VRIS – warunki/sposób działania układu
mam dziwny obja w moim 2,5 KL
przy 4500 obrotów (gaz do dechy) jest zauwazalny duzy wzrost mocy jednak ta moc sie szybko traci.. ok 5700jest juz slabo a przy ok 6500 znowu jest dopał... dziwi mnie ta dziura miedzy ok 5700 a 6500
przez ta dziure autko bardzo slabo przyspiesza
wie ktos co to moze byc?
przy 4500 obrotów (gaz do dechy) jest zauwazalny duzy wzrost mocy jednak ta moc sie szybko traci.. ok 5700jest juz slabo a przy ok 6500 znowu jest dopał... dziwi mnie ta dziura miedzy ok 5700 a 6500
przez ta dziure autko bardzo slabo przyspiesza
wie ktos co to moze byc?
http://www.klub-nocny.pl
--
http://www.twojeprawojazdy.pl !!
--
http://www.graph-media.pl
--
http://www.twojeprawojazdy.pl !!
--
http://www.graph-media.pl
- Od: 16 mar 2008, 22:27
- Posty: 27
- Skąd: skoczów
- Auto: Mazda mx-3 2,5 v6 KLDE
podepnę się do tematu w moim 2.5 v6 KL był zepsuty elektrozawór od 1# virs-a wymieniłem i objawy są takie zaraz po odpaleniu otwiera się virs 1# (ten od pasażera) a drugi wogóle sprawdziłem napięcie na kostce na 1 virs-ie i jest wszystko w porządku a na 2 nie ma wcale nawet po przegazowaniu. Co moze byc przyczyną:
1. czy drugi elektrozawór dostaje napięcie pod obciążeniem
2. czy jest to błąd komputera?
1. czy drugi elektrozawór dostaje napięcie pod obciążeniem
2. czy jest to błąd komputera?
- Od: 18 cze 2010, 15:47
- Posty: 8
- Skąd: Radom/Warszawa
- Auto: mx-6 2,5 24v
1 virs to typowy błąd w przypadku KL-a i w sumie tak ma być ,jak chcesz sprawdzić działanie virsów to zdejmij wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy -wtedy nie jest brane pod uwagę 75% jej otwarcia i pierwszy virs działa też prawidłowo .Sterowanie virsami jest za pomoca masy ,+ ma byc po zapłonie cały czas na jednym z pinów
- Od: 26 sie 2005, 06:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
kupilem pare dni temy Madzie V6 2.0 kf i powiem tak ogolnie sie zbiera ladnie ale jak wrzuce 5 bieg to od 160 juz jej to wolno idzie co to moze byc?
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
powiedzcie mi czy te VRISY to takie grzybki z dzwignia za kolektorem blizej kabiony?stojac przodem ruszyl mi sie lewy jak dodalem gazu ale to tylko raz potem juz cisza.drugi nic> czy podczas jazdy moze tez tak byc?doradzcie mi co zrobic czemu nie dzialaja ?
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
dzis bylem u mechanika ominelismy taka puszke pod kolektorem prawdopodobnie ona nie trzyma cisnienia widac ze juz byla klejona:)iminelismy ja dodatkowym wezykiem i dziala wszystko po dodaniu gazu na biegu jalowym:)ale zeby to bylo cos odczuwalne w czasie jazdy to nie bardzo nie zauwazam zmian:)co powiecie na to?
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
czy u mnie moze byc zabrudzona przepustnica ze nie czuje tego POWERA jak VRIS sie zalaczy?Moze zle ustawiony TPS?ktos tam mowil ze auta z niemiec powinny miec resetowany komputer.doradzcie cos z sensem:)
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
a jakby je tak przyblokowal zeby byly caly czas otwarte?
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
moze komus sie przyda. u mnie nie dzialal zaden vris po remoncie silnika. przyczyna jest cieniutka rurka idaca pod kolektor ssacy(nie ciagnie powietrza). auto posiada instalacje gazowa,ktorej nie uzywam wiec wykorzystalem wywiercone podcisnienie od lpg. zamienilem wezyki i vrisy dzialaja. teraz czeka mnie demontaz kolektora ssacego i naprawa uszkodzonej rurki.
- Od: 21 gru 2009, 10:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
moze daj zdjecie o ktora chodzi rurke
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
W 626 vris nr2 otwiera się dopiero po 75% otwarciu przepustnicy, to że 1wszy otwiera się zaraz po zapaleniu silnika to normalny objaw. winę ponosi błąd w oprogramowaniu. nie ma co zwracać na to uwagi bo praktycznie nie odczuwa się zmiany.
Otwarcie na stałe obu vris wpływa niekożystnie na spalanie, a na dynamice traci. Testowałem to u siebie.
Inaczej się ma sprawa w innych K-series, ale o tym nie będę pisał bo nie wiem. Ja testy prowadziłem na swojej 626.
Otwarcie na stałe obu vris wpływa niekożystnie na spalanie, a na dynamice traci. Testowałem to u siebie.
Inaczej się ma sprawa w innych K-series, ale o tym nie będę pisał bo nie wiem. Ja testy prowadziłem na swojej 626.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
U mnie vrisy smigaly caly czas,gdy mialem zle wlozony tps. Tps dziala i vrisy zachowuja sie tak jak napisal Bazyl Wspaniały. Vris 1 otwiera sie zaraz po odpaleniu,a vris 2 jak przepustnica ma 75% otwarcia. Dziwi mnie tylko to,ze podczas jazdy 1 potrafi sie zamykac(sprawdzalem na papierek,zawsze wypada)
- Od: 21 gru 2009, 10:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
i to jest w porządku?cronos2500 napisał(a):Vris 1 otwiera sie zaraz po odpaleniu
- Od: 17 sie 2009, 10:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Podobno to bład ecu,ale podczas jazdy na pewno pracuje czyli sie domyka(przynajmniej u mnie).
- Od: 21 gru 2009, 10:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
witam mam pytanie odnosnie tych swietnych VRIS-ów z tego co mi sie wydaje oba nie działaja jeden z nich do niedawna jeszcze działa i było czuc przy ok 4500 obrotow wyrazny wzrost mocy teraz juz to zniklo a bylo to sympatyczne co sprawdzic od czego zaczac a dodam ze sprawdzałem czy te elektor zawory działaja ( podłaczyłem 12v i było klik ja to niby ma sie stac) poratujcie panowie bo nie bardzo wiem od czego zaczac
- Od: 1 kwi 2012, 19:04
- Posty: 19
- Skąd: Kalisz
- Auto: MX-6 2.5 V6 24v 1995
Rover 416
Renault kangoo
moze kolego masz nieszczelny uklad podcisnienia:)dosc czesta przyczyna niedzialania:)
- Od: 16 sty 2010, 14:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
(1) jednego z węzyka odchodzacego z trójnika brakuje tego co idzie w prawo i łaczy sie z drugim trojnikiem (3) którego tez chyba nie ma wyglada na to ze wstawiona jest rurka (2) zaslepiony węzyk blachowkrętem jakis magik pewnie grzebał mniej wiecej wiem o i jak niebawem bede sciagał dolot i wymieniał uszelik pod pokrywami zaworów wiec bedzie lepsze dojscie a taki OT co to za pierdolniczek obok filtra powietrza ( z lewej strony przymocowany bezposrednio do obudowy filtra przychodza do niego 2 wezyki gumowe) wyglada jak te elektrozawory od vris
- Od: 1 kwi 2012, 19:04
- Posty: 19
- Skąd: Kalisz
- Auto: MX-6 2.5 V6 24v 1995
Rover 416
Renault kangoo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6