Strona 1 z 2

Jaka moc silnika?

PostNapisane: 24 wrz 2005, 22:09
przez Gość
Witam! Właśnie zakupiłem mazdę 626 turbodiesel z intercoolerem z 1994r. Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni mechanicznych. Według tego co jest wpisane w dowód 89kW to wychodzi 121 KM. Tyle to ono na pewno nie ma. Wiem, że są mazdy 626 z takim silnikiem o mocy 101 KM ale czy były już wtedy produkowane?

PostNapisane: 24 wrz 2005, 23:21
przez Jaksa
Zephirus napisał(a):Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni
Comprex czyli RF-CX nie jest TDI i ma 75 KM posiada spręzarkę mechaniczną napędzaną paskiem od lub przez ( jak kto woli ) alternator.

PostNapisane: 30 paź 2005, 10:04
przez rjry
Jaksa napisał(a):
Zephirus napisał(a):Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni
Comprex czyli RF-CX nie jest TDI i ma 75 KM posiada spręzarkę mechaniczną napędzaną paskiem od lub przez ( jak kto woli ) alternator.


Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz. Comprex – zgoda to sprężarka tyle że nie mechaniczta a dynamiczna! Sprężanie powietrza odbywa się za pomocą rozpędzonych spalin a koło pasowe służy tylko do otwierania/zamykania kanałów przy pomocy wirującego bębna

PostNapisane: 30 paź 2005, 11:34
przez sołtys
rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

<lol>

jaksa ale ci sie dostało ;)



ten kompreks ma na bank 75KM i ani deka wiecej a 101 czy 121KM to już piękna fantazja tyle to TDI VW z tych lat nie osiągały a ogólnie wtedy były to najlesze dielse w tamtych czasach.

115 to ma moje 2.0 benzyna a nie diesel.

PostNapisane: 30 paź 2005, 19:34
przez Jaksa
rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.
Dobrze ze kolega wie lepiej. ;) <lol>

PostNapisane: 13 gru 2005, 18:15
przez navroth
Tak 75 KM ma Comprex.
Max to leci 180 km/h
przyspieszenie do 100 km/h 14 sek.
Krótkie dwa pierwsze biegi <głaszcze>

PostNapisane: 13 gru 2005, 18:33
przez nemi
navroth napisał(a):Krótkie dwa pierwsze biegi

tak jak u mnie :(
1. do 60
2. do 100 i ani deka więcej :P


rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

hehehe

PostNapisane: 13 gru 2005, 18:38
przez navroth
nemi napisał(a):1. do 60
2. do 100 i ani deka więce


To i tak luksus w naszych to
1) 20 :|
2) 80 max

PostNapisane: 13 gru 2005, 22:36
przez xANDy
Sprężarka jest "dynamiczna" a pasek służy wyłącznie synchronizacji! Ten pasek co widać NIE JEST paskiem napędowym!
Oficjalnie motor ma 75KM, ale w praktyce ciągnie jakby miał 90KM – własnie dzięki temu, że sprężarka nie obciąża silnika (2%). Stosunkowo mało konkretne doładowanie (niby tylko parę koni) ale przez to, że nie odbiera mocy z silnika – daje odczucie większej ilości kuców pod maską. PS. ja mam 101 KM o do setki mam 13,5 sek...

PostNapisane: 14 gru 2005, 14:25
przez navroth
xANDy napisał(a):PS. ja mam 101 KM o do setki mam 13,5 sek...


To nasze 14 sek. nie wygląda tak dramatycznie źle <jupi> <diabełek>

PostNapisane: 14 gru 2005, 15:36
przez Riki
rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

<lol> ;)


navroth napisał(a):To i tak luksus w naszych to
1) 20 ysz
2) 80 max


To ja mam RF7 i na jedynce prawie 40km/h a na 2 prawie 80km/h :P
a do jesli chodzi o przyspieszenie do setki to moj sie nie zalicza do tej klasy <lol> :P powyzej 17sek....

PostNapisane: 14 gru 2005, 18:40
przez xANDy
Comprex daje oficjalnie 11 koni doładowania. (z 64 –>75)
Wszyscy wiedzą, że zachowuje się jednak tak, jakby było ich z 90 – to (między innymi) owoc "nieodbierania mocy" silnikowi przez sprężarkę. Gdyby teraz zrobić (na nowszych materiałach) nowocześniejszą sprężarkę typu comprex, która miałaby fizycznie 100 koni, to jeździłoby się nią jak 120-150. Szkoda, że zarzucono tę gałąź rozwoju sprężarek.
Nawiasem mówiąc nowsze sprężarki (klasyczne) starają się przede wszystkim zmniejszyć moc odbieraną silnikowi i pewnie nigdy nie osiągną pod tym względem skuteczności comprex'a (który odbiera 2% mocy motoru...)

PostNapisane: 14 gru 2005, 19:11
przez navroth
xANDy napisał(a):miałaby fizycznie 100 koni, to jeździłoby się nią jak 120-150


To moze Gstr :) by zrobił taką do Mazdy 6 ;) <faja>

PostNapisane: 14 gru 2005, 23:04
przez xANDy
Niestety – nie odmienimy biegu historii...
Nowej też nie napiszemy. Pozostaje nam to, co jest.

Comprex to tylko teoria...

PostNapisane: 15 gru 2005, 00:43
przez gstr
Największy problemem z doładowaniem typu Comprex to liczba innych podzespołów które wpływają na jego poprawne działanie.

W zwykłym turbo sprawa jest prosta i banalna. W uproszczeniu są dwa wiatraki, jednym kręcą spaliny – a drugi napędzany od pierwszego – wdmuchuje powietrze. Skutkiem czego energia idąca ze spalinami jest zabrana.

Comprex w teorii tą samą energię zabiera nieco lepiej (?) – bo oddaje ciśnienie w postaci fali uderzeniowej. 15 lat, gdy zwykłe turbo miały mniejszą sprawność może to miało jakieś znaczenie.

Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex a na dodatek jest mniejsze i nie komplikuje wszystkiego pod maską. A Comprex'a nie specjalnie da się ani zmniejszyć ani uprościć.

Cóż... Comprex to trochę jak Hillary Swank. Kochasz nie za urodę ale za to, że jest trochę inna :) W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.

Re: Comprex to tylko teoria...

PostNapisane: 15 gru 2005, 01:15
przez ad_a
gstr napisał(a): W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.


powiem ze mam podobne uczucie
czasami jezdze samochodem zony, 1,8 benzyna.. i po przesiadce z powrotem do tego Comprexa.. doceniam jedo urok.. mimo.. ze ma 75KM i klekocze jak to na ropniaczka przystalo.. :)

PostNapisane: 15 gru 2005, 01:26
przez Jaksa
gstr napisał(a):W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.
Grzesiu,zapraszam na jazdę DiTD.... <lol>

PostNapisane: 15 gru 2005, 08:23
przez navroth
gstr napisał(a):W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.


Ja to jeszcze na bajku czasami polece do roboty :D
Tylko bardzo mi przeszkadza, ze nie ma w nim comprexa tylko nogami muszę te turbo robić ;)

PostNapisane: 15 gru 2005, 10:14
przez xANDy
Jaksa napisał(a):zapraszam na jazdę DiTD....

Hurtem do Jaksy!!! – darmowa przejażdżka!!
gstr napisał(a):Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex

Hmm – dzisiaj turbinka – nawet w wersji z najlepiej zmienną geometrią łopatek wciąż odbiera silnikowi sporo mocy, działa właściwie jak tłumik. To nie jest 2% ale przynajmniej z 10.
Swoistą przewagą comprex'a nad "klasyczną" turbinką jest jego wpływ na moment obrotowy, który jest największym dobrodziejstwem. Fajne jest też to, że nie trzeba wychładzać comprex'a przy wyłączaniu silnika...

PostNapisane: 27 lut 2006, 19:55
przez lipton
a czy jest możliwość podkręcenia troszkę comprexsa, cudów się nie spodziewam ale nigdzie nie mogę znalezć informacji na ten temat