Widze że wypowiedzi poprzedników bardzo dużo wniosły do zapytania kolegi ....
Więc po kolei
Głowice w mazdzie pękaja i to jest fakt niezaprzeczalny, masz dwa wyjścia; kupno uzywanej lub spawanie tej.
Pierwsza opcja poza kosztami wydaje sie najrozsądniejsza ale nie masz pewności jaka glowicę i w jakim stanie kupujesz. Przed kupnem zażyczyłbym sobie sprawdzenie szczelności na koszt sprzedającego to koszt około 50 zł. Przed jej założeniem i tak musisz zrównać w niej płaszczyzne to następne 50 zl.
Druga opcja czyli spawanie jeżeli się da wykonac wiąże sie z kosztami podanymi wyżej plus spawanie od 100 do 300 zł,
Stałe koszta które ponieść musisz min dla nie zwiększania wydatków na przyszłośc to.
Uszczelka dekla i uszczelniacze zaworowe to koszt ok 40-50 zł.
Dodatkowo koszt uszczelki pod głowice w zależności od firmy to 100 – 200 zł. Pozostaje jeszcze kwestia robocizny która kształtuje się na poziomie 200 – 250 zł. Jeżeli dojdzie docieranie zaworów i ich ustawienie to kolejny koszt od 50-100 zl jednak należy to zrobić.
To by były koszta jakie pzewiduję że rozwiążą twój problem.
Co do spawanie to ja osobiście jezdze na pospawanej glowicy mam przejechane 137 tkm pekniecie pomiędzy zaworami na pierwszym cylindrze i ie pekło w tym miejsu. Głowica pękła znów ale przy śrubie dokręcającej na zewnątrz przy czwartym cylindrze, ja osobiście wolałem swoją pospawać i mieć pewność że jest 100 % sprawna.
Różnica w wydatkach to koszt spawania max 350 zł lub kupno używki za 750 do 1200 zł pytanie czy dostaniesz na nia gwarancje??
Warsztatów w łodzi nie znam jak byś sie zdecydowal na kowali

z Sandomierza to daj znać na pw.
pozdrawiam
JACU