Strona 1 z 8

Wybijanie wody, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym – pęknięta głowica

PostNapisane: 11 maja 2004, 22:33
przez Sierzant
Mam problem dotyczący układu chłodzenia w moim pupilku 626 2.0 D Comprex. Od niedawna pojawiała mi się i po chwili gasła kontrolka przypominająca coś w rodzaju koloseum ( nad poziomem paliwa) przypuszczałem że może to być kontrolka z poziomu cieczy – więc zajrzałem do układu i okazało się że rzeczywiście są braki. Więc nie baczac na nic dolałem płynu i od wczoraj mam nielada problem. Otóż cała ciecz jest z silnika wydmuchiwana przez zbiornik wyrównawczy na zewnątrz, temperatura silnika na wskaźniku jest minimalnie nad połową. Byłem u warsztatowców i twierdzą że to chyba uszczelka pod głowicą, mówie kolesiowi że stan oleju jest w normie.
Co jeszcze zauważyłem że guma korka z chłodnicy jest lekko uszkodzona i takie mam pytanie do fachowców co mi moga poradzić abym poniósł koszty tylko w ostateczności.

PostNapisane: 12 maja 2004, 00:07
przez Jaksa
Moim zdaniem jest trzaśnięta głowica ! Przykro mi to pisać ale w comprexach pękaly glowice ! Mazda niedopuszcza pęknięc między zaworowych. Spawanie jest bezsensowne trzeba kupić drugą glowicę ( koszt używanej ok 1700 kpl.) Pozdrawiam! :D

PostNapisane: 12 maja 2004, 00:15
przez XsiX
no to żeś brachu pocieszył Sierzanta :(

PostNapisane: 12 maja 2004, 00:26
przez Jaksa
Tomasz ! tak to wygląda ( praktyka i sporo takich przypadkow jeszcze problemy mają GC – tam w pewnym roczniku głowica zostala "wzmocniona" ale też pękały i jeszcze Vany 2200 D bo ta sama głowica co w GC ) Pozdrawiam !

PostNapisane: 12 maja 2004, 06:49
przez Sierzant
Hm Jaksa powiadasz brak możliwości spawania w obecnych czasach.

A czy możesz mi powiedzieć co moglo być przyczyną ponieważ silnika na bank nie przegrzałem.

PostNapisane: 12 maja 2004, 07:49
przez Globy
A moze wymien korek? ;)

PostNapisane: 12 maja 2004, 08:43
przez Sierzant
Globy pytam poważnie i ty mi mrugasz. Mam problem bo wpakowałem w samochodzik ostatnio dużo kasy i teraz ten problem.

PostNapisane: 12 maja 2004, 08:50
przez Globy
Mrugam, bo nie znam sie na technice, ale tez mialem problem z ukladem chlodzenia (co prawda obwiniano LPG, mozesz poczytac – http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=732 Wina byl korek, tez mial naderwana gumke.

Jaksa, jestes pewien, ze taki smutny werdykt?

PostNapisane: 12 maja 2004, 09:18
przez sfoti
tez mi dmuchalo ze zbiornika (GDV 2.0D zwykly) i tez myslalem ze to glowica a co pomoglo?? – wlalem takie gownienko do czyszczenia ukladu chlodzenia i teraz nawet kropelka nie poszla a juz ponad 10 tkm.

Popraw gumke, wyczysc uklad i wtedy dalej dzialaj.

PostNapisane: 12 maja 2004, 09:20
przez Sierzant
Jaksa czytałem wiele wątków dotyczących ukł. chłodzenia na tym forum i mam pytanie czy może to być wina korka chłodnicy tak jak mówie lekko są końcówki poszczępione.

PostNapisane: 12 maja 2004, 09:21
przez Globy
Ja tez czyscilem uklad specjalnym plynem i chociaz potem dopatrywano sie w tym (jak widac w przywolanym poscie) przyczyny usterki, to jezdze rok i jest OK. Sprawdz te rzeczy, jeszcze pompe wody i uszczelke, a dopiero potem mysl o glowicy.

PostNapisane: 12 maja 2004, 09:33
przez Globy
Najlepiej wymien Sierzant, bo na oko tego nie ocenisz.

PostNapisane: 12 maja 2004, 19:43
przez Jaksa
Jaksa czytałem wiele wątków dotyczących ukł. chłodzenia na tym forum i mam pytanie czy może to być wina korka chłodnicy tak jak mówie lekko są końcówki poszczępione
Oby !!! Kup nowy korek i sprawdz co będzie dalej !

Kontrolka poziomu płynu chłodzącego – świeci pomimo odpowied

PostNapisane: 10 lut 2005, 17:01
przez PITEK
Witam wszystkich.Jestem świezym włascicelem mazdy.Problem taki ze lampka od chłodnicy pali sie i gasnie,płynu jest full.A moze ja sie myle i ta czerwona (niby teatrzyk z kolumnami)to nie od chłodnicy.Odrazu dzieki za pomoc.Nara

EDIT by mod: Sklejone pięć wątków :)

PostNapisane: 10 lut 2005, 17:49
przez JACU626
Na 100 % od chłodnicy sprawdz połączenia tegoczujika na górze chłodnicy.

PostNapisane: 10 lut 2005, 18:20
przez Mask
Ja mam to samo... Ciagle jednak troszke plynu musze dolewac do chlodnicy (wiem wiem, ze nie do zbiorniczka wyrownawczego :) ). Pare dni temu zlokalizowalem gdzie mi tego plynu ubywa. Na dole chlodnicy jest taki maly korek i on najwyrazniej jest nieszczelny. Musze sie zebrac i pojechac z Madzia do jakiegos specmajstra :|

Chłodzenie silnika.

PostNapisane: 10 lut 2005, 20:24
przez qlesh
Gdzie się wlewa płyn chłodzący?? Nie mam na myśli zbiorniczka wyrównawczego. Płyn w zbiorniczku jest na poziomie LOW, jak dolać płyn i gdzie żeby wszystko było w porządku?? <pomocy>

Kontrolka płynu chłodnicy

PostNapisane: 24 paź 2005, 23:43
przez andi!
dlaczego cały czas świeci mi sie kontrolka płynu chłodnicy.
stan płyny jest ok. nie ubywa,temp tez ok,a ona się świeci.o co chodzi czy ktos zna odpowiedż

PostNapisane: 24 paź 2005, 23:54
przez Jaksa
Sprawdz czujnik , dokładnie masę....o ile wszystko z układem chłodzenia ok.

PostNapisane: 25 paź 2005, 00:02
przez andi!
Bardzo dziękuje.Jutro to sprawdze.