Strona 1 z 2

Nie chce odpalić

PostNapisane: 18 sty 2009, 20:03
przez Gucio62
Witam..
Mam problem z moją mazdą, Po rozładowaniu akumulatora samochód po wyżej 3500obrotów gasł, jeździłem tak dwa dni aż w końcu samochód zgasł i już więcej nie odpalił (brak iskry) kopułka, kable, świece są dobre..
Co może być przyczyna że samochód nie chce odpalić??
Z góry dzięki za pomoc...

PostNapisane: 19 sty 2009, 20:21
przez Gucio62
Koledzy pomóżcie!!! Sprawdziłem już chyba wszystko...
To może ktoś zna jakiś dobry warsztat w okolicach Gdańska?

PostNapisane: 20 sty 2009, 20:21
przez Gucio62
Koledzy Będę Bardzo wdzięczny za pomoc.. Sprawdziłem dziś aparat zapłonowy i dalej nie ma iskry:(

PostNapisane: 20 sty 2009, 21:35
przez realski
jak sprawdzales aparat zaplonowy ?))
przyczyn moze byc kilkadziesiat .
ale ogolnie w tym aucie pada modol zaplonowy czesc wykonawcza lub czujnik halla .. jesli czujniki hall sa ok ..
a cewka ma brak przebicia uzwojenie pierwotne jak i vn sa ok mozna przerobic to na inny modulik zaplonowy ..
ale musisz pojechac do kogos kto ma o takich usterkach jakiekolwiek pojecie

jesli ustalisz ze to aparat zaplonowy na forum znajdziesz namiary do kolesia co naprawia takie aparaciki z powodzeniem .


Pozdrawiam

PostNapisane: 20 sty 2009, 21:43
przez Gucio62
Miałem rozkręcony cały aparat i patrzałem czy jest gdzieś nadpalony, i czy ma wszędzie przejścia... robiłem to ze znajomym mechanikiem... według niego aparat jest ok, ale nie może tego powiedziec w 100pocętach... Już nie mam pojęcia co to może byc...:(

PostNapisane: 21 sty 2009, 08:48
przez realski
powiem tak zdejmujac aparat podlaczajac go do kostek masujac go
zdjac kopulke w ten palik od cewki podlaczajac kabel vn i swiece na mase mozna w prosty spopsob sprawdzic czy pracuja wtryskiwacze bedzie je slychac .. i bedzie widac czy jest iskra czy nie .. podczas krecenia walkiem aparatu ..

przez podanie impulsu + na odpowiedni kabel do sterowania tranzystorem mozna stwierdzic czy czesc wykonawcza odpowiedzialna za iskre jest ok ..
tak samo mozna sprawdzic zasilania na cewce jak i masy dochadzace do ukladu .
test calego aparatu zajmuje maxymalnie 15 minut lacznie z wykreceniem filtra , aparatu
przerobienie na zew modulik do godziny jak ktos chce miec pieknie zrobiona instalacja ^^ :)

schemat w lape i wylapac pin pobudzenia ukladu cewki w aparacie zazwyczaj jest to zolty przewod w aparacie na wiekszej kostce lecz nie zawsze przecina sie go
i podaje napiecie do strony aparatu jednak nie radze podlaczac 12V :)
wystarczy baterja plaska do masy i do aparatu i jesli modulik jest sprawny bedzie iskra
ale co ja tu bajki pisze jak i tak sobie nie poradzisz jest to dosc skomplikowane dla laika w tej dziedzinie .
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 sty 2009, 10:35
przez Gucio62
trochę pojęcia o tym mam... Bawiłem się takimi rzeczami tylko ta mazda mnie trochę przeraziła.. Ale jak trochę przy niej posiedziałem to zacząłem to wszystko kumac :P

PostNapisane: 21 sty 2009, 20:24
przez Gucio62
aparacik jest ok.. z cewki wychodzi prąd, ale z tą częścią wykonawczą nie jestem pewny :| wtryski też słychac.....

PostNapisane: 21 sty 2009, 21:03
przez promyczek001
Na 90% modul apratu zapłonowego. U mnie identycznie bylo. Do 3500tys i gasl mi na trasie. Poczatkowo delikatnie podszarpywal silnik na niskich obrotach. Pozniej jechalem sobie trasa obroty doszly do 3500rpm chyba 120km/h i ciach silnik zglasl. Po 10 minutach jak odstał zagadal na 2 sekundy i to juz byl koniec. Gdyby cos mam gotowy uklad zastepczy aparatu zaplonowego na sprzeadaz. Zdejmij fajke i zobacz czy jest jakakolwiek iskra.

PostNapisane: 21 sty 2009, 21:37
przez Gucio62
Iskry nie ma wogóle... A jak wygląda tan układ zastępczy można na nim długo jezdzic??

PostNapisane: 21 sty 2009, 23:37
przez promyczek001
Daje ci gwarancje dozywotnia na to. Do dwoch kabelkow sie dokrecasza a jeden odcinasz i podlaczasz sygnal z ukladu. Dziala chyba lepiej niz fabryczny albo jak fabryczny za mlodu <lol>

PostNapisane: 21 sty 2009, 23:59
przez Gucio62
A jest może na to jakiś schemacik?:) żeby to podłączyc..

PostNapisane: 22 sty 2009, 01:19
przez realski
zgadzam sie z opisem jednak w przypadku zwarcia na tranzysorku przydalo by sie jeszcze odciac blaszke w aparacie :)

PostNapisane: 22 sty 2009, 05:33
przez promyczek001
oczywisce
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
tylko nie widze sensu rozbierania apratu zaplonowego poniewaz bez jego rozbiorki smiga zarabiscie. Sprawdzone na wielu wielu autach.

PostNapisane: 22 sty 2009, 09:30
przez Gucio62
no tak, ale z tego co wyczytałem to do przerobienia aparatu potrzebuje jeszcze jakiś moduł...??

PostNapisane: 22 sty 2009, 13:31
przez promyczek001
Tak

PostNapisane: 22 sty 2009, 14:14
przez Gucio62
No tak... a gdzie mogę kupic taki moduł?

PostNapisane: 22 sty 2009, 14:50
przez Gucio62
Może mi ktoś coś więcej powiedziec o tym module zastępczym??

PostNapisane: 23 sty 2009, 19:13
przez realski
Jedziesz do elektryka samochodowego i masz zrobione to jest dosc proste do wykonania nawet bez schematu instalacji samochodu .

PostNapisane: 23 sty 2009, 19:21
przez Gucio62
Schemat mam, ale jakiś dziwny, Kabelki juz nawet do modułu przylutowałem tylko nie mam jeszcze modułu:/