Strona 1 z 1
Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
4 maja 2010, 07:23
przez tomekkrynia
Witam jestem świeżym użytkownikiem Mazdy 626 2,5 B+G. Problem mój polega na tym, że rano ciężko mi zapala muszę ją kilka razy kręcić, aż za którymś razem zapali. Auto ma imobiliser, nie wiem o co chodzi wcześniej jeździłem W124, może ktoś będzie wiedział co na to poradzić. Jakieś kontrolki muszą zgasnąć itp, nie miałem takich bajerów w W124, więc proszę o wyrozumiałość.Pozdrawiam i czekam na opinie.

Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 07:35
przez dyszel
może wysadzony przepływomierz?
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 07:47
przez tomekkrynia
Być może, ale teraz nie jestem w stanie tego ocenić. Za jakieś 2 dni wstawię ją do kolegi mechanika, może on coś na to poradzi. Za 5 czy 6 razem zapali, rozrusznik kręci, akumulator nowy.
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 08:28
przez kera
przy przepływce by były inne objawy
Jaka instalacja LPG
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 08:43
przez tomekkrynia
Instalacja 2 generacji, sama się przełącza na gaz. Nie wiem, może to coś z immo, nawet nie wiem gdzie go szukać i jak sprawdzać czy można już zapalać.Kręci aż miło, tylko jakoś nie chce załapać.
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 09:36
przez kera
instalacja 2 generacja czyli mieszalnik
to że się sama przełącza na LPG nic nie znaczy tak jest ustawiona że po przekroczeniu pewnych obrotów się przełączy.
Doradził bym sprawdzić świece zapłonowe i ustawienia zapłonu oraz stan samej instalacji LPG miałem podobnie we wcześniejszym samochodzie który też miał instalacje 2 generacji podczas odpalania kręcił aż miło ale dopiero po dłuższej chwili zachechłał . Tak że ja bym szukał tu. Ale to tylko sugestia.
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 10:07
przez tomekkrynia
Dzięki kolego za twoje porady i sugestie, mam nadzieję, że to jakaś drobnostka. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 12:39
przez Ania69
Podlacz pod kompa i sprawdz czy nie wyskocza jakies bledy, co do instalacji 2 generacji to przelacza sie sama ale przy okreslonej temperaturze silnika ktora ustawia sie na regulacji u gazownika Nie napisales jaka masz instalacje niektore maja mozliwosc awaryjnego odpalenia na gazie odrazu.Ponadto gaz przelacza sie przy okreslonych ustawionych obrotach ,jest wyraznie slychac elektrozawor.U mnie tak jest ze dopuki nie przelaczy sie na gaz to miga kontrolka od gazu,jak sie przelaczy to pali sie na stale
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 17:47
przez noxes
Kiedyś gdzieś czytałem, że jak elektrozawór nie zamyka gazu, a ten leci do układu dolotowego to samochód ciężko pali. Jest to spowodowane tym, że gaz wypiera powietrze(tlen) i samochód ma ciężko zapalić. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś takiego wyczytałem w necie.
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
4 maja 2010, 18:45
przez kera
instalacja 2 generacji to instalacja z mikserem a instalacja 4 generacji to na wtryskach instalacje 2 generacji możesz przełączyć na gaz niezależnie od temperatury wystarczy ustawić przełącznik na stałe na LPG i będzie gasł i odpalał na LPG niezależnie od temperatury chociaż przy odpalaniu na gazie przy zimnym silniku rozruch może być utrudniony (swoja drogą powodzenia w zimę przy takim ustawieniu) przy ustawiania na poziomie auto samochód odpala na PB a po prze-gazówce przełącza się na LPG niezależnie od temperatury płynu chłodniczego
Re: Problem z odpaleniem rano

Napisane:
5 maja 2010, 20:05
przez Ania69
Niewiem o jakiej instalacji 2 gen piszesz bo ja mialem dwie i w obecnej przerzuca przy okreslonej temperaturze mam ustawione 20 stopni i ozesz gazowac do woli i wczesniej nie przerzuci.Niepisz herezji ze mozesz przlaczac odrazu chyba ze masz psedoinstalacje ze sruba jaka widzalem.Jest mozliwosc awaryjnego odpalenia na gazie ale to troche trwa.Ztym zaworem to cos nie doczytales bo gaz by sie ulotnil
Re: Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
6 maja 2010, 17:43
przez pawelc
Lubicie się kłócić

?..., i jeden i drugi ma rację instalację drugiej generacji to instalację z tzw. silnikiem krokowym sterującym dawką gazu i sterownikiem który te zadanie spełnia to tak pokrótce, w oprogramowaniu sterownika w większości przypadku można ustawić przełączanie od temperatury reduktora i od obrotów ,jak też awaryjne odpalanie ale można też odhaczyć przełączanie od temperatury i już wtedy będzie instalacja przełączała tylko od obrotów ot cała filozofia

Instalacja I generacji to instalacja z tzw śrubą zamiast silnika krokowego -chociaż niektórzy też wywalają krokowy wstawiając śrubę i mamy jakby instalację 1,5 generacji

....
Re: Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
6 maja 2010, 19:20
przez Ania69
To nie chodzi o klutnie tylko przez takie eksperymenty jak odlaczanie czuinikow temperatury aby przelaczac odrazu sa porozwalane przeplywki i membrany w parowniku ,nie mowiac o szkodzeniu silnikowi.Jesli cos sie zaklada i uzytkuje to tak aby to mialo sens ,a nie pozniej nazekanie pozniej na gaz
Re: Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
11 maja 2010, 20:41
przez frankiliki
koledzy szanowni tak piszecie i zabieracie sie od d strony moze czlowiekowi trzeba poprostu pb nalac bo za malo i pompa nie dociaga??
Re: Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
11 maja 2010, 23:39
przez wojtek79
frankiliki napisał(a):koledzy szanowni tak piszecie i zabieracie sie od d strony moze czlowiekowi trzeba poprostu pb nalac bo za malo i pompa nie dociaga??
Popieram kolege frankiliki. Dolej kolego paliwka do zbiornika bo już pewnie od dawna komornik Ci sie pali. Jeżeli poziom paliwa jest OK to wsłuchaj się czy pompka paliwa w zbiorniku działa.
Re: Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
17 maja 2010, 06:36
przez tomekkrynia
Paliwa Panowie zawsze mam pod dostatkiem, napewno przyczyna nie tkwi w braku paliwa, nie dopuszczam się, że tak powiem żyda, może jakieś inne spostrzeżenia. Pozdrawiam, dziś auto leci do lakiernika, jak tylko odbiorę wkleję fotkę.
Re: Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Napisane:
17 maja 2010, 11:22
przez holkris
Kolego spróbuj zrobić tak ,wieczorem jak już nie będziesz nigdzie jeździł przed zgaszeniem przełącz na benzynkę i zgaś , rano [mam nadzieje że też odpalasz na benzynie] odpal zobaczymy co wyjdzie...