Strona 1 z 1
obroty biegu jalowego-brak mozliwosci wyregulowania :(

Napisane:
31 sie 2009, 00:53
przez lukasz85
witam . nie znalazlem odpowiedzi na swój problem czytajac forum . a wiec problem polega na tym ze obroty biegu jalowego przy dluzszej jezdzie nie spadaja do 750 obr/min tylko utrzymuja sie na 1000obr/min , 900 obr/min, roznie ale nie spadaja na 750 obr/min . gdy odepne kostke z silniczka krokowego obroty spadaj na 750 obr/min . silniczek krokowy jest czysty , przepustnica tez , tps ustawiony poprawnie , brak lewego powietrz . w czym lezy przyczyna mojego problemu

. prosze o pomoc i z gory dziekuje

pozdrawiam

Napisane:
31 sie 2009, 09:11
przez MazDarek
Ile masz płynu w chłodnicy? Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony? A może wystarczy wyregulować obroty śrubą na przepustnicy? O tym też było na forum.
Nie możesz dopisać się do istniejącego tematu? Np. tego –>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15535 ?

Napisane:
31 sie 2009, 11:18
przez lukasz85
tak jak mowilem wszystko sprawdzilem lacznie z plynem chlodzocym . sruba jak reguluje to wkrecam ja do kocna i dalej za wysokie obroty . lewego powietrza brak . jak odepne krokowca wszystko wraca do normy , jak podepne obroty rosna same ,tak jakby silnik krokowy otwieral sie na cieplym silniku , a ma byc calkowiecie zamkniety na wolnych obrotach i cieplym silniku . czytalem inne posty i odpowiedzi na moj problem nie znalazlem

Napisane:
31 sie 2009, 11:29
przez MazDarek
lukasz85 napisał(a):sruba jak reguluje to wkrecam ja do kocna i dalej za wysokie obroty
Regulujesz w trybie serwisowym?

Napisane:
31 sie 2009, 11:32
przez lukasz85
tak tez robie

i nic

Napisane:
31 sie 2009, 14:09
przez Bimbak
mimo wszystko tps albo przepustnica... wszystko na to wskazuje.
Z tego co pamiętaj taki efekt daje tez uszkodzenie któregoś z czujników temp ale tutaj to z odpinaniem wtyczki od TPSa nie ma sensu.
Sprawdzałeś TPS? Wentylator się załancza po ruszeniu przepustnicą w trybie serwisowym?

Napisane:
31 sie 2009, 16:00
przez lukasz85
tps sprawdzony . dziala poprawnie . sprawdzalem szczelinomierzem i na 0.1 nie dziala wentylator a na 0.5 dziala czyli jest ok . a ktory to czujnik temperatury jest ( u siebie widze 3 czujniki – 1 jednopinowy i 2 dwupinowe . te dwupinowe maja kolor zielony i czarny )

Napisane:
31 sie 2009, 16:24
przez Bimbak
kurcze nie pamiętam... przeszukaj ten dział za pomocą wyszukiwarki bo coś na ten temat było już pisane. Natknąłem się kiedyś na to przypadkiem, czytając forum, bo sam jeszcze problemów z obrotami nie miałem.

Napisane:
1 wrz 2009, 01:21
przez lukasz85
chyba rozwiazalem problem

a mianowicie wypiela sie kostka ze sterownika silnika . posmigam troche i napisze czy wszystko jest ok .

Napisane:
3 wrz 2009, 08:59
przez steven
lukasz85 sama się wypięła

czy ktoś kiedyś majstrował


Napisane:
4 wrz 2009, 12:03
przez lukasz85
sam to raczej niemozliwe

chybabylo mastrowane

Re: obroty biegu jalowego-brak mozliwosci wyregulowania :(

Napisane:
21 wrz 2016, 13:37
przez KrecikPL
I na mnie przyszła kolej:
Pacjent: Ford Probe II, 2.5V6 KL-DE, polift na aparacie KF-34.
Auto było u Maliniaka z problemami mocowymi (+wiele innych) – w skrócie: POLECAM.
Pozostał jeden problem, który pojawia się w zależności od kaprysów auta – problem z wolnymi obrotami.
Normalnie ustawione obroty 750RPM, TPS ok(w trybie diagnostycznym wentylatory się włączają po ruszeniu przepustnicą) itp., wszystko posprawdzane.
Ni z tego, ni z owego jeżdżąc normalnie pojawia się problem – np. Dojeżdżam do skrzyżowania, zatrzymuje się, obroty spadają do 1000, a później loteria – albo 750 i jest ok, albo 750 i z sekundy na sekundę powoli opadają w dół, albo pyk i jest ok. 650, albo potrafi być 500... generalnie przy spadku obrotów cały samochód drży.
Myśleliśmy o nieszczelnym dolocie, dolot zdjąłem, wszystko co mogło puszczać lewe wiatry jest zaklejone, aparat zapłonowy podmieniony, przepływka też, płynu mu nie brakuje...
Spotkaliście się z czymś takim?
Re: obroty biegu jalowego-brak mozliwosci wyregulowania :(

Napisane:
26 kwi 2019, 18:05
przez szpynda
To i ja się przyłącze z problemem. Auto na zimnym dostaje piedrolca z wysokimi obrotami. Mechanik stwierdził ze potrzebuję:
1. Zawór sterowania klapami kolektora ssącego
2. Rurab gumowa między przepływomierzem, a kolektorem ssacym
I jak ja mam tego szukać i pod jaką prawidłową nazwą ktoś wie?