Strona 1 z 1

Olej w swiecach

PostNapisane: 24 wrz 2009, 13:14
przez dszymek
Witam. posiadam mazde 626 cronos 2,5 v6 z 94r.
Od paru dni zaczely sie problemy. Pokazal sie olej w trzech swiecach tzn dokladnie od dolu swiecy. dlatego autko niepali na 3 gary. Mechanik wykluczyl mozliwosc uszkodzenia uszczelki pod glowica. Rowniez teraz gdy przylozy sie reke do tlumika czuc i widac jak wylatuja z niego jakies drobniutkie srebrne opilki.
Czy moze ktos wie co moze byc przyczyna pojawienia sie ow oleju pod swiecami i jak to naprawic aby bylo wszystko ok.
Chce nadmienic ze pare dni temu silnik byl igla.
Dzieki

PostNapisane: 24 wrz 2009, 13:29
przez Tubi
Z tego co wiem jak znajduje się olej w gnieździe świec to uszczelka od pokrywy zaworów a nie głowicy. Niedokręcone świece też powodują, że olej zbiera się w gniazdach. Ale żeby nie palił na te gary odrazu? Oddesij olej i wyczyść świece i zobacz jak auto bedzie się zachowywać.

PostNapisane: 24 wrz 2009, 16:30
przez Soluks
tylko i wyłącznie uszczleki pod pokrywą zaworów za to odpowiadają a koszt jednej to ok 60zł – do tylnej pokrywy koniecznie ściągniecie kolektora dolotowego to jakieś 1h pracy i po sprawie
WAŻNE!!! tylko i wyłącznie oryginalne uszczelki, zamienniki wytrzymują kilka tygodni i znowu to samo

PostNapisane: 24 wrz 2009, 17:58
przez dszymek
Dzieki za porady.
Jutro sprawdze i napisze co i jak.
Jakby ktos mial inne spostrzezenia to prosze pisac. przydadza sie

PostNapisane: 26 wrz 2009, 15:27
przez M_azu_R
Ja miałem identycznie, wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą i gra ;D 65zl orginał, 40 zamiennik więc nie ma co się zastanawiać ;D

PostNapisane: 26 wrz 2009, 19:01
przez dszymek
Wszystko sie zgadza. Taka padla diagnoza. Z tym ze brakuje w jednej swiecy cisnienia. Silnik zapala na 5 garach po czym po ok pol minuty pracuja juz 3 gary

PostNapisane: 26 wrz 2009, 19:54
przez 2Ya
To albo silnik już ma dość (pierścienie) lub masz uwalone popychacze/wałki rozrządu.
Ale jedno mnie zdumiewa,bo piszesz,iz pare dni temu był igła i od razu sie tak posypał ? :)

PostNapisane: 26 wrz 2009, 21:05
przez dszymek
No wlasnie to wszystkich zadziwia. Autko sprawowalo sie idealnie. mozna bylo szklanke z woda postawic na pokrywie. i nagle zaczelo sie cos dziac

PostNapisane: 26 wrz 2009, 23:25
przez M_azu_R
Jak masz świece zalane olejem wyczyść je, wytrzyj, ewentualnie przeczyść szczotką drucianą, papier ścierny się chowa ;D sprawdź iskrę na kablach.
Ja miałem podobnie z tym, że mi już całkowicie gasł...
Przejechałem 2-3 km, przestawał chodzić na wszystkie gary i gasł...
Oczyściłem świece nic, wymieniłem kable i wyleczył się ;D Nie miałem przebicia ale gubiły gdzieś iskrę...

PostNapisane: 27 wrz 2009, 08:08
przez dszymek
Swice maja iskre, kable rowniez sa dobre. zreszta kable jak i swiece byly wymieniane ok 3 tys km temu.

PostNapisane: 29 wrz 2009, 08:56
przez dszymek
Wczoraj nastapila ostateczna rozeznanie w mojej sprawie. Zostal rozebrany silnik. okazalo sie ze do wymiany sa 2 uszczelki pod klawiature, zawor jeden zostal skrzywiony i miseczki na popychaczach popekaly(4 sztuki).
Dzwonilem do mechanikow mechanikow z salu mazdy zeby mniej wiecej okreslili co moglo byc przyczyna. Stwierdzili ze mogy byc 2 przyczyny. jedna to taka ze przeskoczyl pasek rozrzadu, ale wykluczyli to gdyz auto odpalalo. druga przyczyna to taka ze ktos musial odpalic auto na gazie na zimnym silniku i dojechal do 7 lub wyzej tysiecy obrotow. na benzynie jest blokada a nagazie jej niema. skutek byl taki ze wypial sie zawor i popieprzylo sie wszystko

Moje pytania:
Czy mozliwe jest ze to moglo stac sie od gazu?
Gdzie w internecie moglbym sprawdzic ile kosztuja czesci do tej mazdy(oprocz allegro)
2 uszczelki pod klawiarure, uszczelka pod glowice, 1 zawor, 4 miseczki

PostNapisane: 29 wrz 2009, 09:28
przez Tubi
Napisz do carspeed'u napewno ci dobrze doradzą.

PostNapisane: 1 paź 2009, 15:44
przez dszymek
ostateczna diagnoza i ceny czesci sa znane. Nie ukrywam ze drogo

PostNapisane: 1 paź 2009, 16:02
przez Tubi
No ja nie liczyłem ,że będzie tanio :P

PostNapisane: 1 paź 2009, 16:19
przez dszymek
same czesci 700zl

PostNapisane: 1 paź 2009, 17:47
przez Tubi
A możesz napisać co do wymiany jest? mnie czeka remont tylnego zawieszenia amory sprężyny odboje laczniki ,coś koło 800zl ;)

PostNapisane: 1 paź 2009, 22:38
przez dszymek
2 uszczelki pod klawiature, uszczelka pod glowice, zawor i miseczki na popychaczach