Strona 1 z 3

Comprex i nadmierne wydzielanie czarnych spalin

PostNapisane: 4 sty 2005, 23:35
przez Mirek2004
Witam mam problem podczas nabierania szybkosci z wydechu wydziela się czarny dym !!!POMOCY!!!

PostNapisane: 4 sty 2005, 23:54
przez navroth
Może jak dajesz mu pedał w podłogę to nie spala całej dawki paliwa, sprawdz kąt wtrysku lub dawkę paliwa /W SERVISIE/, ALE bron boze nie wymieniaj końcówek wtryskiwaczy oryginalne sa nie do zastąpienia.

kiedy wymieniales olej /jaki/ i filtr oleju oraz powietrza?

PostNapisane: 5 sty 2005, 02:31
przez ad_a
sprawdz filtr powietrza, oraz stan paska od turbiny

p.s. z ktorego roku to Comprex?
pozdrawiam

PostNapisane: 5 sty 2005, 04:13
przez nightcomer
Niedobrze Mirek, szykuj worek pieniędzy :(

PostNapisane: 5 sty 2005, 09:12
przez JACU626
Jak oleju nie bierze to tylko końcówki wtrysków bym sprawdził i kat ustawienia pompy.

PostNapisane: 5 sty 2005, 10:11
przez jesus
a auto szarpie ?? ...... przy odpalaniu to był zawsze czarny dym ... i przy akcji .. pedał w podłoge i 3,5 – 4tys. obrotów

PostNapisane: 5 sty 2005, 11:14
przez tomekrvf
Jeżeli stało się to nagle to stawiam na brak powietrza czyli pasek

PostNapisane: 5 sty 2005, 12:43
przez Mirek2004
Comprex z94 r wymienialem pierscienie uszczelniacze zaworow przed remontem tez dymil teraz oleiu prawie niebierze turbina zalancza sie przy 2100 obrotow

PostNapisane: 5 sty 2005, 12:47
przez Mirek2004
Comprex z94 r wymienialem pierscienie uszczelniacze zaworow przed remontem tez dymil teraz oleiu prawie niebierze turbina zalancza sie przy 2100 obrotow filtry iolei powymianie

PostNapisane: 5 sty 2005, 17:10
przez navroth
Mirek2004 napisał(a):turbina zalancza sie przy 2100 obrotow


powinna chyba przy ok 1500 obrotow? 2100 to juz musisz niezle pędzić :) aby sie wlaczyla.

ale na jakie filtry /oryginaly/?
a ma "czkawkę" lub "czknięie" jak dajesz przyspieszenie ostro ??

przeprowadz wspomniane regulacje na wstępie.
Może to nie problem albo go WYOLBRZYMIASZ , przecież diesle dymią ;) :P z natury.

PostNapisane: 5 sty 2005, 18:08
przez Mirek2004
mialem kilka disli i zaden tak niedymil filtry orginalne do 2000 obrot samochod jest dosyc mulowaty dopiero po przekroczeniu 2000 jagby dostal kopa i wtenczas najwiecei dymi

PostNapisane: 5 sty 2005, 19:50
przez Jaksa
navroth napisał(a): przecież diesle dymią
tylko przy odpalaniu ( mowa tu o Comprexie )

PostNapisane: 5 sty 2005, 20:11
przez navroth
Przesuniecie sie pułapu doładowania może wskazywać na poślizg paska napędzającego spręzarkę. Czyli pewnie spaliny ładują ci sie do silnika razem z doładowanym powietrzem. Jak piszesz dymi gdy zauważasz że turbina się załącza. Jeżeli wtryskiwacze i pompę wtryskową masz sprawną i dobrze wyregulowaną to przyczyny szukałbym w synchronizacji sprezarki z silnikiem. Szczegółowych odpowiedzi z tematu spreżarka należy szukać u guru Comprexowego –> Gstr on wielokrotnie rozbieral Comprexy.

Mój tez dymi jak odpalam i jak daję mocno na gaz /najwiecej jak jest zimny/ ale sam nie widzę chmury dymu za sobą :P , z konfrontacji z Ad_a obojgu nam dymi podobnie i auto doładowanie załapuje tuż przed osiągnięiem 1500 obrotów.

Mirek a ile twoje auto przejechało ?
Przyjedz na spot Warszawski to porównamy auta !!

PostNapisane: 5 sty 2005, 21:18
przez Mirek2004
przy odpalaniu w miare mam przejechane 165000 tys wedlug licznika a ile naprawde to niewiem mam te auto 3 miesiace a na zlot postaram sie przjechac

PostNapisane: 5 sty 2005, 21:28
przez navroth
Robiłeś rozrząd ? wiesz że jest kolizyjny silnik?

Moze Ad_a tez sie zjawi to bedzie nas 3 :) z "komplexami" ;)

PostNapisane: 5 sty 2005, 22:34
przez Jaksa
navroth napisał(a):Szczegółowych odpowiedzi z tematu spreżarka należy szukać u guru Comprexowego –> Gstr on wielokrotnie rozbieral Comprexy.
Tu kolega ma rację....Pan Grzesio naprawił nam juz 8 sztuk ( jutro dostaje następne 2 sztuki ) i wszystkie śmigają jak nówki,polecam tego człowieka.

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:25
przez Mirek2004
Napinacze wporządku chodza cichutko, pasek wygląda na nowy sprzedawca twierdził że rozrząd był robiony

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:32
przez navroth
pasek wygląda na nowy sprzedawca twierdził że rozrząd był robiony

a ma papier? wymiana rozrządu to nie żarówki, każdy gupi trzyma papier o tym w swojej dokumentacji.

A paski od napedu Comprexa wymieniane? Z tego co mi sie kojarzy co {niech mnie ktos poprawi jeśli się mylę} to co 10 kkm pasek się wymienia od Comprexa. Ja jeszcze zwlekam z wymianą u siebie ale wiem że już powinieniem zmienić.
Podobno pasek sprezarki nalezy wymieniac co 10tys a pasek alternatora gdy piszczy / tylko oryginalne trzeba stosowac
Napinacza sie nie wymienia wcale chyba ze lozysko w nim piszczy lub chalasuje.
Filtr powietrza wymieniac regularnie na oryginal /zamienniki maja gorsza przepustowosc/
Olej silnikowy co 7 tys wymieniac.
Walec sprezarki sie nie zuzywa gdy na czas wymienisz rozbite lozyska sprezarki, jezeli za pozno to moze zaczac sie przesuwac w swoim ulozyskowaniu i obdzierac obudowe co spowoduje dostawanie sie opilkow metalu do silnika.

A jakie masz osiagi na poszczególnch biegach?

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:51
przez Jaksa
navroth napisał(a):to co 10 kkm pasek się wymienia od Comprexa.
Bez przesady ( mowa tu o oryginalnym ) zamienniki to smiecie
navroth napisał(a):Olej silnikowy co 7 tys wymieniac.
Co 10 tysięcy ( norma fabryczna )

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:53
przez navroth
To co ile ten pasek wymieniać jak sądzisz , bo jak gadałem z Grześkiem na 2 osobowym spocie ;) ;) to coś mi się tak kojarzy że mi tak powiedział /nie na 100% pamietam/ , bo olej to na bank mówił że 7 tyś.