Strona 1 z 1

Ubytki płynu chłodniczego.

PostNapisane: 14 gru 2009, 00:28
przez danielsc1
Witam.Posiadam mazde 626 comprex już 1.5 roku.miałem z nią wiele problemu:(niestety(pęknieta chłodnica oleju,pęknięta chłodnica wody,wymiana comprexa oraz małe awarie układu hamulcowego) Ale teraz mam jeszcze taki mały problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny.Ubywa mi płynu chłodniczego dość szybko(bo na 200km ok 1L)pod korkiem olejowym nie mam żadnych śladów wynikających na uszkodzenie uszczelki pod głowicą.w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.A także oleju "nie przybywa" i nie ma śladów wycieku pod autem.czy ktoś mógłby mi poradzić co to jest?gdzie zacząć szukać?

Temat poprawiony / Myjk

PostNapisane: 16 gru 2009, 01:26
przez zadra
1.Może gdy jest rozgrzana, wzrośnie ciśnienie płynu i sączy się gdzieś przez chłodnicę jednocześnie odparowywując – na zimnym bez ciśnienia jest sucho?
2. Sprawdź czy nie masz wycieku z nagrzewnicy powietrza w kabinie.. mokry dywanik pasażera, zacieki, wciąż zaparowane szyby?
3. Może być nieszczelna głowica i płyn sączyć się będzie np. do komory spalania – nie będzie to miało wpływu na olej, choć powinny się przedostawać gazy do układu chłodzenia.
Najlepiej przyjrzeć się pod tym kątem spalinom w zamglony pochmurny wieczór.

PostNapisane: 17 gru 2009, 18:36
przez Enduro
ja mam inne podejrzenie,
bo znam historie,
gdzie w compexie uszkadzaly sie tuleje cylindra (pekaly!)
im zimniejszy silnik tym ta rysa jest szczelniejsza,
a jak silnik sie rozgrzeje, to przez nia dostaje sie woda do komory spalania i przez to te ubytki...
powachaj spaliny czy nie czuc je jakos inaczej!
sorry, ze nie przynioslem dobrej wiadomosci typ. spalony bezpiecznik,
ale prawda jest brutalna, choc zycze innego defektu ,mniej kosztownego!
pozdr.
E.

PostNapisane: 17 gru 2009, 23:16
przez zadra
Szkoda że do diesel, bo w benzynce wygląd świec dużo by wyjaśnił.

PostNapisane: 18 gru 2009, 00:21
przez Enduro
tam tez jest swieca
no i na niej tez zbiera sie nagar...
E.

PostNapisane: 21 gru 2009, 00:23
przez danielsc1
a wiec na zimnym jest sucho.w środku też.czasem wieczorem jak jade to widze dym w lusterku,ale to chyba normalne.zastanawia mnie też teraz to dlaczego pękła mi chłodnica oleju?a po krótkim czasie (ok 2 tyg.)szczeliła chłodnica wody,w górnej części na plastiku?

PostNapisane: 21 gru 2009, 11:45
przez Enduro
danielsc1 napisał(a):a wiec na zimnym jest sucho.w środku też.czasem wieczorem jak jade to widze dym w lusterku,ale to chyba normalne.zastanawia mnie też teraz to dlaczego pękła mi chłodnica oleju?a po krótkim czasie (ok 2 tyg.)szczeliła chłodnica wody,w górnej części na plastiku?

za duze cisnienie!
E.

PostNapisane: 26 gru 2009, 06:54
przez danielsc1
witam.już wiem gdzie jest ubytek płynu....znowu szczeliła mi chłodnica wody:/co ja mam myśleć o tym??pozdrawiam

PostNapisane: 27 gru 2009, 14:37
przez zadra
za duze cisnienie


wody w chłodnicy, czy oleju?..

PostNapisane: 28 gru 2009, 08:02
przez danielsc1
muunek napisał(a):
za duze cisnienie


wody w chłodnicy, czy oleju?..


za duże cisnienie wody.

PostNapisane: 28 gru 2009, 11:43
przez Enduro
danielsc1 napisał(a):
muunek napisał(a):
za duze cisnienie


wody w chłodnicy, czy oleju?..


za duże cisnienie wody.

czyli nieszczelnosc miedzy cylindrem a systemem chlodzenia!
pozdr
E.