Strona 1 z 1

Zawieszające się obroty

PostNapisane: 25 cze 2009, 20:06
przez DamianMX6
Mam problem i może mi ktoś coś podpowie.

Problem dotyczy zawieszających się obrotów tak w okolicy 1100-1200.
Wygląda to tak.

Silnik zimny odpala bez problemu, po zagrzaniu zaczyna się właśnie tak dziać że jak się zatrzymuję to obroty spadają – najczęściej zatrzymują się około 1100 i czasami po kilku czasem po kilkunastu sekundach normalnie spadają dalej aż do właściwych a czasem wcale do nich przez długi czas nie wracają.
Czasem pomaga "trącenie" pedałem gazu ale tylko czasem. A jak dam mu trochę mocniej po garach to już na dobre spadają tylko do tych 1100 i tak zostają.
Najlepsze jest to że czasem wyjadę i przez kilka kolejnych zatrzymań na światłach spadają do 1100 trzymają się tam tak ze trzy sekundy a potem spadają dalej aż do odpowiednich.


Co zrobiłem do tej pory
– wyczyściłem przepustnicę i wyregulowałem
– sprawdziłem wszystko pod względem szczelności
– odpowietrzyłem układ chłodzenia
– wymieniłem wszystkie czujniki związane z temperaturą silnika
– sprawdziłem linkę gazu

ponieważ spalanie wzrosło o około 50% i zjawisko ma charakter niestabilny, chodzi mi po głowie jeszcze jeden pomysł związany z przepływomierzem jako winowajcą. Tym bardziej że jak go zdemontowałem to coś jakby lata w środku (jakby mała śrubka albo kawałek plastiku).

Czy jakieś mądre głowy mogą mi jeszcze coś doradzić?.

Poza zawieszającymi obrotami problemów brak. Temat o podobnym tytule jeden znalazłem ale i inny samochód, zjawisko i nic właściwie dla mnie nie wnosi więc zdecydowałem się napisać nowy.

PostNapisane: 4 lip 2009, 00:56
przez Fryzjer
heh, ja mam podobne objawy, w temacie prądu juz wszystko ogarnąlem (kable, kopulka, paluch, swiece itp.) i nie pomoglo.

poki co obstawiam przepustnice, bo mimo ze byla czyszczona to w srodku jest tak niemilosierny syf, że poprostu chce wpakować inną (oczywiscie uprzednio oczyszczoną). mam nadzieje że to pomoże.

PostNapisane: 4 lip 2009, 06:07
przez Hazu
DamianMX6 a sprawy szczelności dolotu, szczelności podciśnień, właściwego poziomu płynu w układzie sprawdziłeś.

W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.

Ja mam przepustnicę nigdy nie czyszczoną i nie regulowaną i przy 243 tyś przebiegu wszystko nadal jest OK.

Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?

PostNapisane: 6 lip 2009, 13:01
przez DamianMX6
Hazu napisał(a):DamianMX6 a sprawy szczelności dolotu, szczelności podciśnień, właściwego poziomu płynu w układzie sprawdziłeś.

W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.

Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?


Hazu, poziom płynu sprawdzony i odpowietrzony układ.
Już nawet wymieniłem ten grzybek na listwie wtryskiwaczy odpowiedzialny za ciśnienie paliwa ale bez zmian.

Dodam że zaczęło się to po wymianie uszczelki pod kolektorem i co ciekawe objawia sie to po dynamiczniejszej jeździe. Jak cały czas jadę spokojnie to po zatrzymaniu raczej spadają jak należy. Jak dam w palnik to po zatrzymaniu najczęściej spadają do 1000-1100 i tak trwają, trwają .................................... i spadają do prawidłowych.

Już byłem pewien że winowajcą mieszania w obrotach jest linka gazu ale radość była przedwczesna, niestety.

PostNapisane: 31 sie 2009, 00:19
przez lukasz85
witam . mam ten sam problem co damianmx6 . jakies propozycje co do pozbycia sie tego problemu ??
pozdrawiam

PostNapisane: 4 wrz 2009, 00:28
przez monter24
Spróbuj dokręcić śrubę wolnych obrotów po prostu mocniej. Oczywiście wszystkie regulacje robimy w trybie serwisowym po to aby komputer zapamiętał ustawienia. Też przerabiałem ten temat. Obroty wieszały mi się na poziomie 1100 RPM. Wyczyściłem przepustnice i w trybie serwisowym bardzo mocno skręciłem obroty. U mnie pomogło więc warto spróbować, bo czasami po lekkim dokręceniu problem z wieszaniem znika :)

PostNapisane: 4 wrz 2009, 05:53
przez gregorg
Tak można ją wkręcić ale nie za dużo bo obroty za bardzo spadną poniżej środkowej kreski.

PostNapisane: 4 wrz 2009, 08:56
przez monter24
Obroty w trybie serwisowym mają wynosić 650. U mnie jest to poniżej środkowej kreski :)