Przekaźnik świec żarowych i świecąca kontrolka
Witam! Jestem nowy na forum i jestem tez nowym urzytkownikiem mazdy. Mam ogromny problem gdyz kilka dni temu przestaly grzac swiece losowo ( raz grzaly a raz nie) podejrzewalem przekaznik ten z prawej strony chlodnicy. Wymontowale go , przeczyscilem styki i zamontowalem. Pare dni bylo ok az ostatno brzestalo wylaczac grzanie swiec. tzn jesli wylacze od tego przekaznika ktorykolwiek z tych grubych kabli czy ten z pradem czy ten drugi co do swiec idzie to wylacza przekaznik jak zgasnie kontrolka ale po podlaczeniu obu kabli nie wylacza przekaznika. prosze o pomoc w zdjagnozowaniu usterki. niemam juz pomyslow co to moze byc moze gdzies po drodze jest jakis przekaznik albo sterownik za to odpowiedzialny. A moze ktos ma schemat tego okablowania?.
ps przepraszam za brak polskich znakow ale moja przeglądarka sie buntuje i nie chce ich wyswietlac. Za kazda pomoc bardzo dziekuje
ps przepraszam za brak polskich znakow ale moja przeglądarka sie buntuje i nie chce ich wyswietlac. Za kazda pomoc bardzo dziekuje
-
vitap
Miałem podobny problem. Odpiąłem kable od przekaźnika, podłączyłem spowrotem i było ok ... do następnego dnia. Nie bawiłem się w szukanie problemu w przekaźnikach, kablach itd. Dorobiłem sobie własny przycisk na panelu koło kierownicy z diodą poprowadzoną prosto ze świec. Przy przekręceniu stacyjki jeśli widzę, że świece grzeją bez przerwy, bezdusznie wyłączam je samemu dorobionym przyciskiem. Wtedy dioda od świec gaśnie i wiem, że już nie grzeją. Plusem takiego przycisku jest fakt, że później przy następnym odpaleniu Madzi nie musze włączać tych świec. Przy ciepłym silniku odpala bez problemu. Oszczedzasz bezapelacyjnie świece 
Jeśli ktoś potrzebuje ów prosty schemat jak zrobić taki włącznik, chętnie pomogę.
Dodam tylko żeby kupić w miare wytrzymały przycisk (najlepiej kołyskowy 1-0 o mocy koło 20 amper ). 10 amperowy stopił się tego samego dnia...
Jeśli ktoś potrzebuje ów prosty schemat jak zrobić taki włącznik, chętnie pomogę.
Dodam tylko żeby kupić w miare wytrzymały przycisk (najlepiej kołyskowy 1-0 o mocy koło 20 amper ). 10 amperowy stopił się tego samego dnia...
Diesel forever :*
- Od: 18 maja 2010, 14:08
- Posty: 4
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GE comprex
bardzo chętnie skorzystałbym z tego schematu . ja narazie poradziłem sobie w następujący sposób: od przekaźnika pociągnąłem osobny kabek do świec(stary odłączając) i mozna powiedzieć ze po części sukces bo wyłacza świece tylko że po 2 sekundach, wiec grzeje 2-3 razy i zapala ładnie
-
vitap
Witam mam pytanko czy u was przekaźnik świec chodzi tak głośno ? głośne tykanie czy raczej ciche.Bo u mnie ostatnio słyszałem kilkukrotne raczej głosne tykanie z tego przekaźnika cos jakby jakaś sprężynka strzelała w nim teraz wyciągnołem polalem wd-40 bo te styki tam byly zaśniedziałe i teraz niewiem czy działa ten przekaźnik ;/ myslalem ze źle podłaczyłem przewody ale zmienialem kombinowalem itd i dalej nie wiem czy dziala czy po prostu tak cicho chodzi teraz. Co o tym sądzicie ?
w mojej raczej średnio głośno ( cicho)
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
witam.Temat omawiany juz kilakrotnie.Ale nie znalazłem odpowiedzi co do mojego przypadku.U mnie 2 dni temu zaczeły się problemy z odpaleniem auta.rano musiałem tak długo krecić,że aku już padało.sprawdzałem napięcie na "listwie świec żarowych" to miernik nic nie pokazywał.sprawdzałem każdą świece na krótko-są ok.odłącze kabel od zasilania "listwy",sprawdzam miernikiem,jest napięcie.od 6,5volta do 11 volt.podłączylem na krótko świece do kabla zasilającego "listwy",sprawdzałem miernikim-nie ma napięcia.o co chodzi z tym?przekaźnik?czy ktoś zna taki przypadek?gdzie szukać przyczyny?
- Od: 13 gru 2009, 16:57
- Posty: 68
- Skąd: rotterdam
- Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!
a skąd to 6,5V?
Myślę,że przekaźnik lub uszkodzony przewód zasilający.
Myślę,że przekaźnik lub uszkodzony przewód zasilający.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
no właśnie skąd te 6,5v?nie wiem.ale zauważyłem że przekaźnik wyłancza zasilanie w ciągu sekundy jeśli kabel zasilający jest podpięty do listwy.sam juz nie wiem co jest grane......
- Od: 13 gru 2009, 16:57
- Posty: 68
- Skąd: rotterdam
- Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!
tak
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
czy ten przekaźnik steruje również podgrzewem powietrza przez świecę wkręconą w dolot?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
z tego co wiem to za ta swiece odpowiada ten po lewej stronie( stojąc przed maska)
u mnie ona jest podlaczona bo ten od śwież żarowych..efekt? marny krótkie napiecie wiec nie nagrzewa się na świeca.
u mnie ona jest podlaczona bo ten od śwież żarowych..efekt? marny krótkie napiecie wiec nie nagrzewa się na świeca.
a w moim comperxie brak tej dodatkowej świecy ciekawe czy były montowane do wszystkich czy na konkretne rynki ? moja madzia jest z austri z 95 roku
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
czy wg. was podłączenie jej bezpośrednio do akku wykaże,że jest ona sprawna/niesprawna?
z niemiłych informacji: REZYSTOR GRZEJNY (bo tak się właściwie nazywa owa świeca) u Smirnoffa kosztuje jedyne 532zł... do sprowadzenia z Japonii...
z niemiłych informacji: REZYSTOR GRZEJNY (bo tak się właściwie nazywa owa świeca) u Smirnoffa kosztuje jedyne 532zł... do sprowadzenia z Japonii...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ja kupiłem używkę na allegro od tego faceta
http://allegro.pl/mazda-626-comprex-2-0 ... 44746.html
Dostałem rezystor z obudową – dzięki czemu uniknąłem wykręcania – dość ryzykowana sprawa bo mój oryginał się zapiekł i uszkodziłem go lekko podczas tej operacji.
Ogólnie bardzo polecam sprzedawce, kupiłem jeszcze parę innych rzeczy u niego i wszystko było sprawne.
Rezystor działa, oczywiście można to sprawdzić przykładając do aku, przekaźniki są po obu stronach chłodnicy, ten od rezystora obok akumulatora.
Główny problem to taki że nie byłem w stanie określić jak to jest podłączone ponieważ nie mam schematu a miernikiem dochodziłem do bardzo dziwnych połączeń – wyglądało to tak jakby on był szeregowo z świecami żarowymi, ale po podłączeniu nie grzało, dlatego po prostu ten zielony przewód podpiąłem do masy. W sumie to tymczasowe rozwiązanie ale ze względu na zimę nie będę się więcej z tym użerał, pozdrawiam!

Dostałem rezystor z obudową – dzięki czemu uniknąłem wykręcania – dość ryzykowana sprawa bo mój oryginał się zapiekł i uszkodziłem go lekko podczas tej operacji.
Ogólnie bardzo polecam sprzedawce, kupiłem jeszcze parę innych rzeczy u niego i wszystko było sprawne.
Rezystor działa, oczywiście można to sprawdzić przykładając do aku, przekaźniki są po obu stronach chłodnicy, ten od rezystora obok akumulatora.
Główny problem to taki że nie byłem w stanie określić jak to jest podłączone ponieważ nie mam schematu a miernikiem dochodziłem do bardzo dziwnych połączeń – wyglądało to tak jakby on był szeregowo z świecami żarowymi, ale po podłączeniu nie grzało, dlatego po prostu ten zielony przewód podpiąłem do masy. W sumie to tymczasowe rozwiązanie ale ze względu na zimę nie będę się więcej z tym użerał, pozdrawiam!
- Od: 31 maja 2008, 10:47
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
witam tajkze polecam tego allegrowicza, czesci ma ok i ze wszystkim mozna sie doagadac.
A ta swieca ci sie nie nagrzewala bo ona dluzej musi grzac zjak nomrlane swiece wiec co ci sie przez pare sekund to prad ledwo dojdzie do niej a po za tym to przekaźnik jest ale od lewej strony chlodnicy przynjamniej tak powinno byc a prawy od świec żarowych.
A ta swieca ci sie nie nagrzewala bo ona dluzej musi grzac zjak nomrlane swiece wiec co ci sie przez pare sekund to prad ledwo dojdzie do niej a po za tym to przekaźnik jest ale od lewej strony chlodnicy przynjamniej tak powinno byc a prawy od świec żarowych.
Witam Panowie mam pytanko ile powinna świecic kontrolka od świec? czy jeśli jest chłodniej to dłużej czy ona nie jest jakoś " zintegrowana" z czujnikiem temperatury czy wody.. ?
bo u mnie czy lato 40*C czy -15*C to 2 sekundy sie świeci i gaśnie, Przekaźnik niby dalej daje prąd bo słyszę pyknięcie po kilku sekundach chwile czeka i dalej grzeje i znowu odłącza prad czy takie 2 krotne rozłączanie jest standardem u was ? i jak z ta kontrolką ?
bo u mnie czy lato 40*C czy -15*C to 2 sekundy sie świeci i gaśnie, Przekaźnik niby dalej daje prąd bo słyszę pyknięcie po kilku sekundach chwile czeka i dalej grzeje i znowu odłącza prad czy takie 2 krotne rozłączanie jest standardem u was ? i jak z ta kontrolką ?
moja kontrolka świeci podobnie ( może ocipinkę dłużej ) i podobnie do twojego opisu grzeje więc to raczej standard chyba ,że też mam coś uwalone a pali od pól obrotu ...
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6