Zawór startowy – opis działania, budowa, czyszczenie

Zawór startowy, jak sama wskazuje jest konieczny podczas pierwszego uruchomienia silnika po dłuższym przestoju.
Zawór w czasie postoju zamyka obwód sprężarki do kolektora dolotowego. Jest to wywołane przedostawaniem się spalin ze sprężarki do kolektora ssącego.
W związku z tym jest uniemożliwione uruchomienie silnika z prostego powodu – brak tlenu, niezbędnego przy procesach spalania.
W momencie zamknięcia obiegu, powietrze pobierane jest bez pośrednio z filtra powietrza omijając sprężarkę. Na wskutek wytworzonego podciśnienia w obiegu kolektora dolotowego w zaworze startowym otwiera się przepustnica pobierająca powietrze. Na czas pracy silnika w skutek wytworzonego ciśnienia zostaje otworzony obieg filtr powietrza --> sprężarka --> zawór startowy -- > intercooler --> dolot silnika -- > komora spalania
Mam nadzieje że przybliżyłem zasadę działania zaworu startego.
Napisałem tego ze względu na brak pewnej informacji w jaki sposób zostaje zamknięty obwód sprężarki przez zawór.
Kupując swoja mazdę otrzymałem ja w częściach i bez sprężarki. Po złożeniu i montażu sprężarki okazało się iż auto ma problemu z odpalenie.
Padło słuszne podejrzenie na zawór.
Gdy go otrzymał został rozkręcony, zauważyłem iż domykany jest przez magnes.
Czy nie powinna znajdować się w nim sprężynka stożkowa, która na czas wyłączenia silnika powinna zamykać obieg.
Proszę o udzielenie odpowiedzi oraz rozwiania moich wątpliwości.
Zawór w czasie postoju zamyka obwód sprężarki do kolektora dolotowego. Jest to wywołane przedostawaniem się spalin ze sprężarki do kolektora ssącego.
W związku z tym jest uniemożliwione uruchomienie silnika z prostego powodu – brak tlenu, niezbędnego przy procesach spalania.
W momencie zamknięcia obiegu, powietrze pobierane jest bez pośrednio z filtra powietrza omijając sprężarkę. Na wskutek wytworzonego podciśnienia w obiegu kolektora dolotowego w zaworze startowym otwiera się przepustnica pobierająca powietrze. Na czas pracy silnika w skutek wytworzonego ciśnienia zostaje otworzony obieg filtr powietrza --> sprężarka --> zawór startowy -- > intercooler --> dolot silnika -- > komora spalania
Mam nadzieje że przybliżyłem zasadę działania zaworu startego.
Napisałem tego ze względu na brak pewnej informacji w jaki sposób zostaje zamknięty obwód sprężarki przez zawór.
Kupując swoja mazdę otrzymałem ja w częściach i bez sprężarki. Po złożeniu i montażu sprężarki okazało się iż auto ma problemu z odpalenie.
Padło słuszne podejrzenie na zawór.
Gdy go otrzymał został rozkręcony, zauważyłem iż domykany jest przez magnes.
Czy nie powinna znajdować się w nim sprężynka stożkowa, która na czas wyłączenia silnika powinna zamykać obieg.
Proszę o udzielenie odpowiedzi oraz rozwiania moich wątpliwości.