Strona 1 z 1

Problem z odpalaniem i kontrolą trakcji

PostNapisane: 19 lut 2009, 18:19
przez emiksszesc
Witam mam problem bo tak:jak jest zimna to pali na dotyk,jak jest ciepła to trzeba pokręcić z 3 sekundy,ale jak wyłączysz i od razu włączysz to też ładnie odpala,mx6 2.5V6 help,drugie mam wrażenie że kontrola trakcji działa w bardzo znikomym stopniu,wręcz nie działa wogle,słychać że coś zabuczy przy poślizgu ale dużych efektów nie ma,a i nie zapala się kontrolka podczas poślizgu czy to normalne?

Re: Problem z odpalaniem i kontrolą trakcji

PostNapisane: 20 lut 2009, 00:10
przez DamianMX6
emiksszesc napisał(a):drugie mam wrażenie że kontrola trakcji działa w bardzo znikomym stopniu,wręcz nie działa wogle,słychać że coś zabuczy przy poślizgu ale dużych efektów nie ma


Nie ma kontroli trakcji w MX-6. A przy poślizgu pewnie słyszysz lekkie łomotanie i czujesz na pedale hamulca, tak jest jak się włącza ABS.

emiksszesc napisał(a):a i nie zapala się kontrolka podczas poślizgu czy to normalne?

Ja tam patrzę na drogę <lol>

PostNapisane: 20 lut 2009, 00:14
przez alfacym
Po opisie trudno powiedzieć czy u Ciebie jest on sprawny czy nie. Jednak zapalenie się kontrolki ABS(taka z symbolem samochodu w "poślizgu") w czasie jazdy oznaczałoby awarię tego systemu. Odnośnie kodów błędu ABS znajdziesz je na forum. :D

PostNapisane: 20 lut 2009, 00:24
przez Marekkk
Jeżeli chodzi o TCS to on głównie działa podczas ruszania na oś napędzaną. Troszkę pomaga w poślizgach, ale to nie to co DSTC w Volvo ;) Jest kiepsko dopracowany i często bardziej przeszkadza niż pomaga w GF-ce.

PostNapisane: 20 lut 2009, 00:31
przez Hugo
alfacym napisał(a):zapalenie się kontrolki ABS(taka z symbolem samochodu w "poślizgu") w czasie jazdy oznaczałoby awarię tego systemu
Miałem kilka dni temu taki przypadek. Podjeżdżałem pod strome, oblodzone i zaśnieżone wniesienie z prędkością ok. 5 cm/10 sekund, koła non stop "mieliły" w miejscu i nagle przed samym wyjazdem bach-po oczach zaczęła dawać mi pomarańczowa kontrolka ABS-u :| . Oczywiście ABS wtedy nie działał. Zły jak nie wiem co podjechałem na CPN, zgasiłem auto, poszedłem na zakupy, wracam, przekręcam kluczyk i kontrolka ABS-u normalnie gaśnie <jupi> . Od tego czasu już zawsze zgaśnie. Morał: chyba pomiędzy któryś z czujników ABS-u, a pierścień zębaty dostał się śnieg i spowodował błąd "na chwilę", kyóry zniknął po zgaszeniu auta.

PostNapisane: 20 lut 2009, 00:36
przez waldii
Hugo napisał(a):Morał: chyba pomiędzy któryś z czujników ABS-u, a pierścień zębaty dostał się śnieg i spowodował błąd "na chwilę", kyóry zniknął po zgaszeniu auta

nieee,zly moral.Przednie kola sie obracaly a [jakie?] staly wiec wystapil blad ale kasowalny.Tak samo sie dzieje na homowni albo podczas dluzszej zabawy na lodzie z zaciagnietym ręcznym ;)
normalna rzecz

PostNapisane: 20 lut 2009, 00:57
przez Hugo
waldii napisał(a):nieee,zly moral.Przednie kola sie obracaly a [jakie?] staly wiec wystapil blad ale kasowalny.Tak samo sie dzieje na homowni albo podczas dluzszej zabawy na lodzie z zaciagnietym ręcznym normalna rzecz
<zawstydzony> Człowiek uczy się całe życie.

PostNapisane: 20 lut 2009, 01:00
przez Marekkk
Tak wchodząc na ręcznym TCS i ABS w GF-ce się odłącza.

PostNapisane: 20 lut 2009, 11:17
przez Barthek
emiksszesc napisał(a):trzeba pokręcić z 3 sekundy

Najprawdopodobniej czujnik halla w aparacie zapłnowym – miałem tak samo... można naprawić czujnik na allegro albo kupić drugi aparat kompletny ;)

PostNapisane: 20 lut 2009, 11:22
przez Grzyby
emiksszesc napisał(a):mam wrażenie że kontrola trakcji działa w bardzo znikomym stopniu,wręcz nie działa wogle

co jest jak najbardziej normalne, biorąc pod uwagę że w modelu MX6 i generacji GE (do 1997) kontrola trakcji w ogóle nie była dostępna :)

PostNapisane: 22 lut 2009, 17:26
przez emiksszesc
to spoko dzieki za pomoc,jak coś to mam komplet lamp tylnych do mx6(jedna z przeciwmgielną druga cofania)