Zawór EGR – brak, nie ma go w Comprexie.

Postprzez Stratoss » 10 kwi 2011, 12:02

Witam Panowie posiadam Madzie z Comprexem i mam mały problem, szukam zaworu EGR gdzie on się znajduje ponieważ nie mam pojecia ?? a chce zobaczyć w jakim jest stanie

– gdzieś w comprexie??
– kolektorze wydechowym ??
lub czy ten opis sie zgadza z madzią z comprexem viewtopic.php?t=18434

Mam jeszcze pytania off topowe przez co osadza się sadza w zaworze startowym ponieważ jest cały brudny, intercooler pewnie też, mechanik powiedział, że może to być EGR objawy pali jak smok w miescie jak się zmieszczę w 10l to się ciesze styl jazdy emerycki ;p filtry wymieniane, wtryski robione, a i jeszcze jedno pytanie gdy dodaje gazu jak jest otwarta maska za pomocą linki i puszczam dźwięk jest jak by coś sie przycierało po prawej stronie ale nie jestem pewien czy to któryś z pasków ?? na wolnych obrotach jest dobrze

śledze to forum od jakiegoś czasu i bardzo mi pomogło :) jeżeli chodzi o Madzie i bardzo za to dziękuję
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993

Postprzez zadra » 10 kwi 2011, 23:27

Myślę,że w RF-CX nie znajdziesz EGR'a.
Recyrkulacja spalin nie istnieje, a odma w ramach Euro2 dynda sobie spokojnie pomiędzy przednimi kołami.
Jeżeli chcesz coś wyczyścić, to rozpocznij prace od zaworu startowego, dalej intwercooler i cała reszta ustrojstwa.
Skąd sadza w zaworze startowym? Sprężane powietrze w sprężarce ma bezpośredni kontakt ze spalinami. Wystarczy,że zaistnieje dodatkowa przyczyna (np nieprawidłowe spalanie) i ilość sadzy w spalinach lawinowo wzrasta a co za tym idzie pewna większa część(niż w normalnym trybie) dostaje się do układu dolotowego.

Pzdr.
M
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3316 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Stratoss » 11 kwi 2011, 09:38

Dzięki, bardzo dużo mi wyjaśniłeś ale gdzie szukać przyczyny?? no tak wyczyscic moge ale co mi to da jeżeli jest nieprawidłowe spalanie lub inna przyczyna i w krotkim czasie znów bedzie okrutnie brudny ?? syzyfowa praca :) teraz przynajmniej chyba wiem czemu jak jade i wcisnę mocniej gazu do 2,5k obrotów za mną czarny dymek leci chyba,że to normalne w tych autach w tym wieku , a nie prawidłowe spalanie co może być jego przyczyną? zła dawka czy coś? A i jeszcze jedna sprawa trze mi się pasek z prawej strony co są te 2 takie cienkie ma to wpływ na coś? Czytałem ze ten od komprexa musi być orginał bo inne to lipa i brak synchronizacji z wałem i też bedzię palił dużo mam to autko od nie dawna jest naprawde dobre, będę chciał wymienić na orginały dopieścić je ale chce je trochę poznać głębiej :P a i jeszcze jedno pytanie czy za comprexem z lewej strony jest jakiś wylot czy coś poniewaz przy przygazowaniu z tej dziury leci mi dym jakiś i nie moge zlokalizować skąd, wiem że po filtrze oleju trochę się skrapla oleju ale ten zapach nie przypomina palącego się oleju raczej taki lekki jest i bardziej kurz czy coś dziwne ;/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993

Postprzez zadra » 11 kwi 2011, 19:39

te dwa cienkie paski napędzają pompę wspomagania ukł. kierowniczego i hamulcowego.
Jak ich zabraknie, to nie "ukręcisz" i nie "wyhamujesz".
Dym może lecieć z uszkodzonego wydechu (raczej byś słyszał ) lub ze wspomnianej przeze mnie odmy.
Odma czasami lubi przydymić ;)
Jeżeli natomiast słyszysz syk powietrza, to jesteśmy w domu; oznacza to,że masz nieszczelny dolot i
stąd wyższe spalanie, mocne kopcenie i być może słabsze przyspieszenie.

Nie napisałem poprzednio,że masz problemy z nieprawidłowym spalaniem, dałem tylko taki "prosty przykład".
Nie chciałbym,żebyś po przeczytaniu takiej informacji zaczął grzebać przy pompie, czy jeszcze głębiej bo coś zepsujesz.
Na początek zorientuj się czy nie znika ci olej, sprawdź jakim olejem jest zalany motor(klasa lepkości), później szczelność ukł dolotowego.

Tak właściwie, to możesz mieć przyblokowane klocki hamulcowe z tyłu i przez to podwyższone spalanie.
Może wystarczy zregenerować zaciski i spalanie spadnie.

Poczytaj trochę o comprexach oraz ogólnie o mazdach 626 z Twojego typu, to sam dojdziesz do odpowiednich wniosków.

Czsem lepiej zbyt głęboko nie szukać..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3316 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Stratoss » 12 kwi 2011, 10:05

Wydech nie jest uszkodzony być może z Odmy, sprawdzę doloty, wyczyszcze zawór startowy, Ic zobaczymy, klocki nie są zablokowane były sprawdzane, olej 10W40 właściciel zalał Lotosa :(:( oraz nie ubywa go
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993

Postprzez Stratoss » 12 kwi 2011, 16:04

wyczysciłem zawór był cały brudny wysuszylem i włożyłem i tu ku mojemu zdziwieniu auto zaczęło kopcić na czarno przy dodaniu obrotów linką z zaworu dziwny dźwięk się wydobywa jak by sie zawieszał cos skrzeczy dziwnie i co teraz?? :P popsułem go ?? myciem? nie rozkładałem go na czesci pierwsze, auto straciło na mocy nic innego nie rozbierałem ten zawór bardziej wygląda na upustowy niż startowy

EDIT
Sciągnąłem rezonator odpaliłem auto i co sie okazało, że przy dodaniu gazu w tym miejscu na zaworze startowym gdzie rezonator buchają spaliny sprężynka sie cały czas rusza wygląda tak jak by teraz dopiero normalnie pracował ale mam mieszane uczucia i co dziwne jeszcze dolot od Ic do zaw startowego robi sie bardzo ciepły oraz obawia mnie ten czarny dym z wydechu na postoju przy dodaniu nawet lekko gazu co to może być?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 11:43
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1993

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6