Strona 1 z 1

Problem z przewodem Intercooler=>turbina (nieszczelny)

PostNapisane: 21 lip 2006, 13:23
przez tarsar
Witam,

no własnie – jest problem z nieszczelnością tego przewodu – skutek od 2000obr/min nie ciągnie tak jak powinien.
Co zrobić?

A. kupić nówkę sztukę w ASO (za xxxx pieniędzy?)

B. szukać używki (choć na razie nigdziei nie znalazłem – ponoć chodliwe)

C. Jest szansa podpasować od czegoś innego?

D. Zalepić czymś tą pękniętą.



Comprex`owcy do tablicy! :)

z góry dzięki
:)

PostNapisane: 21 lip 2006, 15:32
przez Jaksa
Moim zdaniem

tarsar napisał(a):szukać używki


tarsar napisał(a):Zalepić czymś tą pękniętą
Zły pomysł – robiłem juz tak ( dobre na dojazd do domu )

PostNapisane: 21 lip 2006, 19:09
przez tarsar
Podziękował <faja>

A czy ta rura jest na tyle specyficzna, że od czegoś innego nie dopasuje?

Wygląda na nieskomplikowaną...

PostNapisane: 21 lip 2006, 19:56
przez Waluś
tarsar napisał(a):D. Zalepić czymś tą pękniętą.


Jaksa napisał(a):Zły pomysł

dokładnie. Jeszcze nie wymyślili kleju wytrzymującego takie ciśnienia i podciśnienia które występują w przewodach hehe
tarsar napisał(a):B. szukać używki

najlepsze wyjście choć

tarsar napisał(a):podpasować od czegoś innego?

to też jest pewnie możliwe, choć nie takie proste

PostNapisane: 21 lip 2006, 20:46
przez Jaksa
Moj znajomy podpasował sobie od Renaulta Magnum – nie wiem dokładnie ale tak mowił.

PostNapisane: 21 lip 2006, 22:52
przez tarsar
Jaksa napisał(a):Moj znajomy podpasował sobie od Renaulta Magnum – nie wiem dokładnie ale tak mowił.


Hehe akurat mój Starszy jeździ Magnumą :)

Chodzi dokładnie o ten przewód – jest to pierwszy gumowy przewód , który wychodzi z intercoolera – ma długość ok.10cm średnicę ok.8cm .

A co charakterystyczne ma kształt bałwana (coś jakby odbój gumowy a`la "bawole jaja" <lol> ) – czyli takie pierścienie,które umożliwiają tej rurze pracę podczas dawania gazu.

Następnie ten przewód "bałwan" wchodzi do jakiejś innej metalowej rury.

Jaksa – jeśli ten przwód dorabiał , to z którego elementu to wykonał , albo co mogę innego wymyślić , bo niestety obdzwoniłem wszystkie Comprexy w tym kraju na części i <dupa>

PostNapisane: 25 lip 2006, 14:41
przez tarsar
No i znalazłem wreszcie 626 Copmrexa na części i facet mówi,że ma tą rurkę.

Co prawda jest to od 626 Combi Comprex –> chyba nie powinno być problemu z montażem w Comprex GE? Niby to ten sam motor... :|

PostNapisane: 25 lip 2006, 14:52
przez nemi
tarsar napisał(a):Co prawda jest to od 626 Combi Comprex –> chyba nie powinno być problemu z montażem w Comprex GE? Niby to ten sam motor... ysz

Pierwszy raz o czymś takim słyszę <jelen>. Może to przez to, że młody jestem, ale jakoś mi się nie chce wierzyć.

PostNapisane: 25 lip 2006, 19:01
przez tarsar
nemi napisał(a):
tarsar napisał(a):Co prawda jest to od 626 Combi Comprex –> chyba nie powinno być problemu z montażem w Comprex GE? Niby to ten sam motor...

Pierwszy raz o czymś takim słyszę <jelen>. Może to przez to, że młody jestem, ale jakoś mi się nie chce wierzyć.


Widocznie tak <głaszcze> . Przeciez byly 626 Combi na bazie modelu GD,produkowane bodaj do 95 96roku. I mialy motory 2.0i 8v 90PS oraz wlasnie Comprexa z 626GE. Chce sie tylko upewnic czy to ten sam jak w GE (jestem pewien na95% ze to idento).

PostNapisane: 25 lip 2006, 19:44
przez Jaksa
Motor GE GV Comprex jest taki sam ale intercooler jest inny ( nie wiem jak z dolotami , moze te rury są takie same , ale GV ma inny kaloryfer na 100% )

PostNapisane: 26 lip 2006, 10:30
przez Darkman
tarsar

mam podobny problem z comprexem. Powyzej 2000 obrotów i prędkościach 100-120 km/h strasznie muli i rośnie temperatura. Nie zauwazylem zeby ten przewod byl gdzieś nieszczelny. Jak do tego doszedłeś?

PostNapisane: 26 lip 2006, 11:47
przez tarsar
Myślę,że u Ciebie problem leży gdzie indzej. A po dokładnych oględzinach poznałem po tym, że było lekko okopcone od strony pęknięcia tego przewodu- na pierwszy i drugi rzut oka można nie stwierdzić niczego.

PostNapisane: 26 lip 2006, 21:01
przez xANDy
z tego co mówili – to w comprexie wystarczy dziurka wymiaru szpilki i auto zostawia moc gdzieś...

PostNapisane: 27 lip 2006, 10:05
przez Darkman
tarsar

dzięki wielkie. przeszukałem wszystkie gumowe łączniki i okazało się że gumowa rurka, która jest między filtrem powietrza, a kolektorem turbiny był pęknięty na dolnej stronie. Niestety można zapomnieć o kupnie takiego czegoś w sklepie ... na szrotach też bryndza ... więc poradziłem sobie zaklejeniem tego mocną taśmą. Wyskoczyłem na miasto i o niebo lepiej! Najwyraźniej te modele bez powietrza nie dają rady. Jeszcze raz wielkie dzięki.

PostNapisane: 1 sie 2006, 14:44
przez tarsar
Przewód zdobyty i zamontowany :)
No i ten od GV Combi pasuje do GE Comprex. Czyli różnica polega tylko na intercoolerze jak pisał Jaksa.

PostNapisane: 1 sie 2006, 16:31
przez Jaksa
No widzisz <spoko>