Strona 1 z 1

świece,kable,Virusy- 3pytania

PostNapisane: 30 sie 2007, 13:28
przez wujass
1)Świece, planuje je zmienic, w katalogu NGK sa polecane ZFR5F11,a na stronie Probe'a ZFR6F11 poradźcie które lepsze?
2)Kable – jak zmierzyc oporność i jaka powinna być?
3)i moje kochane Vrisy( 1szy jest ciagle zamkniety a drugi ok) jakbym pierwszego otworzył na stale np sznurkiem;) to teoretycznie dół by sie pogorszył, a jakbym ustawił go na pół otwarty, pół mzamknięty jak myslicie, byłby kompromis??
aha no i najwazniejsze bo pare dni temu miezylem natezenie na wtyczce od 1 vrisu(był odłaczony) na właczonym silniku i... polecial dymek i wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac? kabelki, cos w kompie, bo napewno nie solenoid bo był odłączony Prosze Was o rady

PostNapisane: 30 sie 2007, 13:47
przez Grzyby
wujass napisał(a):miezylem natezenie na wtyczce

natężenie (prądu?) mierzyłeś wtykając we wtyczkę kable miernika?
To polecam przeczytanie instrukcji jego obsługi – nie dziwię się że dym poleciał skoro zwarłeś obwód. W ten sposób to można mierzyć napięcie :)


wujass napisał(a):wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac?

nie ma opisanego tego błędu na stronie klubowej?

Co do świec – mogą być jedne i drugie (w zasadzie bez różnicy)

wujass napisał(a):Kable – jak zmierzyc oporność

miernik ustaw na pomiar oporności (najmniejszy możliwy zakres) i końcówki z jednej i drugiej strony kabla przykładasz. Ale sam pomiar oporności niewiele da – ewentualnych przebić tak nie znajdziesz. Aha – nie znam wartości oporności kabli.

Co do uszkodzonych Vris – ów to poszukaj na forum. Był temat o ile się nie mylę jak je zastąpić czy też naprawić.

PostNapisane: 30 sie 2007, 19:18
przez slav
wujass napisał(a):sa polecane ZFR5F11


jezeli nie zalozonego gazu to te zdecydowanie mozesz brac, i przypilnuj aby byly najlepiej made in japan

PostNapisane: 30 sie 2007, 19:34
przez piotrek929
41 – zawór elektromagnetyczny pierwszegu układu zmiennego dolotu
46 -dotyczy zaworu e. układu drugiego

skoro masz dwa VRISY to znaczy ze występują trzy kofiguracje zmiennego układu dolotu
1.obydwa otwarte
2. pierwszy zamknięty
3.drugi zamknięty

widziałęm na forum, opis działąnia VRISów w w mazdowskim dieslu wraz z opisem konfiguracji dolotu w zalezności od obrotów. dopoki tego nie bedziesz mial to nie ruszaj VRISA, co do błędu, to skoro elektrozawór był odłaczony to problem wystepuje ze sterownikiem zaworu( z elementem który podaje na pięcie na niego)
u mnie jest jeden pseudo VRIS i sterowany jest podciśnieniem

– swieca z cyferką 6 ma przedłużoną żywotność, odstępy na elektrodach sa takie same, ale jezeli jeździsz na gazie to zapomnij o ich dłuzszej zywotnośći, podwyższona temperatura spalania LPG i tak je zalatwi


-kable – poczekaj az zapadnie zmrok, wtedy otwórz maske i patrz czy kable nie świecą na całej xwojej zdugości, podczas dodawania gazu. następnie wyjmuj fajki z kanałow świecowychpodczas pracy silnika i przkladaj je do dekla zaworowego. przykladaj od góry na stojąco, oraz bokiem na leżąco, jezeli zobaczysz na zewnętrzej stronie fajki iskre to znaczy ze jest bee. na przebitrychg fajkach czesto pojawiają sie poęknięcia albo śłady jak po ukłóciu grotu lutownicy, przy okazji zajrzyj do kanałów świecowych i sprawdx czy nie ma w nich oleju który ścieka s[pod dekla zaworowego zazwyczaj.

PostNapisane: 30 sie 2007, 20:31
przez wujass
Super, bardzo dziekuje za wszystkie podpowiedzi, akurat jest ciemno wiec sprawdze czy pod maska jest impreza :D

PostNapisane: 30 sie 2007, 21:42
przez waldii
wujass napisał(a):akurat jest ciemno wiec sprawdze czy pod maska jest impreza


20:31



chyba wujass ma impreze,bo juz ponad godzine przy autku siedzi hahaha hahaha <lol>
a nas nie zaprosil :P :D :] <lol>

PostNapisane: 30 sie 2007, 23:31
przez promyczek001
41 to Vris numer 1. Zapewnie solenoid upaliles. Pamietaj ze Vrisy sterowane sa masa.

PostNapisane: 30 sie 2007, 23:38
przez wujass
Wróciłem z impry :D nie musiałem nawet dodawac gazu zeby zobaczyc jak w przewodach JC panienki sie iskrza, podłaczyłem dla proby 2nowe kable NGK(tzn nowe dla mnie, bo wyjałem je ze świeżo sprowadzonego xeda 2.0 v6 z niemiec) i na nich byla zupełna ciemnosc- zadnego przebicia, pozniej posprawdzalem opornosc i te NGK maja 2 razy mniejsza od JC, czyli teoretycznie powinny dawac 2 razy lepsza i mocniejsza iskre, ale to zobacze jutro, oprocz tego wymienie tez świeczki( mam komplet do kupienia za 48zl) a i w dwoch gniazdach mam troszke oleju ale to przez uszczelke pod pokrywka! nie wiecie czy kluczem do swiec z duzego fiata odkrece moje?

PostNapisane: 30 sie 2007, 23:43
przez wujass
promyczek001 napisał(a):41 to Vris numer 1. Zapewnie solenoid upaliles. Pamietaj ze Vrisy sterowane sa masa.

Zdaje mi sie ze nie upalilem solenoidu bo gdy mierzylem te natezenie na wtyczce to ona byla wypieta z niego! moze tylko kable sie przyhajcały?

PostNapisane: 30 sie 2007, 23:45
przez wujass
a i jeszcze jedno pytanko: czy jak wywala mi ten blad 41 to komp pracuje w trybie awaryjnym? i samochodzik nie bedzie pracowal tak jak powinien i nie bedzie mial takiej mocy?

PostNapisane: 31 sie 2007, 10:07
przez Grzyby
wujass – nie pisz kolejnych postów jeden pod drugim. Używaj przycisku "zmień"

PostNapisane: 31 sie 2007, 13:28
przez promyczek001
Bedzie pracowac normalnie. Zacznij od odpiecia kostki tps i sprawdz czy vris 1 dziala przy 3250rpm. Jesli nie to masz 2 opcje. Urwany kabel od Vris 1 albo uszkodzony solenoid.

PostNapisane: 31 sie 2007, 18:22
przez Bodek
Chłopaki, mam prośbę. Macie może linka do opisu co to są i jak działają te VRIS czy jakoś tam?? Czy w GE 1994 FS 2.0 jest takie coś??

Pozdrawiam !!

PostNapisane: 31 sie 2007, 23:59
przez qbass
Bodek napisał(a): Macie może linka do opisu co to są i jak działają te VRIS czy jakoś tam??

Proszę: http://forum.mazdaspeed.pl/search.php :)

PostNapisane: 1 wrz 2007, 00:44
przez qlesh
qbass, toś mu pomógł hahaha

PostNapisane: 2 wrz 2007, 12:19
przez Bodek
Super, Ogromne dzięki ...