Rozrząd wymiana, ustawienie – Comprex
Podaje problem,za kołem rozrządu wału korbowego nie mam kołnierza, i nie wiem,w jaki sposób ustawić to koło rązrządu wału korbowego.Bardzo cieżko zapala,po zapalaniu dużo czarnego dymu,oraz twarda praca silnika Silnik dizla RF-CX (Comprex)
Ostatnio edytowano 16 paź 2009, 11:35 przez zygaol, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 wrz 2008, 08:38
- Posty: 4
zygaol, proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –> Regulamin. Czas na poprawę 24 godziny. Poza tym korzystając z magicznej wyszukiwarki znalazłem taki temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26666
poszukuję schematu, opisu wymiany rozrządu do madzi 626 comprex. jak się dobrać do tego? trzeba podwieszać silnik?
-
mario33
Witam
Czy ktoś może mi powiedzieć co ile kilometrów powinno wymieniać się rozrząd w takim samochodzie i które elementy rozrządu jest konieczność wymienić?
Czy ktoś może mi powiedzieć co ile kilometrów powinno wymieniać się rozrząd w takim samochodzie i które elementy rozrządu jest konieczność wymienić?
-
lusiek
Witaj wszystko zależy od stanu w jakim jest rozrząd jak masz kasiorę polecam wymianę kompletu
co do przebiegu mój RODZINNY mechanik poleca wymieniać co 50-70 tyś km i to w zależności od tego co zakładasz jak pasek gorszy = częstsza wymiana ale na tym lepiej nie oszczędzać ...


co do przebiegu mój RODZINNY mechanik poleca wymieniać co 50-70 tyś km i to w zależności od tego co zakładasz jak pasek gorszy = częstsza wymiana ale na tym lepiej nie oszczędzać ...
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
jeśli były oryginały co 100kkm, oczywiście tylko oryginały, oczywiście cały kąplet: pasek, napinacz, rolka prowadząca, można też pompę wody.
Koszt bez pompy ok 600zł
jeśli nie wiesz, co masz, to lepiej zakładaj, bo narazisz się na koszty
Koszt bez pompy ok 600zł
jeśli nie wiesz, co masz, to lepiej zakładaj, bo narazisz się na koszty
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Przepraszam zapomiałem dopisac chodzi o mazde 626 comprex pojemnosc silnika 2000. Rok prod 1992 silnik typ RF silnik posiada sprezarke na pasek klinowy ,pompa ma obieg płynu chłodniczego który zmienia kąt zapłonu.Jaki kąt ma miec na zimnym silniku , lub na ciepłym chcę sprawdzić go na lampie czy mam dobry bo słabo pali krece około 30 sekund nim zapali , z rury idą kłęby białego dymu.Gdy zapale rano to przez cały dzien pali za kazdym razem bez podgrzewania swiec co jest powodem.W przewód paliwowy pomiedzy pompa a filtrem paliwa wstawiłem rurkę ze szkła by sprawdzic czy się zapowietrza pompa lecz paliwo jest cały czas .
- Od: 8 paź 2008, 16:20
- Posty: 6
- Skąd: rzeszow
- Auto: mazda 626 comprex
jeżeli myślisz,że trzeba "podwieszać silnik", to myślę,że powinieneś zgłosić się do jakiegoś zaufanego mechanika..
Tylko nie idź na łatwiznę i zamontuj tylko oryginalne podzespoły.
Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz mój post z określeniem kosztów, które poniosłem za swój rozrząd.
Tylko nie idź na łatwiznę i zamontuj tylko oryginalne podzespoły.
Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz mój post z określeniem kosztów, które poniosłem za swój rozrząd.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam
Do tej pory nie znalazłem nic na temat rozrządu w Comprex'ie dlatego pytam.
Szykuję się do wymiany rolek, paska rozrządu i pompy wody. W związku z tym czy posiada ktoś schemat/ew. podpowie jak ustawić rozrząd w maździe 626 Comprex 94rok HB?
Do tej pory nie znalazłem nic na temat rozrządu w Comprex'ie dlatego pytam.
Szykuję się do wymiany rolek, paska rozrządu i pompy wody. W związku z tym czy posiada ktoś schemat/ew. podpowie jak ustawić rozrząd w maździe 626 Comprex 94rok HB?
- Od: 5 mar 2007, 09:13
- Posty: 27
- Skąd: PTB
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.
pierwsza rada to kupuj tylko oryginaly, bo ja kupilem sobie tansze zamienniki, zaoszczedzilem na wszystkim 130 zl, i cale szczescie ze mechanik przy wymianie poduszki silnika zerknal na pasek i sie zorientowal ze rolka prowadzaca sie zaciera :/
co do schematu to nie ma problemu, potem wkleje bo teraz nie mam czasu ale problemu nie ma bo na wszystkich kolach pasowych sa znaki, jedyny problem z wymiana to to ze trzeba sciagnac poduszke silnika
co do schematu to nie ma problemu, potem wkleje bo teraz nie mam czasu ale problemu nie ma bo na wszystkich kolach pasowych sa znaki, jedyny problem z wymiana to to ze trzeba sciagnac poduszke silnika
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
Witam!
Po wymianie rozrządu (paska) nie wiem ile mam ustawić na wale korbowym stopni.
Mam ustawione na wale 0 stopni. Koło od pompy wtryskowej i od wałka rozrządu jest dobrze ze znakami fabrycznymi. I tu jest problem bo mi nie chce palić. Słyszałem, że trzeba ustawić z wyprzedzeniem...
To znaczy kąt wyprzedzenia wtrysku ( nie wiem dokładnie )
[nie pisać żebym obócił wał o 360 stopni, ponieważ jest dobrze ustawione]
Interesuje mnie ten kąt z wyprzedzeniem!!! Ile stopni ma być wyprzedzenia???
Proszę doświadczonych mechaniów o pomoc bardzo bym chciał już odpalić madzie!
PS. Przepraszam za poprzednie posty... i mam nadzieje, że z tym już dobrze trafiłem. Pierwszy raz jestem na tym forum.
Po wymianie rozrządu (paska) nie wiem ile mam ustawić na wale korbowym stopni.
Mam ustawione na wale 0 stopni. Koło od pompy wtryskowej i od wałka rozrządu jest dobrze ze znakami fabrycznymi. I tu jest problem bo mi nie chce palić. Słyszałem, że trzeba ustawić z wyprzedzeniem...
To znaczy kąt wyprzedzenia wtrysku ( nie wiem dokładnie )
[nie pisać żebym obócił wał o 360 stopni, ponieważ jest dobrze ustawione]
Interesuje mnie ten kąt z wyprzedzeniem!!! Ile stopni ma być wyprzedzenia???
Proszę doświadczonych mechaniów o pomoc bardzo bym chciał już odpalić madzie!
PS. Przepraszam za poprzednie posty... i mam nadzieje, że z tym już dobrze trafiłem. Pierwszy raz jestem na tym forum.
-
Szary01
masz rysunek jak ustawić powyżej ja wymieniałem zgodnie z tymi objaśnieniami i działa więc może coś popitoliłeś ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Dobra działa!!!
Przyczyna: Pompka do paliwa a nie rozrząd...
Czytałem kilka tematów na ten temat. Podłączyłem plastikowy filtr za 6 zł i działa.
Pompka nie podawała paliwa!
Chociaż... działa... ALE itak musze 5 sec pokręcić żeby zapalił a powinno odrazu palić więc nie wiem jak z tym kątem wtrysku powinno być ileś tam stopni..
Przyczyna: Pompka do paliwa a nie rozrząd...
Czytałem kilka tematów na ten temat. Podłączyłem plastikowy filtr za 6 zł i działa.
Pompka nie podawała paliwa!
Chociaż... działa... ALE itak musze 5 sec pokręcić żeby zapalił a powinno odrazu palić więc nie wiem jak z tym kątem wtrysku powinno być ileś tam stopni..
-
Szary01
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6