Strona 1 z 1
Stuki w silniku; czy w silniku 2,5 v6 jest sekwencyjny wtrys

Napisane:
13 paź 2004, 10:36
przez Caleb
witam
coś mi stuka w silniku

..czytałem kiedyś coś o hydraulikach, że one padają – samochód jest z 1994 roku na liczniku ma 117 tys z groszem

...proszę kogoś kompetentnego o wypowiedź tzn : co to może być i czy warto to naprawiać – jaki jest koszt takiej naprawy?
po drugie czy ten silnik ma sekwencyjny wtrysk benzyny?
z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi
pozdrawiam wszystkich

Napisane:
13 paź 2004, 10:42
przez Smirnoff
No cóż, swierdzenie "coś mi stuka w silniku" ma tak wielorakie znaczenie, ze nie sposób zidentyfikować przyczyny via forum.
Mogą stukać HLA, może stukać masa innych rzeczy. Podjedź do mechanika, niech sprawdzi co i jak.
A co do wtrysku – 2.5V6 jest na wielopunktowym wtrysku Pb, co się da gołym okiem zauważyć po "listwach" wtryskiwaczy.
Pozdr
SM

Napisane:
13 paź 2004, 10:42
przez Carrrlos
polecam lekturę o popychaczach zaworowych na stronie klubowej, przy tym przebiegu 117 tysiecy nic nie mam prawa stukac w KLu, no chyba że jeździł bez oleju, nie był zmieniany, mieszany na lewo i prawo mineral z syntetykiem.

Napisane:
13 paź 2004, 15:33
przez Smirnoff
Carrrlos napisał(a):polecam lekturę o popychaczach zaworowych na stronie klubowej, przy tym przebiegu 117 tysiecy nic nie mam prawa stukac w KLu, no chyba że jeździł bez oleju, nie był zmieniany, mieszany na lewo i prawo mineral z syntetykiem.
Zapomniałeś dodać: "(...) albo tak dostawał w peezde, ze ma jush dośc..."
Poza tym hgw ile on ma naprawde przejechane. Licznik to jedno, a przebieg to drugie – niestety, u nas w kraju ciągle tak jest


Napisane:
13 paź 2004, 17:26
przez Carrrlos
nie chciałem od razu kolegi straszyć, szczególnie ....no ....tą.... peezdą

Napisane:
13 paź 2004, 20:20
przez Jaksa
ehhh...te Vałki.....stuki ktore sa pewnie są od spręzyn na wałkach lub korba z tych 6 ciu ma dosyc pracy.

Napisane:
13 paź 2004, 20:36
przez Smirnoff
cd...

Napisane:
13 paź 2004, 21:17
przez Caleb
byłem u mechanika i stwierdził, że hydrauliki...nie oszukuję się , że przebieg jest prawdziwy, a co do tego, że dostawał w peezde to nie mam wątpliwości...kto kupuje takie auto z takim silnikiem żeby spokojnie jeździć ? ponoć przede wszystkim kobiety nim jeździły, ale nic mi po tym skoro to się dzieje.
Smirnoff co do tego czy jest sekwencyjny czy nie ...sprawa chyba nie jest tak prosta – to ,że jest wtrysk wielopunktowy nie daje automatycznie gwarancji tego, że jest on sekwencyjny, ale to głębszy temat – polecam artykuł w " Auto po gwarancji " 10/2004 str. 58 to o BMW 525 i.
Jaksa jak możesz napisz coś więcej...
dzięki
pozdr

Napisane:
13 paź 2004, 21:29
przez Jaksa
Caleb napisał(a):Jaksa jak możesz napisz coś więcej...
Słuchaj , nie wiem jaki masz ten stuk ale z doswiadczenia wiem ze w V6 stukają spręzyny na wałkach rozrzadu ( my to nazywamy " grają" ) znasz trochę budowę rozrzadu tego motoru?

Napisane:
13 paź 2004, 21:46
przez Tomasz760
jeżeli chodiz o "popychacze" to ja jak odpalam swoją 6

to jak jest zimny silink to słyszę stukanie , kóre ustaje jak temp silnika zaczyna wzrastac, czy taki problem mogę pozzostawić w spokoju czy musze sie czegoś obawiać? hmmm??!!!

Napisane:
13 paź 2004, 21:56
przez Caleb
...szczerze mówiąc niezbyt znam budowę rozrządu tego tego silnika, jak możesz oświeć mnie co nieco, przede wszystkim napisz czy mi sie silnik rozleci czy mogę być spokojny i nauczyć się znosić to stukanie?

Napisane:
13 paź 2004, 22:15
przez Jaksa
Caleb napisał(a):napisz czy mi sie silnik rozleci czy mogę być spokojny i nauczyć się znosić to stukanie?
Słuchaj, silnik powinien pracowac cicho więc jak cos stuka to cos jest nie tak ,nie słyszę wiec cięzko mi cos napisac. Moja rada ...znajdz kogos kto ma pojęcia w tym temacie ....oby nie był to jakis "Henio złota rączka " bo mozesz miec tylko kłopoty.

Napisane:
14 paź 2004, 08:53
przez Długi
Caleb napisał(a):Smirnoff co do tego czy jest sekwencyjny czy nie ...sprawa chyba nie jest tak prosta – to ,że jest wtrysk wielopunktowy nie daje automatycznie gwarancji tego, że jest on sekwencyjny, ale to głębszy temat – polecam artykuł w " Auto po gwarancji " 10/2004 str. 58 to o BMW 525 i.
Jaksa jak możesz napisz coś więcej...
Wtrysk jest sekwencyjny.
...

Napisane:
14 paź 2004, 17:54
przez Caleb
dzięki Długi za jasną odpowiedź – masz może jakis link o tym?
dzięki wszystkim za odpowiedź....

Napisane:
15 paź 2004, 09:59
przez Długi
Linka nie mam ale po 90 roku ciężko spotkać auto bez sekwencyjnego wtrysku, chyba że ma uszkodzony CMP


Napisane:
16 paź 2004, 11:15
przez Caleb
...jednak np. VW jeszcze wtedy miał takie pomysły...a tak pomijając to – wypróbował ktoś Castrola magnatec? ciekaw jestem czy "działa"...i co ile wymieniać rozrząd w moim?

Napisane:
16 paź 2004, 11:51
przez Smirnoff
Co do magnateca – ja leje go do swojej KL-ki – jak na razie bez zarzutu, chodzi jak trzeba, tak samo z resztą jak na poprzednim M1 0W50
Rozrząd na ori to co 100kkm. Na zamiennikach, to hgw, przeciętnie co 60kkm.
Pozdr
SM