Witam!
Mam walnięty czujnik ABS lewy przód. Generalnie chciałbym się dowiedzieć ile coś takiego kosztuje i gdzie ewentualnie szukać. Czy uszkodzony czujnik ABS wpływa na zużycie klocków w trakcie hamownia, oczywiście takiego które jest na tyle delikatne, że nie uaktywnia się cały system? Bo rozumiem, że gdy załącza się ABS to klocki na kole z dobrym czujnikiem ścierają się nieco wolniej... mam rację?
Czujnik ABS
Strona 1 z 1
Witaj.
Kwoli ścisłości: niedziałający ABS praktycznie pozostaje bez wpływu na zużycie się klocków hamulcowych. Dzieje się tak za sprawą istoty działania ABS – układ ma za zadanie zmniejszyć cisnienie płynu hamulcowego działającego na zacisk danego koła w momencie, gdy koło przekroczyło dopuszczalną wartość opóźnienia w stosunku do prędkości pojazdu. Logicznie mysląc, mozna powiedzieć, ze ABS w bardzo nieznacznym stopniu wręcz potęguje zużycie klocków hamulcowych (ale bez przesady) : gdy koło jest zablokowane, to zużycie klocka jest praktycznie zerowe, bo siłę tarcia przenosi wtedy tylko i wyłącznie opona. Abs za sprawą niedoprowadzenia do zablokowania się koła powoduje, ze koło musi się kręcić, skutkiem czego klocek przenosi większośc siły tarcia a opona za to się mniej żużywa. Ale jak mówie – to tylko dywagacje, bo w praktyce wpływ ABS na żużycie klocków jest marginalny. ABS to tylko wynalazek, który w sytuacjach ekstremalnych ułatwia opanowanie pojazdu i poprzez nie dopuszczenie do zblokowania kół czyni go sterowalnym. Wbrew pozorom, ABS niekiedy znacznie wydłuża drogę hamowania (zwłaszcza na lodzie).
A teraz co do czujnika – o cene nowego nie pytaj, bo zwali Cie z nóg.
A używany czujnik mam – 100% sprawny – rezystancja znamionowa zgodnie z normą. Jeśli jesteś zainteresowany, to zapraszam na priv.
djsmirnoff@wp.pl
Pozdrawiam
SM
Kwoli ścisłości: niedziałający ABS praktycznie pozostaje bez wpływu na zużycie się klocków hamulcowych. Dzieje się tak za sprawą istoty działania ABS – układ ma za zadanie zmniejszyć cisnienie płynu hamulcowego działającego na zacisk danego koła w momencie, gdy koło przekroczyło dopuszczalną wartość opóźnienia w stosunku do prędkości pojazdu. Logicznie mysląc, mozna powiedzieć, ze ABS w bardzo nieznacznym stopniu wręcz potęguje zużycie klocków hamulcowych (ale bez przesady) : gdy koło jest zablokowane, to zużycie klocka jest praktycznie zerowe, bo siłę tarcia przenosi wtedy tylko i wyłącznie opona. Abs za sprawą niedoprowadzenia do zablokowania się koła powoduje, ze koło musi się kręcić, skutkiem czego klocek przenosi większośc siły tarcia a opona za to się mniej żużywa. Ale jak mówie – to tylko dywagacje, bo w praktyce wpływ ABS na żużycie klocków jest marginalny. ABS to tylko wynalazek, który w sytuacjach ekstremalnych ułatwia opanowanie pojazdu i poprzez nie dopuszczenie do zblokowania kół czyni go sterowalnym. Wbrew pozorom, ABS niekiedy znacznie wydłuża drogę hamowania (zwłaszcza na lodzie).
A teraz co do czujnika – o cene nowego nie pytaj, bo zwali Cie z nóg.
A używany czujnik mam – 100% sprawny – rezystancja znamionowa zgodnie z normą. Jeśli jesteś zainteresowany, to zapraszam na priv.
djsmirnoff@wp.pl
Pozdrawiam
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
maciekr napisał(a):Czy uszkodzony czujnik ABS wpływa na zużycie klocków
A zapytam odwrotnie – czy zuzyte klocki (prawie zero) moga powodowac to ze od czasu do czasu krotko po hamowaniu wlacza sie kontrolka od ABS, poswieci troche, a po dluzszej przerwie (postoj) gasnie...
?
Leszek
-
molest
Brak reakcji na dzialanie ukladu ABS powinno wywolac to co opisales
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6