Problem z odpalaniem

Postprzez Jaksa » 17 sty 2007, 22:07

Netto napisał(a):Jeszcze jedno pytanko, na pokrywie mojego zaworu zamontowanego w aucie jest napis COMPREX a na tym nowym nie ma nic.
Wytrzymaj do soboty – wszystko się wyjasni.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Netto » 21 sty 2007, 20:10

Dziś nastąpiło pierwsze odpalenie na zimnym silniku mojego Comprex'a po zamontowaniu zaworu startowego. Odpalił bardzo ładnie, płynnie, bez najmniejszego problemu ( w sumie jak zawsze, bo tylko raz na jakiś czas coś jej się działo). Ale jest kilka różnic:
1. Silnik pracuje ciszej, nie ma głuchego dudnienia dobiegającego z okoic tłumika szmerów na wolnych obrotach.
2. Zaraz po odpaleniu nie ma nawet grama dymu z rury wydechowej.
3. Silnik pracuje równiej nie ma minimalnych falowań obrotów (które przed montażem zaworu występowały czasem) .
4. Wydaje mi się, że jest większe ciśnienie spalin na wydechu.

Wielkie dzięki dla Marka63hd za żmudną pracę przy czyszczeniu zaworu, oraz Panu Jarkowi za pomoc w zlokalizowaniu usterki.

PAJAK-78 – odezwij się na gg lub na priv'a będe miał dla Ciebie tą część do zaworu, której Ci brakuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez Jaksa » 21 sty 2007, 21:44

Netto napisał(a):Dziś nastąpiło pierwsze odpalenie na zimnym silniku mojego Comprex'a po zamontowaniu zaworu startowego. Odpalił bardzo ładnie, płynnie, bez najmniejszego problemu

<spoko> :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek63hd » 21 sty 2007, 21:52

Nie ma za co :) Myśle że bedzie śmigać <spoko> bezproblemowo.Lada dzień ma troszkę przymrozić.Daj wtedy znać jak wygląda poranne odpalanie.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Jaksa » 21 sty 2007, 22:12

marek63hd napisał(a):Lada dzień ma troszkę przymrozić.Daj wtedy znać jak wygląda poranne odpalanie.
Tylko napraw rozrusznik :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Netto » 22 sty 2007, 12:17

Dziś dzwoniłem do WELPO i umówiłem się wstępnie nia początek lutego na oględziny co boli mój rozrusznik,bo im wcześniej tym lepiej, mniej rzeczy zdąży się uszkodzić – jak powiedział Pan Stanisław z WELPO.

Co do odpalania będe informował co jakiś czas czy coś się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez PAJAK-78 » 24 sty 2007, 15:12

Witam ...
Moja madzia niestety stoi dalej u mechanika :/ stwierdzili ze mam zapchany comprex bo nie wywala spalin (dali mi go zebym wyczyscil) w wydech pozatym nie wiem czemu ale brakuje mi na zaworze startowym tej blaszki co trzyma sprezyne :/ zastanawiam sie czy jest to mozliwe zeby zatkal sie comprex ?
Paliwo zalej i po miescie szalej .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez Netto » 25 sty 2007, 00:29

PAJAK-78 napisał(a):...zastanawiam sie czy jest to mozliwe zeby zatkal sie comprex ?


Na takie pytanie nalepiej odpowie Ci pan Grzegorz z Comprex Service on właśnie regeneruje sprężarki Comprex i ma wiele do powiedzenia w tej kwestji. Tel do serwisu to:
(0 81) 887 14 66
0 607 100 693
Ale ja osobiście nie mam pewności czy jest taka możliwość. U mnie comprex był regenerowany 7000km temu i też by mi się już zapchał? Raczej nie możliwe.
Moja Mazda dziś odpaliła bez zarzutów(-5 *C), tylko wydaje mi się, że akumulator mi się kończy więc trzeba kupić nowy. Narazie ładuje go wieczorem ale nie wiem jak długo będe miał siłę targać go do domu, bo lekki to on nie jest. No i jeszcze rozrusznik do przeglądu leci niebawem.

Jeszcze mam 2 pytania do dieslowców fachowców:
1. czy świece żarowe z czasem tracą swoje właściwości (wypalają się lub coś podobnego)?
2. Czy ktoś wie jak działa ssanie w Maździe 626 Comprex z podciśnieniową pompką ssania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez Jaksa » 25 sty 2007, 00:38

Netto napisał(a):Moja Mazda dziś odpaliła bez zarzutów(-5 *C),
No prosze ......będzie lepiej "kreciła" jak zrobisz rozrusznik , rozwalony rozrusznik sam w sobie stawia spore opory a skutki sa własnie takie jak opisujesz
Netto napisał(a):tylko wydaje mi się, że akumulator mi się kończy

Netto napisał(a):czy świece żarowe z czasem tracą swoje właściwości (wypalają się lub coś podobnego)?
Swieca działa lub nie ( tylko zamienniki zle działaja )
Netto napisał(a):Czy ktoś wie jak działa ssanie w Maździe 626 Comprex z podciśnieniową pompką ssania
Napewno mozna to rozkminic.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PAJAK-78 » 26 sty 2007, 12:10

Normalnie nie wiem co mam juz z madzia poczac comprex wyczyszczony wszystkie weze oraz intercooler tez i dalej nic jak weze od intercollera sa zdjete to zapala jak je tylko podlacze zaraz idzie dym przez filtr powietrza i niechce zapalic. normalnie nie wiem co mam juz robic nawet zastanawiam sie czy jej nie sprzedac :/
Czy ma moze ktos jakis pomysl na rozwiazanie tego problemu ?
Paliwo zalej i po miescie szalej .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez marek63hd » 26 sty 2007, 19:30

Z tego co mi Netto mówił to zawór startowy masz mocno niekompletny???
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez PAJAK-78 » 29 sty 2007, 11:58

Niop niestety brakuje tej blaszki o przytrzymuje sprezyne z zaworze startowym dzieki uprzejmosci uzytkownika NETTO bede mial taka blaszke Wielkie dzieki, ale esli to nie pomoze to juz nie wiem co mam robic :/ jeszcze dzisiaj robie test tj odpalam auto bez podlaczonego intercoolera wkrece autko na okolo 3000obrotow i podlacze weze zobaczymy czy to cos da
Paliwo zalej i po miescie szalej .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez marek63hd » 29 sty 2007, 19:16

PAJAK-78 czytujesz czasami PW? :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez bawara » 29 sty 2007, 20:40

witam. moj problem jest nastepujacy. Kupilem mazde 626d comprex z 94r. i chyba sie wpierniczylem. otoz auto przy kupnie bylo cieple i palilo pieknie z pierwszego strzalu. przyjechalem do domu i na drugi dzien rano (temp. spadla do ok. -10C) nie bylo mowy o odpaleniu. krecila krecila ale nie mogla zaskoczyc. przeczytalem to forum ze 20 razy zeby znalezc problem ale wszystkie wskazowki na nic. obszedlem filtr paliwa montujac maly przelewoey, sprawdzilem swiece, poodkrecalem wtryski zeby zobaczyc czy ropka leci, wyczyscilem zawor startowy (ten z napisem comprex) i dalej nic. z dusza na ramieniu postanowilem odpalic ja z zaciągu. przezucila tylko raz i juz pieknie klekotała. nastepnie ją zgasilem i wtedy juz palila bez zadnego problemu. co jest nie tak. prosze o pomoc bo juz nocami spac nie moge. nie mam juz zadnego pomyslu co z tej cholerze moze byc. aha. jak ją kręce gdy nie chce zapalic to z obudowy filtra powietrza troche sie kopci ale gdy jest zapalona to nie ma sladu dymu. help.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2007, 17:34
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '94r

Postprzez Netto » 29 sty 2007, 21:56

Pajak-78 napisał(a):Niop niestety brakuje tej blaszki o przytrzymuje sprezyne z zaworze startowym

Pajak zawór już do Ciebie jedzie, będzie na pewno w środę. Ale pamiętaj o tym, że jedna z tych blaszek które trzymają sprężynkę jest lekko wygięta. Myślę, że to nie jest problem, żeby wyprostować.

Pajak-78 napisał(a):dzisiaj robie test tj odpalam auto bez podlaczonego intercoolera wkrece autko na okolo 3000obrotow i podlacze weze zobaczymy czy to cos da

I jak ten pomysł z założeniem rur przy wyższych obrotach, wypalił? Przyszedł mi on do głowy po przeczytaniu postu pana GStr

gstr napisał(a):...Zawór startowy (tak naprawdę to nie jest to zawór startowy, nie wiem jak to nazwać) – poniżej ~1600 rpm ma wpuszczać powietrze bezpośrednio z filtra; powyżej 1600 rpm ma wpuszczać to ze sprężarki. Comprex ma to do siebie, że poniżej 1600 rpm "przepuszcza" bardzo dużo spalin i jeśli zawór nie działa prawidłowo, to idą spaliny do silnika. Co z nim zrobić? Rozebrać, wyczyścić.

cały temat można przeczytać tutaj:
Auto kopci na czarno

Mam nadzieję, że jak zaworek założysz to będzie wszystko <spoko>. Martwi mnie tylko to, że u mnie tego zaworu praktycznie nie było i autko jakoś odpalało, a u Ciebie brakuje małego elementu i są takie numery. Tylko jak już wyjmiesz zawór to rozbierz go i dokładnie wyczyść z sadzy i nasmaruj (o szczegóły pytaj Marka63hd jest w tym fachowcem ;) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez marek63hd » 29 sty 2007, 23:01

Grzyby napisał(a):nie – regulamin obowiązuje wszystkich. Temat później połączę z innym.
Nawet nie bedziesz musiał długo szukać <lol>
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez PAJAK-78 » 30 sty 2007, 00:07

Witam...
Jest tak po zalozeniu weza przy okolo 3000rpm samochod poprostu sie zadlawil i zgasl
Mam jeszcze tylko jedno pytanie czy moze to byc przez paliwo ?? Nie wiem czemu ale strasznie [tiiit] frytkami, nie wiem co lal do zbiornika poprzedni wlasciciel ??
Paliwo zalej i po miescie szalej .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez marek63hd » 30 sty 2007, 19:15

Jeżeli od momentu kupna tego samochodu nie tankowałeś,to możesz sprawdzic i ten wariant.Ale wydaje mi sie że coś nie tak z intercoolerem.Chyba jest jeszcze zapchany.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez bawara » 30 sty 2007, 20:31

rozebralem zawor startowy i najprawdopodobniej czegos brakuje, tzn. nie mamchyba jakies dzwigienki tak bynajmniej tlumaczyl mi marek63hd w rozmowie tel. przy gaszeniu nie szarpie, ale jak nie chce zapalic rano to kopci z filtra jak cholera.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2007, 17:34
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '94r

Postprzez marek63hd » 30 sty 2007, 22:22

Spróbuj załatwić drugi zawór.Mówiłeś że masz taką możliwośc.I na tym drugim zobacz jak sie zachowuje.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6