Immobilaizer, pompa paliwowa czy moduł? (626 GE KL)

Postprzez Nightdream » 17 sty 2004, 19:07

Dawno mnie tu nie bylo, ale nie bylo mnie w kraju.
Tym razem jest tak. Dzis rano auto odpalilo normalnie, naprawilem reczny hamulec, oczyscilem to, co trzeba bylo. pOtem chcialem wjechac do garazu i "echo". Silnik kreci, ale nie odpala. Świece i kable sprawdzilem. Iskra jest. Pozostaje kwestia paliwa. Pod maska wyczuwa sie paliwko, ale mam wrazenie, ze nie dochodzi. Skoro jest iskra, to pozostala kwestia paliwa. I tu moje pytanie. Czy jest to sprawa immobilaizera (kiedy kupowalem madzie, facet stwierdzil, ze immo jest chyba uszkodzony, bo niekiedy nie zapala auto przy otwartych drzwiach...ciekawe, ale jak juz zapali przy otwartch, to czasem zgasnie w trakcie jazdy) – idiotyzm;), czy mozliwe, ze to immo odcina doplyw paliwa? Podejrzewam tez moduł, ale o tym juz pisalem w innym poscie. Pozostala tez kwestia pompy paliwowej....hmmmm. co Wy na to? licze na Wasza wiedze i doswiadczenie:)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez komolubi » 17 sty 2004, 21:09

Całkiem możliwe że immobilaizer jest podłączony pod pompe paliwa a nie pod zapłon itym samym autko nie pali bo nie dochodzi paliwko
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2004, 09:31
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Szymbark
Auto: mazda

Postprzez zbyniu » 17 sty 2004, 21:42

Witam

Prosto to sprawdzisz pokręć chwilę rozrusznikiem a następnie wykręć dowolną świecę i zobacz czy jest na niej paliwo ,jeżeli nie ma to albo umarła pompa lub nie ma paliwa .

Pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez Smirnoff » 17 sty 2004, 23:35

No raczej jak jest iskra, to moduł musi być dobry :P
Jesli smierdzi paliwem pod machą, to pompa tez raczej działa, bo go wrecz zalewa, jak smierdzi. A czy iskra na swiecach jest na 100%?
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 00:23

Smirnoff. Iskra jest na pewno. Z tego co mowisz, wynikac moze, ze to jednak ani modul, ani pompa, tylko immobilaizer. Jesli to on, to gdzie go znajde? Na desce nie mam kontrolki od immo, wiec prawdopodobnie nie jest on firmowy. Jak on w ogole wyglada i jak go odpiac? Co proponujesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 12:39

Dzisiaj wyglada to podobnie, chociaz madzia odpalila. Wygladalo to dosc dziwnie, jakby dostwala za malo paliwa (bardzo nie równo pracowala), a po okolo 30s zgasla i juz nie chciala odpalic. Zauwazylem tez, ze nie wchodzi na obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Długi » 18 sty 2004, 13:42

stawiam na moduł!

sprawdź jaka jest energia iskry jeżeli osiągniesz iskrę dł 1cm to mniej więcej będzie ok. często zdarza się że przy uszkodzonym module uzyskasz iskrę 1mm, a to nie wystarczy na zjonizowanie mieszanki w cylindrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 17:01

Iskra wydaje sie mała, świece sa mokre od paliwka. Czy to jednak immo? Jak sie wypiac z niego? Gdzie go znajde?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez newbie » 18 sty 2004, 17:18

Zostaw to immo w spokoju.

W tym modelu nie było go fabrycznie...więc to co masz jest "add on", ale jeśli masz iskrę i BENZYNĘ na świecach to znaczy:

1) pompa działa
2) wtryskiwacze too
3) nadajniki impulsów też
4) rezonator kwarcowy w PCMie również :D :D :D
5) 15, 30 i 31 na miejscu

Auto powinno palić, gdyby nie licha iskra.

Oszkodzenie modułu (tranzystora mocy) wywołuje losowe braki iskry i dużą wrażliwość na wysoką temperaturę. Temat przerabiany na nethicie jeszcze.
Natomiast obecność mizernej iskry, ale cały czas (tak rozumiem z Twojego opisu) świadczy o:

1) uszkodzeniu wewnętrznym cewki
2) przebiciu izolacji cewki
3) defekcie palca lub/i kopułki

ad1 ciężki temat
ad2 pomoże URETHAN (rozmontuj dystrybutor i sprawdź czy nie ma widocznych śladów przeskoków iskierki)
ad3 wiadomo, co trzeba


Napraw!!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 17:28

Ok, dzieki za obszerne wyjasnienie. W tym miejscu powroce do tematu modulu, bo moze to byc pomocne. W jednym z moich wczesniejszych postów sugerowaliscie, ze pada mi moduł (gasi mi auto podczas jazdy przy przekroczeniu 4tys obrotów). Koncowaą fazą jego smierci mialo byc nieodpalanie auta – tak wlasnie jest w tej chwili. Zastanawia mnie tylko kwestia tej iskry, bo nie bardzo wiem, czy jest ona caly czas, czy jak zasugerowal @tech, podawana losowo. Jesli losowo, to wynika z tego, ze to modul, a jesli jest stale, ale marna, to znaczy, ze cewka – tak zrozumialem (chyba, ze cos jest inaczej, to czekam na oswiecenie mojego tempego umyslu:). Skoro immo odpada, to sytuacja sie nieco komplikuje jak widze:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Długi » 18 sty 2004, 17:57

Stawiałbym na cewkę też, ale kurde miałem ostanio autko z identycznymi objawami, wymieniłem cewkę nie pomogło więc wymieniłem moduł i zostawiłem starą cewkę i chodzi elegancko. Nie mam za bardzo pojęcia dlaczego. W każdym razie np. ford w probe zaleca w takich przypadkach wymianę zarówno modułu jak i cewki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 18:02

No toś mnie pocieszyl:(Pamiętam, że to Ty pisales, o module do madzi od proboszcza za 780,08 (jakos tak:)) Tylko teraz mam kolejny problem. Facet w jednym sklepie u mnie w wichurze po sprawdzeniue w katalogu, stwierdzil, ze w moim modelu wystepowaly trzy typy modułów. I teraz bol...jak podalem mu numery, jakies sa na module, to powiedzial, ze tak nie znajdzie:( Radzcie cos.
A co do cewki, to tez slyszalem, ze w madziach wymienia sie i modul i cewke jednoczesnie, a proboszczach tylko modul wystarczy. Ciekawe..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Długi » 18 sty 2004, 18:05

a jakie to numery? J ile?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 18:15

Numer na module to J 885. Facet sprwdzal w cenniku jakijs hurtowni we Wroclawiu chyba i podali mu cene na modul to mojego modelu 290,– (!!!!) Najlepsze jest to, ze jak dzwonile do Leszna, to tam mi podali podobna cene na modul. Ciekawe skad takie male ceny maja i co to wlasciwie oznacza...Hmmm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Długi » 18 sty 2004, 18:24

więc typowymoduł v6 z tego co się orientuje to nie ma 3 rodzajów a cena chyba troche za niska.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Nightdream » 18 sty 2004, 18:24

A dokładnie numer to: J885 1X04 (ten "X" wygląda jak rosyjskie "h").
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez zbyniu » 18 sty 2004, 18:34

Witam

W mojej 626 jak padał moduł był podobny objaw.
Początkowo losowo gasneła a po jakimś tygodniu tak jak w twoim przypadku po przekroczeniu 4000 obrotów gasnęła i odpalić się dało po ok 1-2 min.U mnie jak zmarł moduł nie było już wcale iskry nawet malutkiej (zregenerowałem końcówkę mocy i moduł jest ok)


Pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez newbie » 18 sty 2004, 18:44

Mogą byc różne te płyty w aparacie.
W pierwszej fazie produkcji była płyta z dwoma nadajnikami, potem już tylko z jednym.

Jeśli uszkodzony jest sam tranzystor, to łatwo sobie naprawisz. Generatory są na 100% dobre, bo inaczej nie miałbyś benzyny w silniku.

Polecam w miejsce uszkodzonej struktury tranzystor IGBT HGTG12N60A4D Fairchaild'a 600V/60A; ma nawet taką samą obudowę jak te ori w nowszych aparatach (TO247).
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 18 sty 2004, 18:49

zgadza się nowsze KL miały CKP sensor na wale korbowym a CMP pozostał w aparacie ale można założyć starszy moduł do nowego aparatu.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez newbie » 18 sty 2004, 18:57

Długi napisał(a):zgadza się nowsze KL miały CKP sensor na wale korbowym a CMP pozostał w aparacie


Stare też mają nadajnik na crankshafcie.... :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6