok 5 min. pedal w Madzi sie obudzil.
To co z tym odpowietrzaniem? Musze teraz to zrobic?
Jak mam sprawdzic w jakim stanie jest uklad hamulcowy? i dlaczego plynu ubylo??
pozdrwaiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez Hugo » 12 lut 2009, 23:03

czogori napisał(a):piszac "w rodzinie" mialem na mysli dlugie posiadanie auta – np. po tacie. Byc moze pomylilem Ciebie z innym forumowiczem.
Na to wygląda ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6