Jak wykonać regulację kąta wtrysku?

Napisane:
31 lip 2014, 01:02
przez zadra
Chciałbym odrobinę opóźnić kąt wtrysku w mojej maździe.
Domyślam się,że jest jakaś wstępna nastawa pompy i można ruszając pompą przestawić tę wstępną nastawę.
Czy moglibyscie mi podpowiedzieć "co i z czym" w tym temacie?
mile widziane zdjęcia z dokładnymi wskazówkami.
Re: Jak wykonać regulację kąta wtrysku?

Napisane:
2 sie 2014, 09:42
przez pawel23
Musisz poluzowac pompę,trzy śruby i przekręcić albo w strone silnika albo chłodnicy.Jak wzrośnie głośność silnika to kąt wzrasta jak cichnie to sie opóznia.Ja jak wymieniałem pompę u siebie to tak na oko i ucho ustawiałem w ten sposób

Do ustawienia kąta wtrysku trzeba mieć specjalny zegar lub jechać do jakiś mechaniorów od diesli.

Napisane:
3 sie 2014, 13:32
przez zadra
Czy śruby są dostępne bez odkręcania innych podzespołów(jedną znalazłem na sankach regulacyjnych pod pompą)?
Pompa jest "oporna"? – trudno ją ruszyć?
To są miejsca mocowania?
Jaki zakres regulacji jest dostępny?
Czy przesunięcie pompy o np 3mm powoduje znaczną zmianę kąta wtrysku?
Aktualnie mam ustawioną na ok. połowę "suwadła" a chciałem opóźnić ODROBINĘ moment wtrysk,żeby kontynuować temat z działu tuning...
Gdzie jest na pompie jakaś "skala" na której można wprowadzić poprawki?

Napisane:
21 sie 2014, 12:14
przez zadra
Podpowie mi ktoś jaki jest zakres regulacji pompą wtryskową?
Czy poprzez zbyt mocne "przekręcenie" można unieruchomić silnik?

Napisane:
25 paź 2014, 20:51
przez zadra
Z tego co wymyśliłem wynika,że wyprzedzenie reguluje się obracając pompę wokół jej osi.
Mocowana jest za pomocą 2 srub 12-ek zlokalizowanych "przed" oraz "za" pompą.
O ile do śruby "przed"czyli od strony chłodnicy można dojść dość łatwo o tyle do śruby zlokalizowanej po przeciwległej stronie pompy(między pompą a głowicą silnika) w żaden sposób nie mogę skutecznie się dobrać.
Udało mi się "zachoczyć" łeb śruby nasadką,ale nie starczyło miejsca aby obrócić grzechotkę(1/4") ani nawet zwykłą poprzeczkę z kompletu nasadek.
Poddałem się.
Paweł23 napisał,że regulując kąt wtrysku słuchamy pracy silnika,ale nie mam pojęcia w jaki sposób można mieć uruchomiony silnik w czasie gdy rurki paliwowe od wtrysków i pompy są zdemontowane,a tylko to mi przyszło do glowy-demontaż orurkowania i kilku wężyków w okolicy pompy pozwoliłoby wypracować odrobinę miejsca dla ruchu narzędzi.
Potrzebuję podpowiedzi.
Czy są jakieś specjalne klucze do odkręcenia tej śruby czy należy poodkręcać rurki i wtryski,poluźnić śrubę,poskręcać rurki i wtryski,poluźnić "przednią"śrubę,dopiero wówczas odpalić, opóźnić kąt w czasie pracy silnika,zakręcic przednią śrubę, KOLEJNY RAZ ZDJĄĆ WTRYSKI I RURKI I WĘŻYKI przykręcić "paskudną"śrubę i KOLEJNY RAZ POSKRĘCAĆ zdemontowane rurki,wtryski i inne dyrdymały i mieć nadzieję,że da się znowu odpalić silnik...
Cholera,chłopaki... Tylu tu fachowców,a nikt nie wymieniał i regulował pompy wtryskowej?
Podpowiedzcie mi,żebym nie pobłądził....