Różnice pomiędzy silnikami KL-03, a KL-ZE
1, 2
Mam pytanko:
Jaka jest fizyczna róznica pomiędzy silnikami KL a KL-ZE? W wyniku czego jest uzyskany ten przyrost mocy rzędu 35KM (165KM->200KM)? Czy jest to kwestia czysto programowa (inny soft w ECU), czy też silnik jest poprostu zmodyfikowany? Jakiego rodzaju jest to modyfikacja?
Jak ktoś coś wie, to niech się wypowie.
Pozdrawiam
Smirnoff
Jaka jest fizyczna róznica pomiędzy silnikami KL a KL-ZE? W wyniku czego jest uzyskany ten przyrost mocy rzędu 35KM (165KM->200KM)? Czy jest to kwestia czysto programowa (inny soft w ECU), czy też silnik jest poprostu zmodyfikowany? Jakiego rodzaju jest to modyfikacja?
Jak ktoś coś wie, to niech się wypowie.
Pozdrawiam
Smirnoff
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Cos juz napisalem pare dni temu:
– inny kolektor dolotowy
– inne walki rozrzadu
– inny program w komputerze
– inny stopien kompresji (10.0 zamiast 9.2)
– brak EGR
– inny modul zaplonowy.
Greyg pisze, ze takze sa uzyte inne materialy/wzmocniona konstrukcja.
Nie wiem co z wtryskawiczami i pompa paliwa...
Pozdrawiam.
– inny kolektor dolotowy
– inne walki rozrzadu
– inny program w komputerze
– inny stopien kompresji (10.0 zamiast 9.2)
– brak EGR
– inny modul zaplonowy.
Greyg pisze, ze takze sa uzyte inne materialy/wzmocniona konstrukcja.
Nie wiem co z wtryskawiczami i pompa paliwa...
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Czy modele z tymi silnikami były rozprowadzane wyłącznie w Japonii?
Z tego co rozumiem, to tak. Stad tez okreslenie "J-Spec". Inne normy spalin pozwolily w tych silnikach zrezygnowac z EGR i byc moze na nastepne modyfikacje...
the right man in the wrong place...
Zmieniony jest tez czujnik cisnienia oleju i prae pierdolek w jego okolicy. Czesto z jego powodu padaja silniki KL – rozwala blok lub wal. Doswiadczylem tego na sobie, a i kumpel mial podobnie. 
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Co do czujników oleju to padł mi ostatnio i wymieniłem na wspaniały produkt JC, który to padł po 7 dniach i musiałem wymienić na inny.
Jak powiedziełem sprzedającemu że padł to mi oddał te 25 PLN bez zwroru czujnik i kupiłem włoski za 14 PLN.
Jak powiedziełem sprzedającemu że padł to mi oddał te 25 PLN bez zwroru czujnik i kupiłem włoski za 14 PLN.
witam a niech mi ktoś napisze jaka jest różnica wizualna z zewnątrz klze od klde ?bo jade po ten silnik i nie chcem kupić DE
-
BAHAMA
popatrz na kolektor ssący... przy KL-DE jest taki bardziej masywny, a w ZE smukły 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Ma ktoś może fotkę KL-de i KL-ze żeby porównać??

Witam,
Mam nadzieje że to jest dobry temat do mojego pytania.
Powoli zbieram się do zmiany auta, zbieram też informacje.
Auto z jakim silnikiem byście radzili? KL-ZE czy KL-DE? Gdzieś słyszałem że ZE są bardziej awaryjne i lepiej kupić DE?
Jakie jest wasze zdanie w temacie tych silników?
Mam nadzieje że to jest dobry temat do mojego pytania.
Powoli zbieram się do zmiany auta, zbieram też informacje.
Auto z jakim silnikiem byście radzili? KL-ZE czy KL-DE? Gdzieś słyszałem że ZE są bardziej awaryjne i lepiej kupić DE?

Jeżeli którykolwiek znajdziesz w przyzwoitym stanie to będziesz zadowolony i za bardzo bym się nie zastanawiał wtedy, który brać. Ogólnie KLZE jest rzadko spotykany i przeważnie nie ma nawet 190 z 200 fabrycznych kuców.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Właśnie dręczy mnie to samo pytanie bo przymierzam się do kupna tego auta i zdecydowałem się na silnik 2.5 V6 z 2.0 i teraz dylemat który 
-
Jake
2.5 V6 nie nadaje się na codzienną jazdę ze względu na spalanie... przynajmniej mnie to boli
Może gaz by pomógł, ale gaz jest dla kuchenek
Z lekką nogą to po mieście nie zejdziesz poniżej 12l, a w trasie 8,5. Jeżeli kogoś stać na tankowanie starej mazdy V6 to z pewnością będzie miał kasę na lepsze, młodsze i oszczędniejsze auto. Przemyślcie jeszcze sprawę zakupu
Ten silnik sprawdza się jak każdy inny, z tym, że ten może trochę klekotać.
Ten silnik sprawdza się jak każdy inny, z tym, że ten może trochę klekotać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Mi np młodsze auta w ogóle wizualnie nie pasują, a jeśli już znajdzie się jakiś wyjątek, no to mnie na niego w chwili obecnej nie stać. Na dzień dzisiejszy, na pierwszym miejscu mojego zainteresowania w razie kupna jest właśnie "mx6". Może polecasz jakiś inny silnik w tym autku?? A jeśli nie, (to jeśli powiadasz jakąś większą wiedzę w tym temacie) to pomóż nam "kupującym" na co zwracać uwagę w tych silnikach żeby nie kupić pewnej "miny". Ewentualnie, jakie zachowania mieszczą się w normie??
Dlatego między innymi zbieram najpierw informacje, żebym mógł dokonać zakupu z pełną świadomością np jego spalania czy innych zachowań? Żeby nie było zaskoczenia w pierwszych dniach użytkowania...
Dlatego między innymi zbieram najpierw informacje, żebym mógł dokonać zakupu z pełną świadomością np jego spalania czy innych zachowań? Żeby nie było zaskoczenia w pierwszych dniach użytkowania...
Co do spalania nie jest wcale tak tragicznie.
Przy zakupie zwróć uwagę na pracę silnika czy nadmiernie nie dzwoni. Czy po przegazowaniu nie zostawia chury za sobą i najważniejsze czy nie spala jakis kosmicznych ilości oleju-chociaz to podczas zakupu ciezko stwierdzić
Przy zakupie zwróć uwagę na pracę silnika czy nadmiernie nie dzwoni. Czy po przegazowaniu nie zostawia chury za sobą i najważniejsze czy nie spala jakis kosmicznych ilości oleju-chociaz to podczas zakupu ciezko stwierdzić
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Czy obroty nie falują, albo nie zatrzymują się ponad tys obr, czy pod korkiem oleju nie ma jakiegoś syfu, dobrze jakbyś się nauczył odczytywać błędy.
Najlepiej jadąc oglądać auto umów się, żeby nie było odpalane po nocy to przebadasz na zimnym i ciepłym czy kopci, klepie itp.
Mało prawdopodobne, żebyś znalazł egzemplarz bez szpachli i z przebiegiem mniejszym niż 200-300kkm
Zwróć też uwagę czy w aucie nie pachnie za bardzo odświeżaczami powietrza bo to może znaczyć o tym, że ktoś chce zamaskować smród stęchlizny, który będzie np jeżeli auto przecieka.
Nie kupuj od razu, tylko prześpij się na spokojnie i obejrzyj przynajmniej 2 autka o takich samych silnikach.
Poszukaj jeszcze na forum bo tutaj za bardzo nie wypada o tym pisać bo przyjdzie w końcu moderator
Najlepiej jadąc oglądać auto umów się, żeby nie było odpalane po nocy to przebadasz na zimnym i ciepłym czy kopci, klepie itp.
Mało prawdopodobne, żebyś znalazł egzemplarz bez szpachli i z przebiegiem mniejszym niż 200-300kkm
Zwróć też uwagę czy w aucie nie pachnie za bardzo odświeżaczami powietrza bo to może znaczyć o tym, że ktoś chce zamaskować smród stęchlizny, który będzie np jeżeli auto przecieka.
Nie kupuj od razu, tylko prześpij się na spokojnie i obejrzyj przynajmniej 2 autka o takich samych silnikach.
Poszukaj jeszcze na forum bo tutaj za bardzo nie wypada o tym pisać bo przyjdzie w końcu moderator

"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6