Hmmm...powiem tak skoro nie dymi na zimnym silniku to jest OK. Jednak jedź na sprawdzenie xciśnienia. Jak zgasisz to normalne, że będzie parowało lub dymiło bo to opary rozgrzanego oleju.
Jeżeli silnik dymi na niebiesko to może być jeszcze jedna przyczyna....Każde doładowanie jest smarowane olejem z silnika. Zewnętrznie może być OK, ale nie wiadomo jak jest w środku. Być może Comprex jest nieszczelny i olej dostaje się do układu ssącego. Wtedy też będzie dymił na niebiesko i to najczęściej mocniej, gdy jest nieszczelny silnik. Nadal proponuję odpiąć Comprex i przetestować auto jako noprmalny diesel.
Olej w silniku jest pod ciśnieniem ok 4atm. Nawet mała nieszczelność może spowodować wtryskowanie go do układu ssącego....
Dokładnie to sprawdź....i bez załamki...często pierdoła najwięcej krwi napsuje...
Zawory w Comprexie – pytania, problemy, odpowiedzi
1, 2
buba74 – comprex nie jest smarowany olejem silnika – magistrala olejowa tam się nie pojawia. To z jednej strony plus – nie chłodzi się tej turbiny wcale, ale i minus – bo jej czas życia ograniczony jest wytrzymałością smaru skrytymi pod zimmeringami w łożyskach.
Zeby skonczyc ten watek.
Swieta racja. Tako i u mnie bylo. Wielkie dzieki za pomoc
xANDy napisał(a):W comprexie wystarczy mała dziureczka jak łepek od szpilki i masz komin fabryczny z tyłu i zdechnięte źrebaki z przodu pod maską.
Swieta racja. Tako i u mnie bylo. Wielkie dzieki za pomoc
- Od: 14 wrz 2006, 21:05
- Posty: 11
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos 6 24V6 /626 GV RF-CX 94
Mazda626 napisał(a):samochod kopci na czarno
Jamk napisał(a):Auto zaczyna jechac, bo trudno to nazwac przyspieszaniem, od 1500
miałem dokładnie to samo
Jaksa napisał(a):Za duzo paliwa, wtryski lub dawka paliwa a jak nie ma mocy ,proponuje luknąc na paski alternatora i samego comprexa
I chyba właśnie o to u mnie chodziło, bo po wizycie u Dr Jaksy (ręce które leczą) autko zupełnie nie kopci i dobrze idzie już od niskich obrotów.
Pozdrawiam
Siedzący po prawicy GŁÓWNODOWODZĄCEGO LOŻY VIPów :)
Kabriolet do ślubu – 1964 Buick Skylark "Skowronek"
Kabriolet do ślubu – 1964 Buick Skylark "Skowronek"
- Od: 16 mar 2005, 20:21
- Posty: 310
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 CR 2007r. 2.0 MZR-CD Galaxy Grey.
Buick Skylark Convertible 4.9 V8 1964r
Witam.
Sprawdziłem dziś u siebie luzy zaworowe.
Ssące od rozrządu" 0,20/0,20/0,25/0,20
Wydechowe: 0,30/0,35/0,35/0,30
W necie znalazłem informacje,że wartości luzów powinny się zawierać w przedziałach 0,20 do 0,30 (ssące) oraz 0,30 do 0,40 (wydechowe)
Czy może ktoś z Was potwierdzić informacje znalezione w necie?
Zastanawiam się, czy kontrola luzów szczelinomierzem listkowym o grubościach co 0,05mm nie jest obarczona zbyt dużym błędem – małą dokładnością.
W kilku przypadkach 0,20 wchodziło bardzo gładko, a 0,25 się nie mieściło – czyli wymiar "coś pomiędzy"..
Sprawdziłem dziś u siebie luzy zaworowe.
Ssące od rozrządu" 0,20/0,20/0,25/0,20
Wydechowe: 0,30/0,35/0,35/0,30
W necie znalazłem informacje,że wartości luzów powinny się zawierać w przedziałach 0,20 do 0,30 (ssące) oraz 0,30 do 0,40 (wydechowe)
Czy może ktoś z Was potwierdzić informacje znalezione w necie?
Zastanawiam się, czy kontrola luzów szczelinomierzem listkowym o grubościach co 0,05mm nie jest obarczona zbyt dużym błędem – małą dokładnością.
W kilku przypadkach 0,20 wchodziło bardzo gładko, a 0,25 się nie mieściło – czyli wymiar "coś pomiędzy"..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
z tego co pamiętam to w mazda podaje bardzo dziwne luzy bodajże ssące 0,23 wydechy 0.32 ale to raczej nie wykonalne bo niema takich szczelinomierzy
co do tego co znalazłeś na necie to wygląda to tak ssące 0.20 na zimnym 0.30 na ciepłym
wydechy 0.30 na zimnym 0.40 na ciepłym
a w praktyce wygląda to tak że na letnim silniku robisz ssące 0.25 wydechy 0.35
ja bym tak zostawił jak masz bo płytki do mazdy są ciężko dostępne z powodu nie typowego rozmiaru
standardowe (np. fiat vw) mają średnicę 31mm a w comprexie 31,125mm
co do tego co znalazłeś na necie to wygląda to tak ssące 0.20 na zimnym 0.30 na ciepłym
wydechy 0.30 na zimnym 0.40 na ciepłym
a w praktyce wygląda to tak że na letnim silniku robisz ssące 0.25 wydechy 0.35
ja bym tak zostawił jak masz bo płytki do mazdy są ciężko dostępne z powodu nie typowego rozmiaru
standardowe (np. fiat vw) mają średnicę 31mm a w comprexie 31,125mm
ja bym tak zostawił jak masz
Oczywiście,że zostawię tak jak jest, zmierzyłem w momencie zdejmowania pokrywy zaworowej – uszczelka mi sie pociła i zdjąłem.
Tak jak się domyślałem, dokładność pomiaru ma znaczenie – wnioskując po Twoim wpisie.
My mierzymy najczęściej łatwo dostępnymi szczelinomierzami o skoku grubości 0,05mm.
Dokładniejszy pomiar szczelinomierzem z mniejszym skokiem dobrego producenta byłby chyba mile widziany..
Skoro "mazda" okresla luzy na zimnym np. 0,23mm, to chyba powinna określić w jakiej temperaturze powinny być pomierzone, bo dla jednego "zimny" to jak nie parzy, a dla innego jak wisi "sopel u nosa"...
Jaką możemy mieć pewność,że tani szczelinomierz o grubości 0,20 faktycznie nie jest wykonany z dokładnością 0,20 +– 0,02 i faktycznie ma albo 0,18 albo 0,22?
No mniejsza.
Czy silnik zupełnie "zimny" ma dużo mniejszy czy większy luz zaworowy od "ciepłego"
Wydaje mi się,że im zimniej, tym luzy zaworowe się zmniejszają a to znaczyłoby,że przy -15st mógłbym mieć np zamiast 0,20 już 0,15 i byłyby kłopoty..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
dokładnie jak piszesz moim zdaniem na zimno to znaczy około 20 stopni
co do sprawdzanie luzów na mrozie ma to sens mam dwa silniki do mojej mazdy w tym pierwszym miałem taki problem na mrozie luzu zmniejszyły się tak że podpierało delikatnie zawory
co do sprawdzanie luzów na mrozie ma to sens mam dwa silniki do mojej mazdy w tym pierwszym miałem taki problem na mrozie luzu zmniejszyły się tak że podpierało delikatnie zawory
Witam
Poszukiwałem na forum, ale odnośnie Comprexa nic nie znalazłem (lub mi umknęło).
1. Czy w 626 GE Comprex 1994r robi się regulację zaworów.
2. Jeśli tak to co ile km? Jaką prawidłową wartość ma mieć luz zaworowy?
3. W którym miejscu trzeba dać silikon pod uszczelkę pokrywy zaworów i czy jest jakaś konkretna kolejność dokręcania śrub i moment obrotowy?
Dzięki za odpowiedź.
Poszukiwałem na forum, ale odnośnie Comprexa nic nie znalazłem (lub mi umknęło).
1. Czy w 626 GE Comprex 1994r robi się regulację zaworów.
2. Jeśli tak to co ile km? Jaką prawidłową wartość ma mieć luz zaworowy?
3. W którym miejscu trzeba dać silikon pod uszczelkę pokrywy zaworów i czy jest jakaś konkretna kolejność dokręcania śrub i moment obrotowy?
Dzięki za odpowiedź.
- Od: 5 mar 2007, 09:13
- Posty: 27
- Skąd: PTB
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.
jak wymieniasz uszczelkę to możesz sprawdzić szczelinomierzem luzy zaworowe jeżeli odbiegają od normy to regulujesz mierzysz np że masz 0,50 a chcesz mieć 0,30 na płytce na odwrocie masz napisaną grubość płytki jeżeli nie dasz rady odczytać mierzysz ją i kupujesz o 0,20 grubszą muszę cię jednak ostrzec płytki do mazdy są dosyć drogie bo maja nie typowy średnice bodajże 31,125mm a typowe np vw fiat 31mm da się to zrobić na płytkach z vw ale trochę tańczą w szklance
tu masz luzy jakie powinieneś mieć
ssące 0,20-0,30 na zimno
wydechy 0,30-0,40na zimno
co do uszczelki podsmarowujesz w miejscach zakończania półksiężyca kolejnoś w zasadzie prosta wystarczy że dasz na krzyż
tu masz luzy jakie powinieneś mieć
ssące 0,20-0,30 na zimno
wydechy 0,30-0,40na zimno
co do uszczelki podsmarowujesz w miejscach zakończania półksiężyca kolejnoś w zasadzie prosta wystarczy że dasz na krzyż
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6