Strona 1 z 1

Jakie silniki pasują?

PostNapisane: 5 gru 2007, 18:15
przez telmuz2002
Witam calkiem niedawno pisalem odnos stukajacego silnika itd. okazalo sie ze panewki pierscienie korba itd. naprawa uslyszalem ze nieoplacalna i szczerze mowiac studiując ceny i usterki mazd juz nikt mi nie wmówi ze sa one prawie bezawaryjne (chyba ze nowe) ale ja nie o tym. niestety chyba taniej bedzie przygotowac autko (którym przez tydzień tylko jeździlem :( )do sprzedazy. i w tym celu szukam silnika gdyz wyjdzie taniej. moje pytanie brzmi
1 czy wszystkie 2,5v6 mazdy sa takie same i z jakich roczników.
2 czy idealnie pasuja z mondeo i jakich roczników
3 czy skrzynia (w moim przypadku automat ) podpasuje do silnika z manuala czy musze brac silnik po automacie
4 czy z anglika pasuje
Naprawde prosilbym o te odpowiedzi szukam na forum wszystkiego w tej mojej sprawie od 5 dni i jestem strzebkiem nerwów a dla kogos z was kto sie zna to pestka.
ps dzieki wszystkim ktorzy w poprzednim temacie chcieli pomóc i pisali dzwonili itd.


ps2 a sprzedaje bo.
opcja 1 naprawie silnik dam za to 3tys i dalej nie bede mial pelnej kapitalki zrobionej a 3 tys to na zamiennikach i troszke niepewnie
opcja 2 naprawie silnik na orginalach i z rozrzadem wyjdzie 6tys (bezsensu bo za auto dalem 9)
opcja 3 kupie silnik i i tak nie bede wiedzial co mam (ale tak zrobie) <głaszcze>

PostNapisane: 5 gru 2007, 19:08
przez Bartek1986
telmuz2002 napisał(a):czy wszystkie 2,5v6 mazdy sa takie same i z jakich roczników


bierz z 626, albo MX6 GE mało się znam :P ale myśle, że tu niebędzie problemów...

telmuz2002 napisał(a):czy idealnie pasuja z mondeo i jakich roczników


z żadnego mondeo nie pasuje.. jedynie z Probe :)


telmuz2002 napisał(a):czy skrzynia (w moim przypadku automat ) podpasuje do silnika z manuala czy musze brac silnik po automacie


moze być po manualu, bedziesz tylko musiał wyrzucić koła zamachowe i wsadzić koło zębate od automata..


telmuz2002 napisał(a):czy z anglika pasuje


tak :)

jak się myle to mnie poprawcie :D

PostNapisane: 5 gru 2007, 19:15
przez telmuz2002
Bartek1986 napisał(a):telmuz2002 napisał:
czy idealnie pasuja z mondeo i jakich roczników


z żadnego mondeo nie pasuje.. jedynie z Probe

dzieki ale chodzilo mi czy pasują z kazdego probe i w jakich rocznikach ale w dzieki

Bartek1986 napisał(a): mało się znam ale myśle, że tu niebędzie problemów...

jeszcze tylko poczekam na kogos kto sie zna i szukam :) dziekuje ci

PostNapisane: 5 gru 2007, 19:24
przez Bartek1986
telmuz2002 napisał(a):dzieki ale chodzilo mi czy pasują z kazdego probe i w jakich rocznikach ale w dziek


z tego co pamiętam to nie było w Probku innego 2.5 niż mazdowski KL. 626 92-97 MX6 92-97, a w Probe to nie pamiętam roczników, ważne żeby był KL :) napisz prv do kolegi xXx myślę, że będziesz miał najpewniejsze informacje..

PostNapisane: 5 gru 2007, 21:40
przez Hazu
Wszystkie v-ki K8 KF KL mozna włożyć i na starym osprzecie nawet mogą chodzić ale najlepiej włążyć silnik KL z PROBE II , MX-6 GE, 626 GE, Xedosa 9

Skrzynia będzie pasować.

mazda 626 2.0 16v na 2.0 v6 lub 2.5 v6

PostNapisane: 11 gru 2007, 00:29
przez pablo604
Witam!Ja mam takie pytanie odnośnie przekładania silnika.Czyj est możliwe przełożenie silnika do mazdy 626 2.0 16v silnika większego tj. 2.0 v6 lub 2.5 v6?Czy trzeba zmieniać komputer ,skrzynie biegów(przeważnie w 2.5 v6 automat).Czy jest to w ogóle opłacalne i czy zda taka przekładka rezultat i nie wiąże sie z wymianą innych akcesorii bądź części?
Proszę o odpowiedz w tym temacie!
Z góry dzięki.Pozdrawiam!

PostNapisane: 11 gru 2007, 02:04
przez Bartek1986
pablo604 napisał(a):2.0 v6 lub 2.5 v6


jeśli juz to 2,5... taka sama rzeźba :D

pablo604 napisał(a):Czy trzeba zmieniać komputer ,skrzynie biegów

tak trzeba zmienić wszystko.. komputer, skrzynie i cały osprzęt silnika... mocowania silnika idt.

pablo604 napisał(a):przeważnie w 2.5 v6 automat

etam :D
pablo604 napisał(a):Czy jest to w ogóle opłacalne

nie :)
pablo604 napisał(a):czy zda taka przekładka rezultat i

ja dobrze zrobisz to zda :D
pablo604 napisał(a):nie wiąże sie z wymianą innych akcesorii bądź części?

ogólnie to prawie wszystko co jest pod maska musisz wymienić... akumulator możesz zostawić <lol>

Ps. Do odważnych świat należy, ale moim skromnym zdaniem sprzedaj samochód i kup V6...

PostNapisane: 11 gru 2007, 08:22
przez pawelc
pablo604 komputer to pikus jak będziesz miał wszystkie wiązki z 2,5 czy też 2,0v6 oczywiście skrzynie, rozrusznik ogólnie cale oprzyrządowanie to tak przekładka musi się udać

PostNapisane: 11 gru 2007, 10:09
przez Grzyby
Jasne że musi się udać. Tym bardziej że w budzie GE był fabrycznie montowany 2.0 V6 (w wersjach na Azję/Afrykę/Japonię), a o 2.5 to nawet nie wspominam :)

Re: pytanie o pasujące silniki.

PostNapisane: 11 gru 2007, 10:25
przez Yasiu22
telmuz2002 napisał(a):Witam calkiem niedawno pisalem odnos stukajacego silnika itd. okazalo sie ze panewki pierscienie korba itd. naprawa uslyszalem ze nieoplacalna i szczerze mowiac studiując ceny i usterki mazd juz nikt mi nie wmówi ze sa one prawie bezawaryjne (chyba ze nowe) ale ja nie o tym.


Mazda to auto jak każde inne (poza pewnymi subtelnymi różnicami :D ), są mało awaryjne jeśli się o nie dba, o niektóre auta się dba i się sypią (ostatnio wybiłem z głowy teściowi Forda Mondeo III na rzecz Mazdy 6), po prostu nie ma auta odpornego na ludzką głupotę i bezmyślność (kumpel kupił golfa3 VR6, pojeździł miesiąc i wywaliło mu panewki, okazało się ze poprzedni właściciel urwał korek od miski olejowej na jakimś krawężniku) . Co do Twojego przypadku to właśnie Twój samochód jest przykładem na bezmyślność poprzedniego właściciela. Zapewne nie dolał na czas oleju i dlatego Tobie sypnął sie silnik, tego nie mogłeś przewidzieć. Faktycznie masz teraz dwa wyjścia, założyć używany silnik i go sprzedać jeśli ten nie będzie w zadowalającym stanie albo zostawić jeśli okaże się że jeszcze będzie coś z tego silniczka.

PostNapisane: 11 gru 2007, 12:37
przez pablo604
Dzieki za info i rade.To chyba zrezygnuje i kiedys zmienie autko na mocniejsze a nie bede bawil sie w swapa:–)
Co myślicie o dodatkach do oleju np.doktor ktory podobno likiduje dymienie i poprawia prace i wlasciwosci(osiagi) silnika.Moja Madzia kiedy odpalam ja zimna jak postoi noc to przydymi.Czy macie podobne roblemy?Czy to znak o nadchodzacym remoncie?posze o odp.pozdrawiam

PostNapisane: 11 gru 2007, 12:46
przez Grzyby
pablo604 – w tym momencie wkracza moderator i prosi o użycie szukajki.
O porannym dymieniu, remoncie itp. rzeczach są już na tym forum tematy i z tego powodu proszę o nie zaśmiecanie tematu dot. wyboru/wymiany silnika. Zgodnie z regulaminem zresztą proszę o trzymanie się tematu.

PostNapisane: 11 gru 2007, 13:57
przez Yasiu22
A i jeszcze mała porada – spróbuj namierzyć gościa który zajmuje się sprzedażą urzywanych silników ale daje na nie gwarancje (np. 3 miechy). Taki silnik ma pewny przebieg, jest troszkę droższy niż normalnie no ale miałbyś pewność że nie wsadzasz wraku. ;)

PostNapisane: 11 gru 2007, 17:02
przez orel11
witam
miałem w tym roku ten sam problem
zajechałem silnik na panewce i nie wiedziałem co zrobic naprawiac czy kupic inny.zdecydowałem sie na naprawe bo uzywki kosztowały podobnie a nigdy nie wiesz na co trafisz.naprawa wyszła mnie 4 tys ale łacznie z nowym rozrządem tarcza sprzegła szlif wały i nowe pierscienia.no i masz jakas gwarancje od mechanika jakby nie było.jednakrze teraz widziałem silniki na allegro nawet za 1800zł 2300 wiec sam bym kupił a nie naprawiał.silnik bedzie pasował od probe, xedos raczej tez rzecz jasna 2.5.
automat czy manual bez znaczenia rózni sie tylko skrzynia ,sprzegłem.kołem zamachowym a reszta powinna pasowac.

jednakrze mam problem bo mi mechanik wszystkich podcisnien nie popodłanczał i moze ma ktos jakis schemat lub mógłby zrobic zdjecia od tyłu silnika chodzi mi o te zaworki od vris i te 2 ponizej bo mi sie check zapala i mysle ze przez to
dzieki i pozdrawiam

PostNapisane: 12 gru 2007, 00:08
przez telmuz2002
naprawde dzieki za wszystkie info. Przełknąlem gorycz i postanowiłem naprawiać ale dopiero dzisiaj. Dalem madzi jeszcze jedna( ostatnia) szansę . zobaczymy

PostNapisane: 5 sie 2008, 13:49
przez Gotar Reinard
Hazu napisał(a):Wszystkie v-ki K8 KF KL mozna włożyć i na starym osprzecie nawet mogą chodzić ale najlepiej włążyć silnik KL z PROBE II , MX-6 GE, 626 GE, Xedosa 9

Skrzynia będzie pasować.


Czyli do Proba także pasuje z MX-6 GE, 626 GE, Xedosa 9?
:D

PostNapisane: 5 sie 2008, 14:29
przez qbass
Tak.