Nie chce odpalić w niskich temperaturach

Postprzez tomektmd » 15 paź 2010, 10:54

świece już wymieniłem i bez żadnych zmian
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez Tomcio1972 » 15 paź 2010, 12:33

zawór startowy a może jednak nie grzeją świece ? sprawdź czy masz na nich zasilanie i jednak poczytaj na forum znajdziesz tu dużo informacji które mogą ci się przydać
np w tym wątku viewtopic.php?f=88&t=85193&start=20
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez tomektmd » 15 paź 2010, 23:14

Dzięki za linka. I znalazłem coś ciekawego:
.....Jak kręcisz długo to podnieś maske i ktoś niech sporawdzi czy spaliny czasem sie nie wydobywaja gdzieś z okolicy filtra powietrza kolektorów lub dolotu jak tak to radze wyczyscic zawór startowy i cały dolot...
Troche dało mi to do myślenia ponieważ ostatnio coś robiłem w silniku i właśnie zauważyłem ze wydobywa jakiś dym z okolicy kolektorów. Tylko teraz pytanie gdzie jest ten zawór startowy i jak go wyczyścić i jak oczyścić dolot??
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez tomektmd » 15 paź 2010, 23:18

A i świece wymieniłem kilka dni temu. Rewelacji pewnie z nimi ie ma bo jak pamietam to dawałem za nie jakoś po 30 zł. Ale poza tym te stare sprawdzałem i grzały jak te nowe. Przeczyściłem całą listwę świec bo myślałem że coś pomoże.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez Tomcio1972 » 16 paź 2010, 11:14

patrz po przewodach prowadzących powietrze z inte.... tam jest taki zawór HZT chyba na nim pisze nie chce mi się iść podnośić maski ale jak nie znajdziesz topodaj mi na priv swój adres meilowy zrobię zdjęcie i ewentualnie co nieco ci napiszę aczkolwiek ja jeszcze nie czyściłem dolotu i na razie jest ok może na wiosnę albo w lecie no chyba że znów przestanie zapalać od poł obrotu wału <lol>
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez tomektmd » 16 paź 2010, 11:38

ok dzisiaj zobacze i jak nie dam rady to dam znac
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez JulianSR » 16 paź 2010, 15:48

a czy wymieniles swiece wszytkie 4 czy tylko ta co sie spalila ???? i ma racje kolega ze moze z dolotu byc powod ze nie pali ale takze sprawdzales czy nowa swieca zarowa sie pali na koncu czy na srodku . Widomo jak sprawdzic przy akumulatorze no i jakies szczypce by sie nie popazyc heh bo ja mialem tak ze w srodku sie grzala a nie na koncu to tez moze byc powod braku odpalelnia Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez Marko91 » 16 paź 2010, 16:06

Witam podpinam sie pod temat, identycznie, tylko nie widziałem białego dymu lecz czarny(ropka) świece dzisiaj wymieniłem na nowe wszystkie 4, okazało się że te stare też grzały, ale i tak chciałem wymienić bo nie wiedziałem kiedy były te stare wymieniane i nie chciałem zostać zaskoczony, ale może to kwestia przekaźnika?
Albo ciśnienia w silniku? nie znam sie na tym jak to się mierzy itd.. dodam że później pali na dotyk.Tak jak w lato z rana nie miałem problemu bo elegancko palił,
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez astarot20 » 16 paź 2010, 17:17

sprawdzic filtr powietrza i wyczyścić zawór startowy w wiekszości przypadków właśnie on jest przyczyną. w tamtym roku przez to że właśnie ten zawór miałem uszkodzony przez 1,5 miesiąca męczyłem się z odpalaniem i włożyłem dużo kasy bo wymieniałem rzeczy które były dobre. i jeszcze naciąg pasków na alternatorze i comprexie sprawdź to też może być powodem kłopotów z zapalaniem
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez Marko91 » 16 paź 2010, 20:32

hmm filterek powietrza wymieniałem w wakacje, zawór startowy wyciagałem dzisiaj lecz nie zdołałem go rozkrecić aby wyczyścic ale w poniedziałek to zrobie juz, więc zobaczymy a co do pasków to szykuje sie do zmiany nawet juz mam zakupione tylko czasu nie mam podjechać do mechaniora ;/ ale zobaczymy co z tego wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tomektmd » 17 paź 2010, 15:58

Witam. Znalazłem ten zawór startowy. No i co się okazało był pełen sadzy i według mnie w ogóle się nie otwierał. Wyczyściłem go dokładnie i teraz pytanie na jaki zakres powinna się otwierać ta przepustnica?? Bo teraz u mnie otwiera się na jakieś 4mm. Tak musi być czy coś nadal mam nie tak??
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez zadra » 17 paź 2010, 23:04

wydaje mi się,że powinien się otwierać bardziej – na tyle na ile pozwala konstrukcja zaworu – ani mniej, ani więcej :]
poczytaj:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=94146


Na pierwszym ze zdjęć zawór w momencie zapłonu
na drugim w czasie normalnej pracy silnika.
Ostatnio edytowano 19 paź 2010, 21:19 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez astarot20 » 17 paź 2010, 23:28

no ale zapaliłeś silnik i wtedy sprawdziłeś ile się otwiera ???

Czy jak go wyczyściłeś to sprawdzałeś w jakim zakresie działa ???

Bo podczas odpalania auta zawór ma być zamknięty a silnik ma pobierać czyste powietrze z filtra bo inaczej jak zawór byłby otwarty to spowoduje to że spaliny od razu dostana się do sprężarki i spowodują duszenie się samochodu co w efekcie ni pozwoli na jego odpalenie. Wiec myślę (chociaż pewny nie jestem) że jeśli auto działa na wolnych obrotach to zawór będzie zamknięty lub minimalnie otwarty a podczas jazdy wraz ze wzrostem obrotów i ze wzrostem spalin przepływających przez niego zawór będzie się coraz bardziej otwierał aż do maksymalnego stanu tzn że klapka w środku zaworu która się otwiera i zamyka będzie w pozycji równoległej do ścianek zaworu

chociaż nigdy nie sprawdzałem jak to działa na zapalonym silniku i w ogóle wydaje mi się że nie da się tego chyba za bardzo sprawdzić wiem tylko jak czyściłem zawór że działa on w takim zakresie jaki opisałem wyżej
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez tomektmd » 20 paź 2010, 08:06

Witam ponownie. Przeczyściłem jeszcze raz tez zawór i rury dochodzące do niego. Zmieniłem filtr powietrza i niestety musze stwierdzić że samochód ma nadal problemy z odpaleniem jak jest zimny. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co moge zrobić, przyjdzie zima to bede odpalał jedynie z prostownika bo akumulator nie wytrzyma od tego kręcenia.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez Tomcio1972 » 20 paź 2010, 08:16

kolego a czy na pewno sprawdziłeś świece czy grzeją w aucie ? sorki że czepiam się tych świec ale może nie dostają prądu albo padniety przekaźnik
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez danielsc1 » 23 paź 2010, 22:58

witam.dołącze się do tematu.U mnie 2 dni temu zaczeły się problemy z odpaleniem auta.rano musiałem tak długo krecić,że aku już padało.sprawdzałem napięcie na "listwie świec żarowych" to miernik nic nie pokazywał.sprawdzałem każdą świece na krótko-są ok.odłącze kabel od zasilania "listwy",sprawdzam miernikiem,jest napięcie.od 6,5volta do 11 volt.podłączylem na krótko świece do kabla zasilającego "listwy",sprawdzałem miernikim-nie ma napięcia.o co chodzi z tym?przekaźnik?czy ktoś zna taki przypadek?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez Marko91 » 23 paź 2010, 23:02

ja nie mam jak sprawdzic napiecie na listwie ale kombinuje z przekaźnikiem zobacze rano. A tobie radze tez zerknij ten przekaźnik bo co innego ? moze kabel przetraty gdzies. Słyszysz ten przekaźnik jak włączasz zapłon ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tomektmd » 23 paź 2010, 23:12

Tak słysze za kazdym razem jak włączam zapłon no i słysze takie pyknięcie. A moze to jest wina wtrysków. Patrzyłem ostatnio świece. Wykręciłem, przeczyściłem ja no i jeszcze raz wkręciłem. Zaczełem kręcić i jak zwykle nie chciał odpalić. I ponownie je wykreciłem i co sie okazało ze dwie świece są mokre. Ale wkręciłem stary zestaw świec po wcześniejszym sprawdzeniu czy są dobre no i ta sama historia. Dwie świece były mokre.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Postprzez Marko91 » 23 paź 2010, 23:20

zapewne 1 i 2 była mokra ? .
U mnie kiedyś nie tykało odkręciłem przekaźnik zaczeło tykać głosno dosyć ale grzebałem w nim i teraz zimno nie chce dobrze palic to znowu odkrecilem przekaźnik polalem wd-40 i nie wiem czy sie zwalil czy nie zobacze rano ale na to wychodxzi ze nie masz pradu na swiece wiec wina kabli albo przekaźnika.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tomektmd » 24 paź 2010, 17:58

A mógłbyś mi podać gdzie ten przekaźnik się dokładnie znajduje lub jaki jest jego symbol.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2010, 08:50
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6