Strona 1 z 2

Moduł zapłonowy

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:19
przez Nightdream
Hej. Jestem posiadaczem mazdy 626 2,5l V6 24 V z 1992 roku. Od jakiegos czasu mam nastepujacy problem:
przy prekosci okolo 140km/h i obrotach okolo 4100 odcina mi zaplon. Zpalaja sie kontrolki i musze stanac zeby odpalic auto ponownie. Przypuszczam, ze to modul zaplonowy, ale nie jestem pewien. Czy ktos mial ten problem? Jaki jest przyblizony koszt moduly do mojego modelu? Pomozcie.

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:21
przez newbie
Możesz być pewien. To "moduł".

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:26
przez Nightdream
Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:28
przez newbie
Nie strzelę z rękawa...nie pamiętam.
Sprawdź w sieci Forda...będzie taniej.

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:31
przez XsiX
Nightdream napisał(a):Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?


zerknij tu może to cię zainteresuje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=247

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:31
przez Nightdream
Dzieki, poszukam.

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:39
przez newbie
XsiX napisał(a):
Nightdream napisał(a):Tak przeczuwalem. Jaki moze byc koszt nowego?


zerknij tu może to cię zainteresuje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=247


Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh

Najlepiej to zapytaj Nightcomera...to zawzięty Gość (przy okazji ma głowę na miejscu) i sobie sam to naprawił.

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:44
przez XsiX
@-tech napisał(a):Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh


w Xedosie 6 1.6 też nie było ?? (nie znam się dlatego pytam :| )

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:49
przez newbie
XsiX napisał(a):
@-tech napisał(a):Hihi ciekawe, jak ten "miszcz" naprawi moduł w aparacie zapłonowym Xedosa 6 (jak to napisał w swojej ofercie handlowej) TAM GO NIE MA, a Power Transistor obok cewki się nigdy nie psuje....ehhhhhh


w Xedosie 6 1.6 też nie było ?? (nie znam się dlatego pytam :| )


Nie pamiętam...w poniedziałek sobie zobaczę...zabiłeś mi klin.
Chociaż z drugiej strony to i tak nie ma wielkiego znaczenia, bo chyba na 10 X-6 tylko jeden jest 1600 (a może jeszcze gorzej <cfaniak> )

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:55
przez XsiX
widziałem kiedyś w ogłoszeniach 1.6 z automatem – to musi być dopiero porażka w przyspieszaniu :|

BTW. Greg mam jeszcze pytanie rzuć okiem na to http://autohit.pl/auta/48055.html?szuk=0&poz=3#1
czy były xedosy z klimatronikiem i komputerem ? i to w 1992 r :| ?

PostNapisane: 7 gru 2003, 00:57
przez newbie
Gregh is another person

PostNapisane: 7 gru 2003, 01:05
przez XsiX
@-tech napisał(a):Gregh is another person


sorki najmocniej :( już się poprawiłem, ale pytanie nadal aktualne ;)

PostNapisane: 7 gru 2003, 11:36
przez nightcomer
Nie mogę znaleźć tamtego wątku o zapłonie...
Skrótowo: dorobiłem sobie "moduł" wykorzystując tranzystor mocy typu BU i zabezpieczenie transilami 1.5kW. Schematu nie podeślę, bo kluczowy problem, czyli zabezpieczenie przed przebiciem, wykombinował mój kolega i mam wrażenie, że nie chce tego patentu udostępniać, nie wiem, ale nie będę go niepotrzebnie drażnić – bardzo mi pomógł i to nie ten jeden raz. Jednak ktoś mający przeciętne pojęcie o elektronice poskłada ten moduł bez problemu mając powyższe informacje. Po za tym nieoceniony Greg zasugerował użycie standardowego modułu z innego auta...
Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane :D

I jeszcze co do diagnostyki uszkodzenia "modułu":
jeżeli w momencie wypadnięcia zapłonu obrotomierz spada do zera mimo, że silnik się kręci (hamowanie silnikiem) to daje pewność, że to moduł – tacho jest sterowane przez rezystor w uzwojeniu pierwotnym w cewce.

PostNapisane: 7 gru 2003, 17:21
przez newbie

PostNapisane: 7 gru 2003, 17:30
przez newbie
nightcomer napisał(a):Acha i jeszcze jedno, wkrótce po wymianie modułu przestrzeliło mi cewkę. Nie jestem pewny, czy to przypadek. Wydaje mi się, że jedno z drugim może być jakoś powiązane :D


To też normalne jak ten trans... Pewnie już to zrobiłeś, ale pro forma napiszę....URETHAN w sprayu...kilka warstw...przy 1mm grubości jest odporny na przebicia do 40kV.

Niedługo wszyscy będziecie naprawiać wszystko, co jeszcze niedawno było podobno niemożliwe i za co można było przytulić niezłą kaskę.
Cóż pociesza mnie, to (z mojego punktu widzenia), że są jeszcze immo i rzadko, ale jednak uszkodzone PCMy....i jeszcze AIR BAGi, za które póki co większość boi się brać (nie wiedzieć dlaczego <lol> )

Wracając do zabezpieczenia przed przebiciem...wystarczy zastosować jeden trans IGBT (ma przecież izolowaną bramkę).

PostNapisane: 8 gru 2003, 09:30
przez Długi
witam

Nowy moduł zapłonowy kosztuje w sieci forda 782,02 (podrożal ostatnio ponad 100%), chyba najlepsze będzie rozwiązanie @-tech'a .
pozdrawiam

PostNapisane: 8 gru 2003, 10:06
przez nightcomer
@-tech napisał(a):Pewnie już to zrobiłeś, ale pro forma napiszę....URETHAN w sprayu...kilka warstw...przy 1mm grubości jest odporny na przebicia do 40 kV


ech... szkoda, że nie wpadłem na ten urethan. trochę się narzeźbiłem z takim spec-silikonem, ale jest dobrze. Cewka stoi outside.
Wcześniej jeszcze przestrzeliło mi kilka fajek. Musiałem kupić drugie.

PostNapisane: 8 gru 2003, 17:33
przez Nightdream
Długi. Gdzie znalazles taką cene na modul? Mozesz mi podac jakies namiary na ta firme? Bede zobowiazany:)
Pozdrawiam wszystkich mazdziofanow;)))

PostNapisane: 8 gru 2003, 17:36
przez Długi
Kliknij na moją strone www.mazda.gorzow.pl, ja sprzedaję te moduły w tej cenie

pzdrawiam

PostNapisane: 8 gru 2003, 17:43
przez Nightdream
Dzieki Dlugi. Skorzystam na pewno, ale dopiero po Nowym Roku, bo sie z kasy slukalem przy remoncie zawieszenia:( A przydaloby sie jeszcze kilka elementow przejrzec. A jakies a u Ciebie ceny uslug? mOzesz wyslac jakis cennik na maila?