Strona 1 z 1
Wymiana uszczelki pod głowicą

Napisane:
19 maja 2004, 06:48
przez Sierzant
Mam kilka pytań:
1. Czy na uszczelce jest wyszczególniona kolejność dokręcania głowicy
2. Jaki jest moment dokręcania
3. Skąd załatwić klucz na śruby na głowicy ( czy jest możliwość dopasowania klucza z innej marki samochodu) jakiego ?

kolejne pytanka po otwarciu (odkręceniu glowicy)
P.S pytanie poza konkursem. Czy jest możliwość podłączenia mazdy z 93 roku do kompa?? ile to kosztuje

i czy jest sęns skoro objawami było wyrzucanie płynu chłodzącego do zbiorniczka a później na zewnątrz.

Napisane:
19 maja 2004, 08:09
przez Jaksa
Witaj ! W Comprexe nie ma po co podlączać testera bo to gniazdo jest tak w kit hehe jedynie mozesz sprawdzic czy wiatrak na chlodnicy dziala . A co do uszczelki do Diesli to kup tylko u Norena bo zamienniki to szit a moment dokręcania to – 3k wstępnie plus 2x90stopni . Musisz mieć dobrą pokrętke i nasadkę nr 14 dwunastokątną . Jak będziesz szukal ew głowicy to mam taką do Comprexa. Jeszcze jedna sprawa ... dokręcasz głowicę od srodka do zewnątrz zgodnie z ruchem zegara .Po zdemontowaniu sprawdz czy brak pęknięc międzyzaworowych ( oby ) .Sprawdz jeszcze długosc srub głowicy ! ( max 114,5 mm ) Jak głowica będzie ok to sprawdz płaszczyznę czy nie ma "siodła " To chyba już wszystkie wskazówki co do tej roboty . Jak masz jeszcze jakies pytania to pytaj lub dzwon .Pozdrawiam !

Napisane:
19 maja 2004, 13:41
przez Sierzant
Jaksa wielkie dzięki po zdemontowaniu głowicy wiozę ją do sprawdzenia do zakładu w gliwicach. Także zostanie posprawdzana w odpwiedni sposób pod ciśnieniem.
Mam jeszcze jedną sprawe piszesz o uszczelce Norena u nas na śląsku wydzwaniałem po sklepach i posiadają tylko (JC lub AYUSA nie wiem czy dobrze napisałem) defakto o Norena nie pytałem tylko zapytałem o uszczelki do madzi i podali mi te dwie jedna z nich to droższa a druga tańsza.

Napisane:
19 maja 2004, 17:10
przez Jaksa
Noren to człowiek z dawnej Mazda Motor Poland udziela się na forum. Uszczelkę pod głowicę TYLKO ORYGINALNĄ te wszystkie zamienniki to szit totalny Podam telefon do magazynu mazdy w Warszawie 022 633-91-89 pytać o p. Tomka lub Włodka na 100% pomogą . Pozdrawiam !

Napisane:
20 maja 2004, 15:54
przez nightcomer
Tak na marginesie tematu silnika RF-CX czy to prawda, że egzemplarze z lat '92-'94 szybko traciły sprężanie i żarły olej tonami? Pisałem kiedyś o tym na for. Ja tego doświadczyłem po względnie niewielkim przebiegu 190kkm. Gdzieś wyczytałem, że działo się tak z powodu stopniowego spadku wydajności turbiny (wzost ilości ściernych cząstek stałych w spalinach) i niewłaściwego materiału tulei cylindrowych. Naprawa takiego silnika w zasadzie sensu nie miała, bo tuleje były integralne z kadłubem. Oczywiście jak zwykle pojawili się magicy, którzy wstawiali nowe tuleje i nic poza tym. W dodatku skutecznie!!

Napisane:
21 maja 2004, 23:30
przez Sierzant
Jaksa napisał(a):Noren to człowiek z dawnej Mazda Motor Poland udziela się na forum. Uszczelkę pod głowicę TYLKO ORYGINALNĄ te wszystkie zamienniki to szit totalny Podam telefon do magazynu mazdy w Warszawie 022 633-91-89 pytać o p. Tomka lub Włodka na 100% pomogą . Pozdrawiam !
Jaksa doradziłeś więc i tak zrobiłem dzisiaj mi Tomek przesłał uszczelkę ale

??????
jak rozebrałem głowicę to się okazało iż w tej nowej ORGINALNEJ brakuje jednego otworu wodnego

i co dalej holera mało tego na starej w miejscu gdzie jest otwór kanału olejowego jest taka guma a w orginalnej jej nie ma. hmmmm co dalej

????
Nie orientujesz się czy jutro te magazyny mazdy sa otwarte bo musze tam dzwonić.

Napisane:
21 maja 2004, 23:38
przez Jaksa
Mazda widocznie cos zmodyfikowała ..... zakladaj tę uszczelkę bo napewno jest dobra ( jak podałeś że do Comprexa to Tomek dobrą dał ) A jak głowica wygląda międzyzaworowo ? Ciekawy jestem.....a magazyn w sobotę ma wolne


Napisane:
21 maja 2004, 23:44
przez Sierzant
Wydaje się być dobra ale na wszelki wypadek wiozę ją do sprawdzenia.
Za to na 4 cylindrze uszkodzona jest uszczelka przy otworze wodnym.

Napisane:
21 maja 2004, 23:51
przez Jaksa
To dobry znak ! masz 1600 zeta w kieszeni ..... szampana mozesz wypić! Jeszcze zobacz jak wygląda oring na kanale olejowym w bloku przy 1 cylindrze jak będzie naderwany to wymień bo będzie olej podciekal ( ten oring pasi od malucha – w maluchu są takie oringi jako uszczelniacze zaworowe hihi) To masz farta ze to uszczelka! Na 50 takich przypadkow 50 to głowice !

Napisane:
21 maja 2004, 23:53
przez Jaksa
Za to na 4 cylindrze uszkodzona jest uszczelka przy otworze wodnym
Ciekawe co to za uszczelka byla?Oryginał czy nie?

Napisane:
21 maja 2004, 23:53
przez Sierzant
Jeszcze na wszelki wypadek sprawdze głowice. Jedno mnie martwi – Brak otworu na kanale wodnym.
P.S Na 50 takich przypadków 49 to głowice


Napisane:
21 maja 2004, 23:56
przez Jaksa
Brak otworu na kanale wodnym
widocznie tak musi być ! Ja miałem podobny przypadek w GE 2,0 nowe uszczelki też mialy to samo ale ..... latają bez problemu

Napisane:
22 maja 2004, 00:00
przez Jaksa
Jak odpalisz furkę to daj znać czy wszystko jest ok. Pozdrawiam !
P.S. Jak bedziesz kiedyś w Warszawie to musisz wpasc do mnie do warsztatu to zrobimy mini spocik hehe!

Napisane:
22 maja 2004, 07:09
przez Sierzant
Jaksa napisał(a):Za to na 4 cylindrze uszkodzona jest uszczelka przy otworze wodnym
Ciekawe co to za uszczelka byla?Oryginał czy nie?
Moge domniemywać że nie oryginał ponieważ widnieje na niej napis TOP prócz tego oznaczenie RF71 ale nie jestem na 100 % pewny.