Ile wytrzymuje sprężarka Comprex? Opinie.

Comprex
Od tej zasady istnieje jeden wyjątek – silnik mazdy z systemem "comprex", który jako jedyny nie wymaga schładzania (wyłączać można i należy od razu). Proces rozgrzewania silnika pozostaje ten sam. Doładowanie systemem Comprex (system, nie turbosprężarka
) wykorzystuje powstanie fal ciśnieniowych w przewodzie wylotowym do sprężania powietrza. Spaliny silnika o zwiększonym nadciśnieniu przepływają do komór rozmieszczonych na obwodzie wirnika i wypełnionych świeżym powietrzem. W skutek powstania fali ciśnieniowej, przemieszczającej się z prędkością naddźwiękową, powietrze w komorach zostaje sprężone przez spaliny i przepchnięte do przewodu dolotowego silnika. Wirnik jest napędzany z wału korbowego silnika. W szczelinach zastosowanych w kadłubie urządzenia o określonych wymiarach czas pokrywania się przelotów komór wirnika z kanałami wylotowymi i dolotowymi silnika jest dobrany odpowiednio do czasu przebiegu fal ciśnienia i prędkości przepływu. Główne straty powstają wskutek nieszczelności między wirnikiem i kadłubem oraz w wyniku niecałkowitego wykorzystania energii kinetycznej na wylocie z komór wirnika, gdyż tylko częściowo można ją wykorzystać do sprężania powietrza. Dalsze straty powstają w wyniku częściowego mieszania się spalin z powietrzem, co powoduje zanieczyszczenie i podgrzewanie powietrza (coś jak EGR
). Na przykładowych charakterystykach obciążeniowych (moment-prędkość obrotowa) widać, że zaletą systemu comprex jest wcześniejsze (przy niższych obrotach) uzyskanie max momentu, stan ustalony już od ok1000 obr/min(przebieg bardziej stromy), niż w przypadku TS, gdzie moment jest niższy, a stan ustalony przy ok 2500obr.min
Od tej zasady istnieje jeden wyjątek – silnik mazdy z systemem "comprex", który jako jedyny nie wymaga schładzania (wyłączać można i należy od razu). Proces rozgrzewania silnika pozostaje ten sam. Doładowanie systemem Comprex (system, nie turbosprężarka