obroty biegu jalowego-brak mozliwosci wyregulowania :(

Postprzez lukasz85 » 31 sie 2009, 00:53

witam . nie znalazlem odpowiedzi na swój problem czytajac forum . a wiec problem polega na tym ze obroty biegu jalowego przy dluzszej jezdzie nie spadaja do 750 obr/min tylko utrzymuja sie na 1000obr/min , 900 obr/min, roznie ale nie spadaja na 750 obr/min . gdy odepne kostke z silniczka krokowego obroty spadaj na 750 obr/min . silniczek krokowy jest czysty , przepustnica tez , tps ustawiony poprawnie , brak lewego powietrz . w czym lezy przyczyna mojego problemu :( . prosze o pomoc i z gory dziekuje :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez MazDarek » 31 sie 2009, 09:11

Ile masz płynu w chłodnicy? Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony? A może wystarczy wyregulować obroty śrubą na przepustnicy? O tym też było na forum.
Nie możesz dopisać się do istniejącego tematu? Np. tego –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15535 ?
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez lukasz85 » 31 sie 2009, 11:18

tak jak mowilem wszystko sprawdzilem lacznie z plynem chlodzocym . sruba jak reguluje to wkrecam ja do kocna i dalej za wysokie obroty . lewego powietrza brak . jak odepne krokowca wszystko wraca do normy , jak podepne obroty rosna same ,tak jakby silnik krokowy otwieral sie na cieplym silniku , a ma byc calkowiecie zamkniety na wolnych obrotach i cieplym silniku . czytalem inne posty i odpowiedzi na moj problem nie znalazlem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez MazDarek » 31 sie 2009, 11:29

lukasz85 napisał(a):sruba jak reguluje to wkrecam ja do kocna i dalej za wysokie obroty

Regulujesz w trybie serwisowym?
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez lukasz85 » 31 sie 2009, 11:32

tak tez robie :) i nic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Bimbak » 31 sie 2009, 14:09

mimo wszystko tps albo przepustnica... wszystko na to wskazuje.
Z tego co pamiętaj taki efekt daje tez uszkodzenie któregoś z czujników temp ale tutaj to z odpinaniem wtyczki od TPSa nie ma sensu.
Sprawdzałeś TPS? Wentylator się załancza po ruszeniu przepustnicą w trybie serwisowym?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez lukasz85 » 31 sie 2009, 16:00

tps sprawdzony . dziala poprawnie . sprawdzalem szczelinomierzem i na 0.1 nie dziala wentylator a na 0.5 dziala czyli jest ok . a ktory to czujnik temperatury jest ( u siebie widze 3 czujniki – 1 jednopinowy i 2 dwupinowe . te dwupinowe maja kolor zielony i czarny )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Bimbak » 31 sie 2009, 16:24

kurcze nie pamiętam... przeszukaj ten dział za pomocą wyszukiwarki bo coś na ten temat było już pisane. Natknąłem się kiedyś na to przypadkiem, czytając forum, bo sam jeszcze problemów z obrotami nie miałem.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez lukasz85 » 1 wrz 2009, 01:21

chyba rozwiazalem problem :) a mianowicie wypiela sie kostka ze sterownika silnika . posmigam troche i napisze czy wszystko jest ok .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez steven » 3 wrz 2009, 08:59

lukasz85 sama się wypięła :) czy ktoś kiedyś majstrował :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lukasz85 » 4 wrz 2009, 12:03

sam to raczej niemozliwe :) chybabylo mastrowane :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez KrecikPL » 21 wrz 2016, 13:37

I na mnie przyszła kolej:

Pacjent: Ford Probe II, 2.5V6 KL-DE, polift na aparacie KF-34.
Auto było u Maliniaka z problemami mocowymi (+wiele innych) – w skrócie: POLECAM.

Pozostał jeden problem, który pojawia się w zależności od kaprysów auta – problem z wolnymi obrotami.
Normalnie ustawione obroty 750RPM, TPS ok(w trybie diagnostycznym wentylatory się włączają po ruszeniu przepustnicą) itp., wszystko posprawdzane.
Ni z tego, ni z owego jeżdżąc normalnie pojawia się problem – np. Dojeżdżam do skrzyżowania, zatrzymuje się, obroty spadają do 1000, a później loteria – albo 750 i jest ok, albo 750 i z sekundy na sekundę powoli opadają w dół, albo pyk i jest ok. 650, albo potrafi być 500... generalnie przy spadku obrotów cały samochód drży.
Myśleliśmy o nieszczelnym dolocie, dolot zdjąłem, wszystko co mogło puszczać lewe wiatry jest zaklejone, aparat zapłonowy podmieniony, przepływka też, płynu mu nie brakuje...

Spotkaliście się z czymś takim?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 20:38
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Probe 2.5 v6

Postprzez szpynda » 26 kwi 2019, 18:05

To i ja się przyłącze z problemem. Auto na zimnym dostaje piedrolca z wysokimi obrotami. Mechanik stwierdził ze potrzebuję:
1. Zawór sterowania klapami kolektora ssącego
2. Rurab gumowa między przepływomierzem, a kolektorem ssacym

I jak ja mam tego szukać i pod jaką prawidłową nazwą ktoś wie?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6