Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE

Postprzez Smirnoff » 1 sty 2004, 15:53

Mam pytanko:
Jaka jest fizyczna róznica pomiędzy silnikami KL a KL-ZE? W wyniku czego jest uzyskany ten przyrost mocy rzędu 35KM (165KM->200KM)? Czy jest to kwestia czysto programowa (inny soft w ECU), czy też silnik jest poprostu zmodyfikowany? Jakiego rodzaju jest to modyfikacja?
Jak ktoś coś wie, to niech się wypowie.
Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 1 sty 2004, 15:59

Cos juz napisalem pare dni temu:

– inny kolektor dolotowy
– inne walki rozrzadu
– inny program w komputerze
– inny stopien kompresji (10.0 zamiast 9.2)
– brak EGR
– inny modul zaplonowy.

Greyg pisze, ze takze sa uzyte inne materialy/wzmocniona konstrukcja.

Nie wiem co z wtryskawiczami i pompa paliwa...

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Globy » 1 sty 2004, 17:43

Czy modele z tymi silnikami były rozprowadzane wyłącznie w Japonii?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 1 sty 2004, 21:17

Z tego co rozumiem, to tak. Stad tez okreslenie "J-Spec". Inne normy spalin pozwolily w tych silnikach zrezygnowac z EGR i byc moze na nastepne modyfikacje...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GrzegorzSz » 1 sty 2004, 23:17

Zmieniony jest tez czujnik cisnienia oleju i prae pierdolek w jego okolicy. Czesto z jego powodu padaja silniki KL – rozwala blok lub wal. Doswiadczylem tego na sobie, a i kumpel mial podobnie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez xXx » 1 sty 2004, 23:28

Co do czujników oleju to padł mi ostatnio i wymieniłem na wspaniały produkt JC, który to padł po 7 dniach i musiałem wymienić na inny.

Jak powiedziełem sprzedającemu że padł to mi oddał te 25 PLN bez zwroru czujnik i kupiłem włoski za 14 PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez HERCIK » 4 sty 2004, 17:51

co do czujnika to wolal bym zainwestowac i zalozylbym oryiginal to nie jest wielka kasa a czasami pomaga...
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Zombi » 5 sty 2004, 22:11

No nie wiem czy 200 w porównaniu do 25 to wielka kasa. Niemniej wydalem swego czasu te 200.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez BAHAMA » 27 sty 2011, 20:35

witam a niech mi ktoś napisze jaka jest różnica wizualna z zewnątrz klze od klde ?bo jade po ten silnik i nie chcem kupić DE
BAHAMA
 

Postprzez kamilspider » 27 sty 2011, 23:14

popatrz na kolektor ssący... przy KL-DE jest taki bardziej masywny, a w ZE smukły ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez DamianSzatan666 » 21 sty 2013, 01:04

Ma ktoś może fotkę KL-de i KL-ze żeby porównać??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez pitterpan » 17 lut 2013, 20:23

Witam,
Mam nadzieje że to jest dobry temat do mojego pytania.
Powoli zbieram się do zmiany auta, zbieram też informacje.
Auto z jakim silnikiem byście radzili? KL-ZE czy KL-DE? Gdzieś słyszałem że ZE są bardziej awaryjne i lepiej kupić DE? <glupek2> Jakie jest wasze zdanie w temacie tych silników?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez kamilspider » 17 lut 2013, 20:45

Jeżeli którykolwiek znajdziesz w przyzwoitym stanie to będziesz zadowolony i za bardzo bym się nie zastanawiał wtedy, który brać. Ogólnie KLZE jest rzadko spotykany i przeważnie nie ma nawet 190 z 200 fabrycznych kuców.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pitterpan » 17 lut 2013, 22:40

A w jaki sposób przy kupnie można wiarygodnie sprawdzić stan silnika? I co sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez Jake » 18 lut 2013, 18:42

Właśnie dręczy mnie to samo pytanie bo przymierzam się do kupna tego auta i zdecydowałem się na silnik 2.5 V6 z 2.0 i teraz dylemat który :P
Jake
 

Postprzez kamilspider » 18 lut 2013, 19:37

2.5 V6 nie nadaje się na codzienną jazdę ze względu na spalanie... przynajmniej mnie to boli ;) Może gaz by pomógł, ale gaz jest dla kuchenek :D Z lekką nogą to po mieście nie zejdziesz poniżej 12l, a w trasie 8,5. Jeżeli kogoś stać na tankowanie starej mazdy V6 to z pewnością będzie miał kasę na lepsze, młodsze i oszczędniejsze auto. Przemyślcie jeszcze sprawę zakupu :P
Ten silnik sprawdza się jak każdy inny, z tym, że ten może trochę klekotać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pitterpan » 18 lut 2013, 23:07

Mi np młodsze auta w ogóle wizualnie nie pasują, a jeśli już znajdzie się jakiś wyjątek, no to mnie na niego w chwili obecnej nie stać. Na dzień dzisiejszy, na pierwszym miejscu mojego zainteresowania w razie kupna jest właśnie "mx6". Może polecasz jakiś inny silnik w tym autku?? A jeśli nie, (to jeśli powiadasz jakąś większą wiedzę w tym temacie) to pomóż nam "kupującym" na co zwracać uwagę w tych silnikach żeby nie kupić pewnej "miny". Ewentualnie, jakie zachowania mieszczą się w normie??

Dlatego między innymi zbieram najpierw informacje, żebym mógł dokonać zakupu z pełną świadomością np jego spalania czy innych zachowań? Żeby nie było zaskoczenia w pierwszych dniach użytkowania...
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez noxes » 18 lut 2013, 23:16

Co do spalania nie jest wcale tak tragicznie.
Przy zakupie zwróć uwagę na pracę silnika czy nadmiernie nie dzwoni. Czy po przegazowaniu nie zostawia chury za sobą i najważniejsze czy nie spala jakis kosmicznych ilości oleju-chociaz to podczas zakupu ciezko stwierdzić
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 19 lut 2013, 00:25

Czy obroty nie falują, albo nie zatrzymują się ponad tys obr, czy pod korkiem oleju nie ma jakiegoś syfu, dobrze jakbyś się nauczył odczytywać błędy.
Najlepiej jadąc oglądać auto umów się, żeby nie było odpalane po nocy to przebadasz na zimnym i ciepłym czy kopci, klepie itp.
Mało prawdopodobne, żebyś znalazł egzemplarz bez szpachli i z przebiegiem mniejszym niż 200-300kkm :D
Zwróć też uwagę czy w aucie nie pachnie za bardzo odświeżaczami powietrza bo to może znaczyć o tym, że ktoś chce zamaskować smród stęchlizny, który będzie np jeżeli auto przecieka.
Nie kupuj od razu, tylko prześpij się na spokojnie i obejrzyj przynajmniej 2 autka o takich samych silnikach.
Poszukaj jeszcze na forum bo tutaj za bardzo nie wypada o tym pisać bo przyjdzie w końcu moderator <lol>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pitterpan » 25 lut 2013, 10:46

A wracając do tematu.
Czyli wizualnie silniki prawie niczym się nie różnią?
A jak z ich mocowaniami, albo okablowaniem?
Jest takie samo, czy jakieś drobne różnice??
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6