VRIS – warunki/sposób działania układu

Postprzez gloglo » 19 mar 2011, 17:26

mam dziwny obja w moim 2,5 KL

przy 4500 obrotów (gaz do dechy) jest zauwazalny duzy wzrost mocy jednak ta moc sie szybko traci.. ok 5700jest juz slabo a przy ok 6500 znowu jest dopał... dziwi mnie ta dziura miedzy ok 5700 a 6500

przez ta dziure autko bardzo slabo przyspiesza

wie ktos co to moze byc?
http://www.klub-nocny.pl
--
http://www.twojeprawojazdy.pl !!
--
http://www.graph-media.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 22:27
Posty: 27
Skąd: skoczów
Auto: Mazda mx-3 2,5 v6 KLDE

Postprzez pablo_107 » 6 kwi 2011, 01:57

podepnę się do tematu w moim 2.5 v6 KL był zepsuty elektrozawór od 1# virs-a wymieniłem i objawy są takie zaraz po odpaleniu otwiera się virs 1# (ten od pasażera) a drugi wogóle sprawdziłem napięcie na kostce na 1 virs-ie i jest wszystko w porządku a na 2 nie ma wcale nawet po przegazowaniu. Co moze byc przyczyną:
1. czy drugi elektrozawór dostaje napięcie pod obciążeniem
2. czy jest to błąd komputera?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 15:47
Posty: 8
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: mx-6 2,5 24v

Postprzez pawelc » 6 kwi 2011, 06:00

1 virs to typowy błąd w przypadku KL-a i w sumie tak ma być ,jak chcesz sprawdzić działanie virsów to zdejmij wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy -wtedy nie jest brane pod uwagę 75% jej otwarcia i pierwszy virs działa też prawidłowo .Sterowanie virsami jest za pomoca masy ,+ ma byc po zapłonie cały czas na jednym z pinów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez grzesiek1989cz » 10 kwi 2011, 21:07

kupilem pare dni temy Madzie V6 2.0 kf i powiem tak ogolnie sie zbiera ladnie ale jak wrzuce 5 bieg to od 160 juz jej to wolno idzie co to moze byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 12 kwi 2011, 18:11

powiedzcie mi czy te VRISY to takie grzybki z dzwignia za kolektorem blizej kabiony?stojac przodem ruszyl mi sie lewy jak dodalem gazu ale to tylko raz potem juz cisza.drugi nic> czy podczas jazdy moze tez tak byc?doradzcie mi co zrobic czemu nie dzialaja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 14 kwi 2011, 18:15

dzis bylem u mechanika :)ominelismy taka puszke pod kolektorem prawdopodobnie ona nie trzyma cisnienia widac ze juz byla klejona:)iminelismy ja dodatkowym wezykiem i dziala wszystko po dodaniu gazu na biegu jalowym:)ale zeby to bylo cos odczuwalne w czasie jazdy to nie bardzo nie zauwazam zmian:)co powiecie na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez pablo_107 » 20 kwi 2011, 15:31

Jak odpiąłem czujnik przepustnicy oba działają tak jak jest napisane w książce.
Jaka jest przyczyna?
Czujnik położenia przepustnicy jest spalony ?
Czy jest to wina błędu na komputerze?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 15:47
Posty: 8
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: mx-6 2,5 24v

Postprzez grzesiek1989cz » 20 kwi 2011, 16:53

czy u mnie moze byc zabrudzona przepustnica ze nie czuje tego POWERA jak VRIS sie zalaczy?Moze zle ustawiony TPS?ktos tam mowil ze auta z niemiec powinny miec resetowany komputer.doradzcie cos z sensem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 1 maja 2011, 21:48

a jakby je tak przyblokowal zeby byly caly czas otwarte?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez cronos2500 » 2 lip 2011, 08:02

moze komus sie przyda. u mnie nie dzialal zaden vris po remoncie silnika. przyczyna jest cieniutka rurka idaca pod kolektor ssacy(nie ciagnie powietrza). auto posiada instalacje gazowa,ktorej nie uzywam wiec wykorzystalem wywiercone podcisnienie od lpg. zamienilem wezyki i vrisy dzialaja. teraz czeka mnie demontaz kolektora ssacego i naprawa uszkodzonej rurki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 10:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez grzesiek1989cz » 2 lip 2011, 08:22

moze daj zdjecie o ktora chodzi rurke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez bazyl wspaniały » 4 lip 2011, 19:15

W 626 vris nr2 otwiera się dopiero po 75% otwarciu przepustnicy, to że 1wszy otwiera się zaraz po zapaleniu silnika to normalny objaw. winę ponosi błąd w oprogramowaniu. nie ma co zwracać na to uwagi bo praktycznie nie odczuwa się zmiany.
Otwarcie na stałe obu vris wpływa niekożystnie na spalanie, a na dynamice traci. Testowałem to u siebie.
Inaczej się ma sprawa w innych K-series, ale o tym nie będę pisał bo nie wiem. Ja testy prowadziłem na swojej 626.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cronos2500 » 4 mar 2012, 10:08

U mnie vrisy smigaly caly czas,gdy mialem zle wlozony tps. Tps dziala i vrisy zachowuja sie tak jak napisal Bazyl Wspaniały. Vris 1 otwiera sie zaraz po odpaleniu,a vris 2 jak przepustnica ma 75% otwarcia. Dziwi mnie tylko to,ze podczas jazdy 1 potrafi sie zamykac(sprawdzalem na papierek,zawsze wypada) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 10:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sylwo » 4 mar 2012, 10:40

cronos2500 napisał(a):Vris 1 otwiera sie zaraz po odpaleniu
<co?> i to jest w porządku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez cronos2500 » 4 mar 2012, 19:17

Podobno to bład ecu,ale podczas jazdy na pewno pracuje czyli sie domyka(przynajmniej u mnie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 10:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ks.boston » 4 maja 2012, 19:36

witam mam pytanie odnosnie tych swietnych VRIS-ów z tego co mi sie wydaje oba nie działaja jeden z nich do niedawna jeszcze działa i było czuc przy ok 4500 obrotow wyrazny wzrost mocy teraz juz to zniklo a bylo to sympatyczne co sprawdzic od czego zaczac a dodam ze sprawdzałem czy te elektor zawory działaja ( podłaczyłem 12v i było klik ja to niby ma sie stac) poratujcie panowie bo nie bardzo wiem od czego zaczac
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:04
Posty: 19
Skąd: Kalisz
Auto: MX-6 2.5 V6 24v 1995
Rover 416
Renault kangoo

Postprzez Hazu » 4 maja 2012, 19:53

Sprawdź czy działają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ks.boston » 4 maja 2012, 20:00

no w tym problem ze cały system nie działa same elektrozawory są ok a takie pytanoczy czy egr jest powiazany z vris-em jesli tak to moze gdy egr nie działa to vris tez
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:04
Posty: 19
Skąd: Kalisz
Auto: MX-6 2.5 V6 24v 1995
Rover 416
Renault kangoo

Postprzez grzesiek1989cz » 4 maja 2012, 21:14

moze kolego masz nieszczelny uklad podcisnienia:)dosc czesta przyczyna niedzialania:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 14:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez ks.boston » 4 maja 2012, 21:41

Obrazek

(1) jednego z węzyka odchodzacego z trójnika brakuje tego co idzie w prawo i łaczy sie z drugim trojnikiem (3) którego tez chyba nie ma wyglada na to ze wstawiona jest rurka (2) zaslepiony węzyk blachowkrętem :P jakis magik pewnie grzebał mniej wiecej wiem o i jak niebawem bede sciagał dolot i wymieniał uszelik pod pokrywami zaworów wiec bedzie lepsze dojscie a taki OT co to za pierdolniczek obok filtra powietrza ( z lewej strony przymocowany bezposrednio do obudowy filtra przychodza do niego 2 wezyki gumowe) wyglada jak te elektrozawory od vris
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:04
Posty: 19
Skąd: Kalisz
Auto: MX-6 2.5 V6 24v 1995
Rover 416
Renault kangoo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6