Strona 1 z 3

Sprężarka Comprex – smarowanie łożysk, ewentualna wymiana

PostNapisane: 2 lis 2006, 21:25
przez cholmar
Witam.
Chciałbym zapytać szanownych kolegów z forum o smarowanie sprężarki comprex.
Z tego co się dowiedziałem (wyczytałem na forum) łożyska tej sprężarki zostały posmarowane w momencie jej składania (kilka- kilkanaście lat temu). Jest to ponoć głównym powodem psucia się tych sprężarek.

I teraz moje pytanie: Czy ktoś na forum smarował sam te łożyska w celu przedłużenia trwałości sprężarki?
Jesli tak to czym?
Dodam, że mam na myśli smarowanie sprawnej turbosprężarki z końcowym (160.000) przwidywalnym przebiegiem.
pozdrawiam.

PostNapisane: 2 lis 2006, 22:08
przez Jaksa
O tym porozmawiaj z kolegą Gstr to jest nasz spec od napraw sprezarek.

PostNapisane: 3 lis 2006, 19:16
przez cholmar
Dzięki za info Jaksa.
Wysłałem email do Gstr- ciekawy jestem co dopisze.
A tak swoją drogą to jestem bardzo zdziwiony, że nikt z forum nic z tym nie robił.
pozdr.

PostNapisane: 3 lis 2006, 20:16
przez Jaksa
cholmar napisał(a):A tak swoją drogą to jestem bardzo zdziwiony, że nikt z forum nic z tym nie robił.
Wszyscy ktorzy mieli głosne sprezarki robili u Grzegorza (czasami pomagalismy przy demontazu i montazu sprezarek ) To nie rower gdzie nasmarujesz łancuch i bedziesz dalej jezdził.

PostNapisane: 3 lis 2006, 20:44
przez cholmar
Widzisz zle rozumiesz moją wypowiedz.
Skoro winę za uszkodzenie łożysk ponosi smar- tak wyczytałem.
Więc moim skromnym zdaniem posmarowanie łożysk powinno przynieść oczekiwany rezultat. Wydaje mi się, że nic nie zaszkodzi jak się spróbuje.
Chciałem się tylko dowiedzieć czym te łożyska posmarować pozdr.

PostNapisane: 3 lis 2006, 21:24
przez xANDy
Sprężarka to nie tylko samo łożysko i jego smarowanie. To także rózne sadze, które się tam dostają oraz temperatura, wpływająca na zużycie...

PostNapisane: 3 lis 2006, 22:11
przez Jaksa
cholmar napisał(a): posmarowanie łożysk powinno przynieść oczekiwany rezultat
Własnie nie , to nie jest tylko wina brakującego smaru.
xANDy napisał(a):Sprężarka to nie tylko samo łożysko i jego smarowanie. To także rózne sadze, które się tam dostają oraz temperatura, wpływająca na zużycie...
Prawda , z tego co wiem wymiana łozysk nie jest taka prosta .....

PostNapisane: 4 lis 2006, 10:28
przez cholmar
Rozumiem Panowie.
Czyli nie opłaca się samemu wyczyścić i nasmarować tego ustrojstwa.
Dzięki za odpowiedzi.
pozdr.

PostNapisane: 4 lis 2006, 11:28
przez Jaksa
cholmar napisał(a):Czyli nie opłaca się samemu wyczyścić i nasmarować tego ustrojstwa
Do wszystkiego potrzebna jest wiedza , jak znasz temat to sam sobie poradzisz , jak nie ......zostaw to innym . Ja serwisuję te samochody 16 lat są pewne naprawy ktorych nie robimy ( comprexów , turbo sprezarek,pomp wtryskowych ) ograniczamy się tylko do demontazu i montazu w/w podzespołów.

głośne łożysko

PostNapisane: 4 lis 2006, 12:44
przez person76
Właśnie jakby ktoś wymyślił sposób na samorowanie... Mocno słychać łożysko w mojej turbinie, to na którym jest pasek. Poza tym pracuje ok. Auto ma dynamike, nie słychać żadnych odgłosów ocierania metalowych części. Po prostu głośno pracuje.

Nie da się posmarować :(

PostNapisane: 6 lis 2006, 11:57
przez gstr
Niestety, "nasmarowanie" tych łożysk nie jest możliwe...

To co jest tam w środku, to zespolenie łożyskowe. Można to sobie wyobrazić jako kilka łożysk złączonych ze sobą toczniami. Nie ma fizycznie możliwości dostania się tam do środka, żeby to "nasmarować".

Warto też pamiętać, że jak łożyska zaczną się odzywać, to na smarowanie już za późno. Jeśli da to efekt – to chwilowy. Zazwyczaj kulki/wałki już ucierpiały.

Z takimi eksperymentami tylko jedno mi przychodzi do głowy. Być może (ale też nie wiem jak) udałoby się nasmarować to łożysko, które jest poza zespoleniem (wałki). Gdyby dało się to jakoś robić, to może trochę dłużej by wytrzymało.

GStr

Jak wymienić łożyska w sprężarce Comprex

PostNapisane: 6 sty 2007, 20:19
przez jurek
pomuszcie mi czy ktoś wymieniał łożyska w comprexsie bo rozebrałem i niewiem czy jest możliwopść wymiany łożysk czy całej półośki z łożyskiem i podpory prawej

PostNapisane: 6 sty 2007, 21:59
przez marek63hd
Ale o krtóre łożyska Ci chodzi <co?> <jelen>

PostNapisane: 6 sty 2007, 22:39
przez Waluś
626 kombi 2.0 diesel

jurek napisał(a):comprexsie

a co to takiego ??
więcej danych o aucie i łożyskach
Pozatym popraw temat i nie w tym dziale założyłeś wątek.
Narazie leci do warsztatu, a jak nie poprawisz to z warsztatu poleci do kosza.

PostNapisane: 6 sty 2007, 23:50
przez xANDy
Jeśli rozebrałeś samą sprężarkę to możesz wymienić łożyska na cokolwiek, i tak nie wyjedziesz na nich poza bramę własnego podwórka. Znajdź kolegę Gstr i z nim się dogadaj w kwestii regeneracji (daje gwarancję na 100kkm).
Np: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11775

Temat raczej do skoszowania...

PostNapisane: 7 sty 2007, 00:23
przez Jaksa
Waluś napisał(a):626 kombi 2.0 diesel


Waluś napisał(a):co to takiego
Jak comprex w kombi to GV.
xANDy napisał(a):Jeśli rozebrałeś samą sprężarkę to możesz wymienić łożyska na cokolwiek, i tak nie wyjedziesz na nich poza bramę
Dokładnie.

PostNapisane: 7 sty 2007, 09:17
przez Waluś
Jaksa o tym nie pomyślałem hehe

a co do łożyska to wydaje mi się że jemu chodzi o łożysko podpory nie sprężarki. Pisze coś o przegubach i półosiach :P

PostNapisane: 7 sty 2007, 19:12
przez jurek
sory za błędy bo poraz pierwszy jestem w forum i wogóle w necie żadko bywam .A co do mojego problemu to nie znacie się na autach i łożyskach gdyż nie każdy czeka aż łożysko całkiem padnie niektórym wystarczy że zaczyna pracować łożysko na sucho i szukają ratunku wy z tego co piszecie należycie do tych drugich którzy czekają aż łożysko rozwali sprężarkę i w tedy szukacie przyczyny w całym a nie w samym sobie .Dzięki za porady

PostNapisane: 7 sty 2007, 19:21
przez jurek
A co do jaksy,to ja mechanikiem nie jestem więc ciężko mi jest opisać problem ale z tego co wiem to comprex jest jeden w samochodzie przynajmniej ja widzę tylko jeden,i o żadnych przegubach nie pisałem tylko o ośce i podporze ośki.jeśli masz instrukcje czy jakieś schematy do tego samochodu to prosze o przesłanie. Z góry dziękuje

PostNapisane: 7 sty 2007, 20:37
przez Waluś
jurek napisał(a):pisałem tylko o ośce i podporze ośki

a podpora i ośka to niby nie ma związku z przegubami tak ?? hmm bardzo ciekawa teoria
jurek napisał(a):czy ktoś wymieniał łożyska w comprexsie bo rozebrałem i niewiem czy jest możliwopść wymiany łożysk czy całej półośki z łożyskiem i podpory prawej

ale nadal nie wiem czy mówisz o Lożysku sprężarki czy łożysku podpory półosi
Zdecyduj się w końcu.
jurek napisał(a):z tego co wiem to comprex jest jeden w samochodzie

jasne że jest jeden ale jak on się ma do tego:
jurek napisał(a):o żadnych przegubach nie pisałem tylko o ośce i podporze ośki


jurek napisał(a):A co do mojego problemu to nie znacie się na autach

ciekawa uwaga :]

jurek napisał(a):nie każdy czeka aż łożysko całkiem padnie niektórym wystarczy że zaczyna pracować łożysko na sucho i szukają ratunku wy z tego co piszecie należycie do tych drugich którzy czekają aż łożysko rozwali sprężarkę i w tedy szukacie przyczyny w całym a nie w samym sobie

a gdzie tak ktoś napisał ?? chodzi ci o to ??
xANDy napisał(a):Jeśli rozebrałeś samą sprężarkę to możesz wymienić łożyska na cokolwiek, i tak nie wyjedziesz na nich poza bramę własnego podwórka

Jeśli tak to zdecydowanie popieram xANDy czy ty uważasz że sprężarkę może naprawić każdy u siebie w garażu i zregenerować na częściach kupionych byle gdzie ?? Jeśli Ją rozebrałeś to pewnie masz w ręku to łożysko, więc idź i kup i poskładaj, a gwarantuje ci że daleko nie zajedziesz <lol>

A jeśli chodzi ci jednak o podporę półosi a nie sprężarkę to łożysko jest wymienne. Kupisz cały komplet razem z uszczelniaczami.

A na przyszłość jaśniej formułuj pytania i używaj znaków interpunkcyjnych, to znacznie ułatw "rozszyfrowanie" twojego problemu
Pozdro.