Strona 1 z 3
Ustawienie rozrządu w 626 komprexi-e.

Napisane:
15 paź 2009, 17:57
przez zygaol
Podaje problem,za kołem rozrządu wału korbowego nie mam kołnierza, i nie wiem,w jaki sposób ustawić to koło rązrządu wału korbowego.Bardzo cieżko zapala,po zapalaniu dużo czarnego dymu,oraz twarda praca silnika Silnik dizla RF-CX (Comprex)

Napisane:
15 paź 2009, 22:42
przez pawelMX6
zygaol, proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –>
Regulamin. Czas na poprawę 24 godziny. Poza tym korzystając z magicznej wyszukiwarki znalazłem taki temat:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26666

Napisane:
16 paź 2009, 15:56
przez MazDarek
Przenoszę do –> diesel. Może tam szybciej ktoś odpowie.
Rozrząd wymiana, ustawienie – Comprex

Napisane:
21 paź 2009, 19:24
przez mario33
poszukuję schematu, opisu wymiany rozrządu do madzi 626 comprex. jak się dobrać do tego? trzeba podwieszać silnik?
Wymiana rozrządu

Napisane:
26 gru 2009, 16:02
przez lusiek
Witam
Czy ktoś może mi powiedzieć co ile kilometrów powinno wymieniać się rozrząd w takim samochodzie i które elementy rozrządu jest konieczność wymienić?

Napisane:
28 gru 2009, 00:53
przez MazDarek
Przenoszę do działu –> diesel

Napisane:
28 gru 2009, 16:14
przez Tomcio1972
Witaj wszystko zależy od stanu w jakim jest rozrząd jak masz kasiorę polecam wymianę kompletu
co do przebiegu mój RODZINNY mechanik poleca wymieniać co 50-70 tyś km i to w zależności od tego co zakładasz jak pasek gorszy = częstsza wymiana ale na tym lepiej nie oszczędzać ...


Napisane:
29 gru 2009, 00:06
przez zadra
jeśli były oryginały co 100kkm, oczywiście tylko oryginały, oczywiście cały kąplet: pasek, napinacz, rolka prowadząca, można też pompę wody.
Koszt bez pompy ok 600zł
jeśli nie wiesz, co masz, to lepiej zakładaj, bo narazisz się na koszty
kat zapłonu diesel

Napisane:
18 lut 2010, 22:31
przez slawek100
wymieniłem pasek rozrzadu ustawiłem kąt zapłonu na lampie na ciepłym silniku 13 stopni tak mi doradzono lecz mam problem z odpalniem moze zły kąt zapłonu jaki powinien byc.
Re: kat zapłonu diesel

Napisane:
25 lut 2010, 22:56
przez slawek100
Przepraszam zapomiałem dopisac chodzi o mazde 626 comprex pojemnosc silnika 2000. Rok prod 1992 silnik typ RF silnik posiada sprezarke na pasek klinowy ,pompa ma obieg płynu chłodniczego który zmienia kąt zapłonu.Jaki kąt ma miec na zimnym silniku , lub na ciepłym chcę sprawdzić go na lampie czy mam dobry bo słabo pali krece około 30 sekund nim zapali , z rury idą kłęby białego dymu.Gdy zapale rano to przez cały dzien pali za kazdym razem bez podgrzewania swiec co jest powodem.W przewód paliwowy pomiedzy pompa a filtrem paliwa wstawiłem rurkę ze szkła by sprawdzic czy się zapowietrza pompa lecz paliwo jest cały czas .
Re: Wymiana rozrządu w 626 diesel comprex

Napisane:
5 maja 2010, 15:36
przez danielsc1
tak jak w każdym samochodzie.nic skomplikowanego
Re: Wymiana rozrządu w 626 diesel comprex

Napisane:
5 maja 2010, 18:52
przez zadra
jeżeli myślisz,że trzeba "podwieszać silnik", to myślę,że powinieneś zgłosić się do jakiegoś zaufanego mechanika..
Tylko nie idź na łatwiznę i zamontuj tylko oryginalne podzespoły.
Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz mój post z określeniem kosztów, które poniosłem za swój rozrząd.
Re: Wymiana rozrządu w 626 diesel comprex

Napisane:
6 maja 2010, 18:40
przez danielsc1
ja za swoj rozrząd zapłaciłem 550zł.(pasek mitsuboshi;rolka prowadząca ntn;napinacz ntn;pompa wody gmb)a silnik wystarczy troche podnieść na lewarku hydraulicznym.
Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
28 sie 2010, 01:40
przez PTB1
Witam
Do tej pory nie znalazłem nic na temat rozrządu w Comprex'ie dlatego pytam.
Szykuję się do wymiany rolek, paska rozrządu i pompy wody. W związku z tym czy posiada ktoś schemat/ew. podpowie jak ustawić rozrząd w maździe 626 Comprex 94rok HB?
Re: Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
28 sie 2010, 09:21
przez vilkolak
pierwsza rada to kupuj tylko oryginaly, bo ja kupilem sobie tansze zamienniki, zaoszczedzilem na wszystkim 130 zl, i cale szczescie ze mechanik przy wymianie poduszki silnika zerknal na pasek i sie zorientowal ze rolka prowadzaca sie zaciera :/
co do schematu to nie ma problemu, potem wkleje bo teraz nie mam czasu ale problemu nie ma bo na wszystkich kolach pasowych sa znaki, jedyny problem z wymiana to to ze trzeba sciagnac poduszke silnika

Re: Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
30 sie 2010, 09:12
przez PTB1
wiem że trzeba oryginały kupować tak zrobiłem. Wrzuć schemat jak możesz tak dla pewności. Pozdrawiam
Re: Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
30 sie 2010, 22:09
przez vilkolak
przepraszam ze dopiero dzis ale nie mialem wczesniej czasu, nie wiem gdzie podzialem oryginalna ksiazke wiec mam tylko schemat z pudelka po pasku, ale to w sumie to samo

Re: Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
1 cze 2011, 17:30
przez Szary01
Witam!
Po wymianie rozrządu (paska) nie wiem ile mam ustawić na wale korbowym stopni.
Mam ustawione na wale 0 stopni. Koło od pompy wtryskowej i od wałka rozrządu jest dobrze ze znakami fabrycznymi. I tu jest problem bo mi nie chce palić. Słyszałem, że trzeba ustawić z wyprzedzeniem...
To znaczy kąt wyprzedzenia wtrysku ( nie wiem dokładnie )
[nie pisać żebym obócił wał o 360 stopni, ponieważ jest dobrze ustawione]
Interesuje mnie ten kąt z wyprzedzeniem!!! Ile stopni ma być wyprzedzenia???
Proszę doświadczonych mechaniów o pomoc bardzo bym chciał już odpalić madzie!

PS. Przepraszam za poprzednie posty... i mam nadzieje, że z tym już dobrze trafiłem. Pierwszy raz jestem na tym forum.
Re: Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
1 cze 2011, 18:49
przez Tomcio1972
masz rysunek jak ustawić powyżej ja wymieniałem zgodnie z tymi objaśnieniami i działa więc może coś popitoliłeś ?
Re: Rozrząd – ustawienie/wymiana

Napisane:
1 cze 2011, 23:18
przez Szary01
Dobra działa!!!
Przyczyna: Pompka do paliwa a nie rozrząd...
Czytałem kilka tematów na ten temat. Podłączyłem plastikowy filtr za 6 zł i działa.
Pompka nie podawała paliwa!
Chociaż... działa... ALE itak musze 5 sec pokręcić żeby zapalił a powinno odrazu palić więc nie wiem jak z tym kątem wtrysku powinno być ileś tam stopni..