Strona 1 z 1

Uszczelnienie silnika V6 – Wymontowanie ASB czy calego silni

PostNapisane: 31 paź 2004, 17:37
przez Waclaw_Szubert
Witam!
Chwila spokoju i okazuje sie, ze moja mazdeczka znow sie "posikala" :)
W trakcie spota w Lublinie zauwazylem niepokojaca plame oleju w okolicy prawego przedniego kola.
Po powrocie (szczesliwym) do domu przezylem szok – na bagnecie brak oleju !!
Na piechotke do Tesco i 2 literli weszly bez mydla – jak na razie nasycila sie do pelna :)

Jedno jest pewne skrzynia do wyjecia bo rowniez trzeba wymienic simering na wale, po sugesti Smirnoff`a wiem, ze nalezaloby zwrocic uwage na czujnik oleju.

Co jeszcze moze byc przyczyna i skad moze wyciekac olej – chcialbym wiedziec gdzie patrzyc bo i tak malo co widac w KL-ce ??
Pragne jednoczesnie zaznaczyc, ze po ostatnich uszczelnieniach: obie pokrywy i aparat zaplonowy – tu jest ok tzn sucho.
Ze skrzyni nie wycieka – choc pierwsza moja reakcja i obawa tago byla cala skrzynia mokra – tzn w skrzyni nie ubywa oleju !! Caly czas trzyma stan !!

P.S. Na co w szczegolnosci nalezy zwrocic uwage jak bede wyjmowa/wkladal ASB ??
z gory dziekuje za wszelkie sugestie i uwagi

PostNapisane: 31 paź 2004, 17:51
przez Paweł
Waclaw_Szubert napisał(a):Na co w szczegolnosci nalezy zwrocic uwage jak bede wyjmowa/wkladal ASB

Na wymiane przewodow olejowych na nowe.

Przy okazji mozesz tez przeplukac chlodnice. Precyzyjne ustawienie zaworu sterujacego i czujnika polozenia wybieraka biegow jest bardzo wazne.

PostNapisane: 31 paź 2004, 21:48
przez Jaksa
Waclaw_Szubert napisał(a):Pragne jednoczesnie zaznaczyc, ze po ostatnich uszczelnieniach: obie pokrywy i aparat zaplonowy – tu jest ok tzn sucho.
Witam serdecznie ! Czy oby napewno jest sucho pod deklami i uszczelniaczami rozrządu? Fakt jest faktem ze czujniki cisnienia tez potrafią dobrze "sikać" nie wspomne juz o tylnym uszczelniaczu silnika.....

PostNapisane: 31 paź 2004, 22:04
przez nightcomer
Nie wiem po co wyjmować ASB jeżeli wyciek jest
w okolicy prawego przedniego kola
. No chyba, że komuś się nudzi.

PostNapisane: 31 paź 2004, 23:01
przez Jaksa
Waclaw_Szubert napisał(a):niepokojaca plame oleju w okolicy prawego przedniego kola.
Dzięki nightcomer,jakos nie przeczytałem dokładnie tego tematu <glupek2> faktycznie jak są plamy oleju przy prawym kole to po co ruszać skrzynię.....to tak jak z dolnego uszczelniacza na rozrządzie lub pokrywy zaworowej pod kolektorem ssącym, ciekawe jakie kolega zastosował uszczelki i uszczelniacze.... ( chyba było to juz wymienione )

PostNapisane: 2 lis 2004, 09:27
przez Waclaw_Szubert
nightcomer napisał(a):Nie wiem po co wyjmować ASB jeżeli wyciek jest

Poniewaz skrzynia jest zachlapana olejem i widac sciekajace krople oleju.
Nie chce mi sie juz robic z doskoku co chwile cos innego.
Chcialbym postawic samochod i zrobic raz a dobrze – dlatego chce wymontowac skrzynie i wymienic uszczelniacz na wale.

A skad cieknie z prawej strony tego jeszcze nie wiem – nie mam kanalu a jak postawie samochod na "kobylkach" to bede wypatrywal z uporem maniaka skad to cieknie. Tak na dobra sprawe pozostaly mi jeszcze oryginalne oslony pod silnikiem sam bylem zdziwiony, ale poprzednio plama byla rowniez w okolicach prawego kola a wyciek z przedniej pokrywy i aparatu !! Ciekawe nie ?? Jak to olej moze sobie zrobic swoim sposobem odpowiednia plame w miejscu innym niz bysmy sie spodziewali :)

Chcialem jedynie sie dowiedziec na co zwrocic szczegolna uwage przy wym/zam ASB i gdzie dokladnie patrzec i obserwowac ewentualne wycieki !! Oczywiscie po odkreceniu oslon :)
Jaksa napisał(a):z dolnego uszczelniacza na rozrządzie lub pokrywy zaworowej pod kolektorem ssącym

Wlasnie o to mi chodzilo (chyba ze sa jeszcze inne mozliwosci) i dodatkowo czujnik :)
Jaksa napisał(a):ciekawe jakie kolega zastosował uszczelki i uszczelniacze

Uszczelniacze nie byly ruszane – nie widzialem takiej potrzeby – bylo sucho jak pieprz, gdyby to byly uszczelniacze to chyba pasek rozniosl by to po calej obudowie i oleju byloby wszedzie rozchlapane ?? Zreszta tak czy inaczej odkrece oslone paska i zobacze co sie tam dzieje.
Uszczelka pokrywy:
przednia oryginalna doszczelniona silikonem
tylna z JC doszczelniona silikonem – jak na razie jest sucho zagladalem luterkiem, sparwdzalem kazdy milimetr uszczelnienia z tylu z bokow, a z przodu widac bez problemu.
pozdrawiam