Strona 1 z 2
Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE

Napisane:
1 sty 2004, 15:53
przez Smirnoff
Mam pytanko:
Jaka jest fizyczna róznica pomiędzy silnikami KL a KL-ZE? W wyniku czego jest uzyskany ten przyrost mocy rzędu 35KM (165KM->200KM)? Czy jest to kwestia czysto programowa (inny soft w ECU), czy też silnik jest poprostu zmodyfikowany? Jakiego rodzaju jest to modyfikacja?
Jak ktoś coś wie, to niech się wypowie.
Pozdrawiam
Smirnoff

Napisane:
1 sty 2004, 15:59
przez Paweł
Cos juz napisalem pare dni temu:
– inny kolektor dolotowy
– inne walki rozrzadu
– inny program w komputerze
– inny stopien kompresji (10.0 zamiast 9.2)
– brak EGR
– inny modul zaplonowy.
Greyg pisze, ze takze sa uzyte inne materialy/wzmocniona konstrukcja.
Nie wiem co z wtryskawiczami i pompa paliwa...
Pozdrawiam.

Napisane:
1 sty 2004, 17:43
przez Globy
Czy modele z tymi silnikami były rozprowadzane wyłącznie w Japonii?

Napisane:
1 sty 2004, 21:17
przez Paweł
Z tego co rozumiem, to tak. Stad tez okreslenie "J-Spec". Inne normy spalin pozwolily w tych silnikach zrezygnowac z EGR i byc moze na nastepne modyfikacje...

Napisane:
1 sty 2004, 23:17
przez GrzegorzSz
Zmieniony jest tez czujnik cisnienia oleju i prae pierdolek w jego okolicy. Czesto z jego powodu padaja silniki KL – rozwala blok lub wal. Doswiadczylem tego na sobie, a i kumpel mial podobnie.


Napisane:
1 sty 2004, 23:28
przez xXx
Co do czujników oleju to padł mi ostatnio i wymieniłem na wspaniały produkt JC, który to padł po 7 dniach i musiałem wymienić na inny.
Jak powiedziełem sprzedającemu że padł to mi oddał te 25 PLN bez zwroru czujnik i kupiłem włoski za 14 PLN.
odp

Napisane:
4 sty 2004, 17:51
przez HERCIK
co do czujnika to wolal bym zainwestowac i zalozylbym oryiginal to nie jest wielka kasa a czasami pomaga...

Napisane:
5 sty 2004, 22:11
przez Zombi
No nie wiem czy 200 w porównaniu do 25 to wielka kasa. Niemniej wydalem swego czasu te 200.
Re: Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE

Napisane:
27 sty 2011, 20:35
przez BAHAMA
witam a niech mi ktoś napisze jaka jest różnica wizualna z zewnątrz klze od klde ?bo jade po ten silnik i nie chcem kupić DE
Re: Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE

Napisane:
27 sty 2011, 23:14
przez kamilspider
popatrz na kolektor ssący... przy KL-DE jest taki bardziej masywny, a w ZE smukły

Re: Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE

Napisane:
21 sty 2013, 01:04
przez DamianSzatan666
Ma ktoś może fotkę KL-de i KL-ze żeby porównać??

Napisane:
17 lut 2013, 20:23
przez pitterpan
Witam,
Mam nadzieje że to jest dobry temat do mojego pytania.
Powoli zbieram się do zmiany auta, zbieram też informacje.
Auto z jakim silnikiem byście radzili? KL-ZE czy KL-DE? Gdzieś słyszałem że ZE są bardziej awaryjne i lepiej kupić DE?

Jakie jest wasze zdanie w temacie tych silników?

Napisane:
17 lut 2013, 20:45
przez kamilspider
Jeżeli którykolwiek znajdziesz w przyzwoitym stanie to będziesz zadowolony i za bardzo bym się nie zastanawiał wtedy, który brać. Ogólnie KLZE jest rzadko spotykany i przeważnie nie ma nawet 190 z 200 fabrycznych kuców.

Napisane:
17 lut 2013, 22:40
przez pitterpan
A w jaki sposób przy kupnie można wiarygodnie sprawdzić stan silnika? I co sprawdzić?
Re: Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE

Napisane:
18 lut 2013, 18:42
przez Jake
Właśnie dręczy mnie to samo pytanie bo przymierzam się do kupna tego auta i zdecydowałem się na silnik 2.5 V6 z 2.0 i teraz dylemat który


Napisane:
18 lut 2013, 19:37
przez kamilspider
2.5 V6 nie nadaje się na codzienną jazdę ze względu na spalanie... przynajmniej mnie to boli

Może gaz by pomógł, ale gaz jest dla kuchenek

Z lekką nogą to po mieście nie zejdziesz poniżej 12l, a w trasie 8,5. Jeżeli kogoś stać na tankowanie starej mazdy V6 to z pewnością będzie miał kasę na lepsze, młodsze i oszczędniejsze auto. Przemyślcie jeszcze sprawę zakupu
Ten silnik sprawdza się jak każdy inny, z tym, że ten może trochę klekotać.

Napisane:
18 lut 2013, 23:07
przez pitterpan
Mi np młodsze auta w ogóle wizualnie nie pasują, a jeśli już znajdzie się jakiś wyjątek, no to mnie na niego w chwili obecnej nie stać. Na dzień dzisiejszy, na pierwszym miejscu mojego zainteresowania w razie kupna jest właśnie "mx6". Może polecasz jakiś inny silnik w tym autku?? A jeśli nie, (to jeśli powiadasz jakąś większą wiedzę w tym temacie) to pomóż nam "kupującym" na co zwracać uwagę w tych silnikach żeby nie kupić pewnej "miny". Ewentualnie, jakie zachowania mieszczą się w normie??
Dlatego między innymi zbieram najpierw informacje, żebym mógł dokonać zakupu z pełną świadomością np jego spalania czy innych zachowań? Żeby nie było zaskoczenia w pierwszych dniach użytkowania...

Napisane:
18 lut 2013, 23:16
przez noxes
Co do spalania nie jest wcale tak tragicznie.
Przy zakupie zwróć uwagę na pracę silnika czy nadmiernie nie dzwoni. Czy po przegazowaniu nie zostawia chury za sobą i najważniejsze czy nie spala jakis kosmicznych ilości oleju-chociaz to podczas zakupu ciezko stwierdzić

Napisane:
19 lut 2013, 00:25
przez kamilspider
Czy obroty nie falują, albo nie zatrzymują się ponad tys obr, czy pod korkiem oleju nie ma jakiegoś syfu, dobrze jakbyś się nauczył odczytywać błędy.
Najlepiej jadąc oglądać auto umów się, żeby nie było odpalane po nocy to przebadasz na zimnym i ciepłym czy kopci, klepie itp.
Mało prawdopodobne, żebyś znalazł egzemplarz bez szpachli i z przebiegiem mniejszym niż 200-300kkm

Zwróć też uwagę czy w aucie nie pachnie za bardzo odświeżaczami powietrza bo to może znaczyć o tym, że ktoś chce zamaskować smród stęchlizny, który będzie np jeżeli auto przecieka.
Nie kupuj od razu, tylko prześpij się na spokojnie i obejrzyj przynajmniej 2 autka o takich samych silnikach.
Poszukaj jeszcze na forum bo tutaj za bardzo nie wypada o tym pisać bo przyjdzie w końcu moderator


Napisane:
25 lut 2013, 10:46
przez pitterpan
A wracając do tematu.
Czyli wizualnie silniki prawie niczym się nie różnią?
A jak z ich mocowaniami, albo okablowaniem?
Jest takie samo, czy jakieś drobne różnice??