Rolka napinająca pasek alternatora – Comprex

Postprzez mkomeda » 7 mar 2011, 11:25

Sytuacja jest taka: dwa tygodnie temu była wymiana regulatora alternatora. Przy tej naprawie w warsztacie musieli majstrować przy napinaczu. I tak jak w tytule podczas jazdy wypadła na jezdnię rolka, sprężyna i ten trzpień na którym jest osadzona sprężyna. Zastanawiam się czy może przyczyną jest niedbałe zamontowanie napinacza. Nigdzie nie znalazłem postu z takim przypadkiem dlatego zakładam nowy.
Tak na marginesie to znając życie w warsztacie umyją ręce od tego i będę musiał na własny koszt wymienić ten napinacz. Więc jakieś celne uwagi na ten temat mile widziane.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 13:38
Posty: 9
Skąd: Opoczno
Auto: mazda 626 Comprex GLX 1994

Postprzez astarot20 » 7 mar 2011, 18:25

moim zdaniem zapomnieli dokręcić nakrętki przy rolce i dlatego to się odkręciło.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez Tomcio1972 » 7 mar 2011, 21:16

a i tak nie powinno wypaść to jakiś złożony zbieg różnych czynników sama nakrętka nie spowoduje : tak jak w tytule podczas jazdy wypadła na jezdnię rolka, sprężyna i ten trzpień na którym jest osadzona sprężyna musieli nie dokręcić wcale nakrętki tej górnej i od drgań spadło w całości tylko jak auto paliło nie był luźny pasek alternatora ? nie ślizgał się ?
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez astarot20 » 7 mar 2011, 22:27

ale jeśli nakrętka nie była dokręcona to drgania mogły spowodować odkręcenie śruby ze sprężynom co w efekcie doprowadziło do wypadnięcia rolki
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez Tomcio1972 » 8 mar 2011, 09:31

tak masz rację ale jak rolka się wysuneła tam sam wiesz ile jest miejsca :D
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez mkomeda » 8 mar 2011, 09:59

W środku tego trzpienia jest cieniutki pręcik z gwintem na obu końcach, i ten pręcik był pęknięty, a właściwie wyglądał jakby go coś przecięło równiutko. Co do silnika to jak usłyszałem, że to wypadło to przez chwilę silnik pracował, ale kontrolki zaświeciły się prawie wszystkie. Auto zostawiłem na pobliskim parkingu i na drugi dzień przyjechałem po nie lawetą. Próbowałem odpalić silnik i "zagadał" tylko raz po czym zgasł i już nie mogłem go odpalić. Słychać było że nie ma siły kręcić. Teraz stoi w warsztacie. Zastanawiam się czy w mojej Madzi jest jakiś rodzaj zabezpieczenia który uniemożliwia odpalenie silnika w sytuacji kiedy pasek alternatora jest zupełnie luźny, bo bez napinacza taki właśnie jest.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 13:38
Posty: 9
Skąd: Opoczno
Auto: mazda 626 Comprex GLX 1994

Postprzez Tomcio1972 » 8 mar 2011, 12:29

kolego sprężarka nie pracuje dławi się spalinami to jest właśnie comprex
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez mkomeda » 8 mar 2011, 15:59

no właśnie tak sobie myślałem, myślałem... ale jestem raczej lajkonik w tym temacie dlatego dzięki, będę pamiętał i podawał dalej... <spoko>
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 13:38
Posty: 9
Skąd: Opoczno
Auto: mazda 626 Comprex GLX 1994

Postprzez mkomeda » 8 mar 2011, 17:11

w tym napinaczu jest taka szpilka, ok. fi 5-6mm, wspominałem o niej na początku. u mnie pękła, więc w warsztacie założyli zwykłą śrubkę i nawet nie wyjechali z garażu i znowu pękła. nie wygląda mi to na coś co przenosi jakieś wielkie siły, więc może to jakaś wada w montażu.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 13:38
Posty: 9
Skąd: Opoczno
Auto: mazda 626 Comprex GLX 1994

Postprzez Tomcio1972 » 8 mar 2011, 17:26

edytuj posty nie pisz jeden pod drugim bo cię Mod okrzyczy <serduszka> i być może chłopaki nie wiedzą jak to założyć choć wejść może tylko w jeden sposób podej meila to spróbuję zrobić zdjęcie i wtedy zobaczysz choć jest tam tak ciasno że nawet zdjęcia nie da rady zrobić porządnego
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Vendetta » 12 mar 2011, 12:12

Witam. Mógłby ktoś mi powiedzieć jaki jest symbol samej rolki napinacza mazda 626 rok 1991 2.0 diesel. W czasie drogi zgubiłem ją i nie mam teraz ładowania. W sklepie powiedzieli mi ze bez numeru tej roki albo bez wzoru jak to mniej wiecej wygląda nie moga mi pomóc.
Vendetta
 

Postprzez Tomcio1972 » 12 mar 2011, 19:03

szukaj na allegro bo cena nowej pójdzie ci zdrowo w pięty o ile znajdziesz takową
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Vendetta » 13 mar 2011, 10:12

Hmm tak się składa, że szukałem niestety nigdzie nie moge znalesc.. dlatego pozostal mi sklep.. w którym nie umiej pomoc..
Vendetta
 

Postprzez Tomcio1972 » 13 mar 2011, 12:03

Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Vendetta » 13 mar 2011, 13:22

No niestety nic nie zrozumiałem z tego rysunku... Może ktoś z was wie jakie numery ma takowa rolka .. albo choćby jej wymiary
Vendetta
 

Postprzez kimson » 7 lis 2011, 11:29

Witam,
Muszę wymienić napinacz paska alternatora. Czy ten napinacz różni się między hatchback'iem a kombi? oby daw silniki nie mają klimatyzacji, ale nie jestem pewien czy z kombi podejdzie do mojej mazdy.
Dzięki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 01:10
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA 626 2,0 Comprex 93'

Postprzez Tomcio1972 » 7 lis 2011, 16:57

jeząli tes sam silnik to nie ma różnicy
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez kimson » 7 lis 2011, 20:51

z tego co się domyślam to raczej nie było różnic miedzy comprex'ami. czyli spokojnie mogę kupować...
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 01:10
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA 626 2,0 Comprex 93'

Postprzez BIGMASTER » 9 lis 2011, 11:44

kimson napisał(a):Witam,
Muszę wymienić napinacz paska alternatora. Czy ten napinacz różni się między hatchback'iem a kombi? oby daw silniki nie mają klimatyzacji, ale nie jestem pewien czy z kombi podejdzie do mojej mazdy.
Dzięki za pomoc :)

Nie wiem czy to Pan do mnie dzwonił w sprawie napinacza ale w każdym bądź razie komuś narobiłem właśnie takich wątpliwości..Pewien mechanik twierdził że nie pasuje..Przed chwilą porównywałem ten napinacz z tym założonym w mojej Maździe i optycznie są takie same.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 14:41
Posty: 28 (0/1)
Skąd: Chyżowice lubelskie,Olszyna dolnoslaskie
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex `94,Mazda MPV 2.0 99

Postprzez KaMMiL9 » 9 maja 2012, 18:25

witam
zaczyna mi piszczeć rolka od napinacza paska alternatora, da się ją dokupić gdzieś nową? Czy samo łożysko tam się wymienia jak tak to jakie? A i jeszcze jedno pytanie będę zmieniał olej w silniku ile do niego mniej więcej wchodzi i czy o czymś muszę pamiętać przy zmianie oprócz filtra;)
Dzięki z góry za pomoc
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 22:08
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6