Strona 1 z 1

Napinacz hydrauliczny KL – jak ściskać?

PostNapisane: 8 mar 2005, 10:37
przez tomekrvf
Czy ktos kto ma pewne informacje(np Jaksa lub Dlugi) powie wszystkim zainteresowanym jaka jest procedura sciskania napinacza hydraulicznego paska rozrzadu od np KLa?

PostNapisane: 8 mar 2005, 10:45
przez xXx
Ściskasz w imadle i wkładasz zawleczkę z drutu, po zamontowaniu napinacza wyciągasz zawleczkę i gra muzyka....

PostNapisane: 8 mar 2005, 10:56
przez tomekrvf
To ja wiem(drut o srednicy 1.6 mm). Chodzi mi o to jaka sila sciskac, z jaka predkoscia itd. Pytam o to poniewaz widzialem duzo wypowiedzi w ktorych mowilo sie o jakiejs specjalnej procedurze(oczywiscie bez zadnych szczegolow). Napinacz zakladalem juz dwa razy i jest spoko ale wiedza nie boli

PostNapisane: 8 mar 2005, 11:05
przez xXx
Wydaje mi się, że nie ma konkretnego sposobu wciskania. Wciskać napinacz moim zdaniem trzeba powoli

PostNapisane: 8 mar 2005, 11:24
przez tomekrvf
Wciaz czekam na odpowiedz Dlugiego albo Jaksy

PostNapisane: 8 mar 2005, 11:51
przez newbie
Instrukcja napraw nie precyzuje czasu w jakim ma zostać "złożony" siłownik.

cyt.:

"Wciskaj trzpień napinacza powoli przy użyciu prasy lub imadła.

Uwaga
Nie wolno naciskać z siłą większą niż 9806 N.
"

Może ktoś dysponuje dokumentacją źródłową producenta napinaczy, która jakoś to uszczegóławia...ja niestety nie mam takowej.

PostNapisane: 8 mar 2005, 11:55
przez Długi
newbie napisał(a):Nie wolno naciskać z siłą większą niż 8906 N."


I wtym cała rzecz, ta siła determinuje czas

PostNapisane: 8 mar 2005, 12:06
przez tomekrvf
I o to mi chodzilo Wielkie dzieki! Tylko ta sila – 8906 N, czyli trzeba postawic na napinaczu jedyne max 907,85 kg

PostNapisane: 8 mar 2005, 12:50
przez magicadm
Dla silnika typu KF (323 BA 1994-1998) długość wystającego trzpienia powinna wynosić 14-16 mm. Drut do zawleczki to również 1.6 mm, a siła max ściskania to 1000kg.
Po prawidłowym montazu obciążamy z boku pasek masą 10 kg i badamy ugięcie paska – powinno być rzędu 6- 8 mm – jeżeli będzie inna – napinacz hydro do wymiany.


Dla silnika RF TURBO (1998-2003 DITD) długość wystającego trzpienia powinna wynosić 8mm. Więcej informacji niestety nie mam...


W sumie to nie przypuszczałem, że aż 100kg może być przyłożone do napinacza.....

PostNapisane: 8 mar 2005, 13:02
przez newbie
Pomyliłem cyferki, ale już poprawiłem...taki czeski błąd...jest 9806 a było wcześniej 8906.

Update w notatkach lub pamięci... :D

PostNapisane: 8 mar 2005, 14:20
przez tomekrvf
Jeszcze raz dzieki za info