Paliwożerny Comprex

Postprzez interlocator » 15 cze 2009, 08:38

twardytwardy napisał(a):wymieniałem paski ... Teraz auto popiskuje tylko przy grzaniu świec

Wbrew radom Grzesia założyłeś pasek nieoryginalny :). Są dwa wyjścia z tej sytuacji: 1. Kupujesz oryginalny za stówę i masz spokój na jakiś czas, 2. Co miesiac (albo dwa) zakładasz paski za 20 PLN.
Jest jeszcze trzecia opcja -- naciągnąć pasek, pomoże to na ok tydzień. Tę opcję stanowczo odradzam -- drastycznie skraca żywotność łożysk alternatora i napinacza.

twardytwardy napisał(a):kopci strasznie między pokrywą a sprężarką

A czy nie jest to kopcenie z odmy?? W comprexie odma nie jest wpięta do dolotu, jak w innych silnikach, tylko zwisa sobie dmuchając we wszystkie strony czarnym dymem...
Poczytaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=33935
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2008, 10:51
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE Comprex 1994

Postprzez Katia » 19 cze 2009, 16:35

Mazda comprex dużo pali?? <lol> Miałam dwie takie jedna 93 druga 96. W trasie i wcale nie takiej płynnej jazdy, mój rekord to 5,2l/100km, Miasto, gdy mieszkałam w Wafce, a tam ze skrzyżowania raczej nie rusza się, że tak powiem statecznie, było max7,5l. Miałam jeszcze Toyotę Carinę II 2D, pali identycznie, a gdzie jej do Miazgusi! Choć nie ujmuję Toyocie, to bardzo udany model. Wydaje mi się,że tym samochodem trzeba po prostu nauczyć się jeździć, wyczuć ją, nawet jej pewne nie do, z czasem nabierają swoistego uroku ;) Jeździłam ostatnio najnowszą audi A6 3 litry w dieselku, do tego automat, brrr... Wóz drabiniasty, a już na pewno nie samochód tylko komputer na kołach... Niczego nie da się porównać z moim comprexem, zaznaczam, że jeżdżę tym modelem 10 lat i parę set tysięcy km :) No i na temat, to jeden z najbardziej ekonomicznych, jeśli chodzi o spalanie, samochodów o takiej pojemności i gabarytach w swojej klasie :) Średnia, jak w katalogach 6,5l/100km w jeździe mieszanej. Na pewno nie więcej, a może być mniej ;) Dodam, że bynajmniej nie jeżdżę jak tzw "Baba" ;) :)
Katia
 

Postprzez wujekkuna » 26 cze 2009, 12:00

Witam, w moim comprexie z kolei nie czuc w ogole mocy przy starcie, mam wrazenie ze za chwile zgasnie i dopiero po sekundzie zaczyna jechac. Spadly tez osiagi, jadac 90 i wrzucajac 4 bieg w ogole nie ma przyspieszenia ! Do 120 to tragedia, potem na 5 troche lepiej. Jeden mechanik powiedzial ze trzeba wtryski sprawdzic bo moga lac. Ps: wie ktos jakie powinno byc prawidlowe cisnienie na wtryskach ? Przydadza sie tez dane na temat wzniosu zaworow. Z gory dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez twardytwardy » 26 cze 2009, 23:29

Sprzedałem mazde , problem z łożyskowaniem compexa i dymieniem możliwe że z odmy już mnie nie dotyczy. Kupił ja handlarz znający sie na autach ale nie wiem czy wie o tych łozyskach w sprężarce.
ja pomykam vwejem i chyba tak już zostanie , pozdrawiam forumowiczów i życzę bezawaryjnej i przyjemnej jazdy Madziami.
turbo-bocian
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 22:17
Posty: 13
Skąd: małe
Auto: Mazda 626 COMPREX

Postprzez wujekkuna » 27 cze 2009, 10:20

Pomoże ktoś ?? prosze o pomoc !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez wujekkuna » 28 cze 2009, 03:44

Wiem, ze wszyscy chcieli pomóc... tylko nikomu sie nie chcialo ...
Rozwiązałem problem sam i dziele sie wiedza zeby nastepni nie musiieli sie trudzić... Miałem dziurawą rure od interkulera. Przy okazji jak go zdjąłem przedmuchałem go sprezarką. Na pistolet załozylem cienki, uległu przewód i wprowadzilem go do IC. Lokomotywa :D Teraz zapala i gasnie tak jak powinien, bez zbednych "dławień sie". Ustawie jeszcze wtryski (jesli dowiem sie jakie tam jest cisnienie) i mysle ze bedzie git ;] Pozdrawiam Comprexowiczów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez osiejoz » 3 sie 2009, 18:39

Właśnie, chciałbym się dowiedzieć te parametry co do wtryskiwaczy i pompy.

Znalazłem końcówki wtryskiwaczy specjalnie do comprexa w sklepie internetowym intercars. Musze je zmienić koniecznie, bo waaali tak na czarno, że to szok :D kolega mówił, że jeżdżę na mazucie. :) jutro 7 rano do mechaniora wstawiam jak coś się zmieni to powiem :)
Obrazek
Obrazek
Jeśli masz pytanie to pisz na PW. :)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 13:41
Posty: 22
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 626 GE 2.0D comprex

Postprzez Riki » 3 sie 2009, 22:43

osiejoz skąd pewność że pały końcówki? może skończy się na regulacji wtrysków... masz "tradycyjne" więc podkładki i jazzzzda. Każdy "pompiarz" z bananem na ustach to ogarnie a parametrów żadnych nie potrzebujesz....

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez osiejoz » 3 sie 2009, 23:02

A czy moga sie one ot tak sobie rozregulować?

Mimo to, postanowiłem wymienić, znalazłem końcówki centralnie do tego modelu made in japan, więc jak bedzie zrobione to bankowo good, bo moja madzia ma już ponad 300k przebiegu...

Wychodziło mi też duże spalanie, więc chyba one leją. Nie mam ochoty bawić się w regeneracje czy coś, mogą być już uszkodzone mechanicznie. Po 91zł/szt były, do forda mondeo tańsze zamienniki po tyle chodzą ;P więc nie jest źle ;)
Obrazek
Obrazek
Jeśli masz pytanie to pisz na PW. :)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 13:41
Posty: 22
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 626 GE 2.0D comprex

Postprzez Riki » 3 sie 2009, 23:05

Końcówki zawsze można zmienić ale jak wtrysk nie leje i końcówka "otwiera się" w odpowiednim momencie to nie ma sensu ich zmieniać... to sprawdzi pompiarz na stole probierczym....


osiejoz napisał(a):A czy moga sie one ot tak sobie rozregulować?


mogą. Przebieg.. zużycie.. robi swoje.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez osiejoz » 22 wrz 2009, 11:40

Spoko, wymieniłem, ale nie jest dalej tak jak byc powinno. Dymi dalej, aczkolwiek mniej (3 końcówki lały, spalanie jakby spadło). Ustawione jest cisnienie na kazdym wtryskiwaczu 130barów. Czy to dobra wartośc? spotkałem się z twierdzeniem, ktoś tam gdzies pisal ze u niego w tym silniku zrobione jest na 140barów :)


Tak więc pytanie do was wszystkich: jakie powinno by ustawione ciśnienie na wtryskiwaczach w silniku 2.0D comprex?
Obrazek
Obrazek
Jeśli masz pytanie to pisz na PW. :)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 13:41
Posty: 22
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 626 GE 2.0D comprex

Postprzez worldwar » 12 lis 2009, 12:30

Od kilku dni jestem posiadaczem M 626 D ( Comprex ) z 1994 r. Zachęcony opiniami użytkowników tych aut skusiłem się na taką wysłużoną Mazdę ( choć jest w bardzo dobrym stanie jak na swoje lata ). Trochę dziwi mnie spalanie, gdyż przy bardzo spokojnej jeździe w trasie, bierze mi około 7,5 – 8 litrów ( Prędkość max 110 km, bez kręcenia powyżej 2500 obr – a na niższych biegach staram sie nie przekraczać nawet 2000 obr. ). W mieście łyka około 10 litrów ropy... ( tankuje na BP ). Co może być przyczyną tak dużego spalania ? Silnik chodzi bardzo równo, nic nie dymi zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Co prawda mam włączone światła, zazwyczaj ogrzewanie i nadmuch na 2 + czasami ogrzewanie szyby, ale to chyba nie powinno powodować tak dużego spalania.

W trasie przy spokojnej jeździe spodziewałem się spalania rzędu 6 litrów, w mieście nie więcej niż 7 ( jezdze bardzo spokojnie, jak pisałem wyżej – nie przekraczam zazwyczaj 2000 obr. ).
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Postprzez zadra » 12 lis 2009, 23:47

Co może być przyczyną tak dużego spalania


układ hamulcowy.. – sprawdź,czy nie grzeją się felgi., prócz tego zajrzyj(wymień) do filtra powietrza, sprawdź ciśnienie w kołach (rozmiar opon; może za szerokie?).. to tak na początek.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3285 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez worldwar » 17 lis 2009, 01:22

Grzeje się troche przednia prawa felga, pozostałe w normie... Miałem troche mało powietrza w kołach ( auto dopiero co kupione ). Filtry wymienie na dniach.
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Postprzez zadra » 17 lis 2009, 23:49

Napisz, czy pomogło..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3285 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez worldwar » 12 gru 2009, 18:58

Pomogło jedynie jezdzenie stylem emeryckim. Czyli do 2000 obrotów, wolne rozpędzanie itd. Udało mi się zejść do 6,5 litra w mieście. Ale to ciul nie jazda, więc pozbyłem się Mazdy, chwilowo nie stać mnie na takie koszty, a praktycznie cały dzień spędzam w "drodze". Kupiłem sobie Clio z gazem, i mam za 13zł 100 km. Pali 6,5 litra przy normalnej jezdzie, bez oszczedzania itd.
www.ic-service.pl <– usługi informatyczne Wrocław !
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 18:27
Posty: 12
Skąd: Leszno / Wrocław
Auto: Xedos V6 95 r

Postprzez zadra » 13 gru 2009, 22:53

Kupiłem sobie Clio z gazem


To również jest sposób na zmniejszenie spalania u Twojej mazdy! :D

Życzę spokojnej exploatacji.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3285 (38/87)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez vilkolak » 4 lip 2010, 15:56

a ja powiem jedno

comprexa mam 1,5 miesiaca i potrafi mi spalic nawet 12 w miescie (lubie go czasem przycisnac :D)
wczesniej jezdzilem starym gd w dieslu (i dalej jeszcze go tyram do robot budowlanych i jest nie do zajezdzenia)
i spalal mi w miescie 7 a na trasie 4,5...

ale chocby moj comprexik spalil 20 na 100 a jakies clio czy inne francuskie, wloskie czy niemieckie badziewie spalalo 1l/100km to za ciula nawet z doplata sie nie zamienie :P :P :P
jezdzilemi golfem, i alfa romeo, i poldkiem i fiatem i innymi badziewiami i nic sie nie rowna do Madzi, choc ma ona 16 lat a moja alfa miala 7 to wlasnie nia sie za komprexa zmienilem :* a buziaka to jej daje codziennie na dobranoc :D :D :D
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6