Strona 1 z 1

Twardy wąż od chłodnicy W 2,5 V6

PostNapisane: 9 sie 2007, 22:25
przez the_morpheus
Witam. Siedzę już 3 godziny i czytam posty o układzie chłodzenia i nie widzę podobnych objawów jak u mnie. A więc po kolei:

Zdziwiony ubytkiem płynu chłodniczego w mojej mazdzie rozpocząłem poszukiwania wycieku. Mechanik doradził aby sprawdzić przede wszystkim trójniki. Tak tez zrobiłem i znalazłem wyciek które szybciuchno naprawiłem. Mechanik powiedział tez żeby wymienić korek "dyfuzor" chłodnicy, Tak też zrobiłem. Ale w sklepie mieli tylko korki o ciśnieniu 1,1 więc taki założyłem. Zalałem płynu, odpaliłem i nagrzewanko.
Jeśli chodzi o temperaturę to dość wolno się nagrzewała, ale po 2 minutach na wolnych obrotach zaczęlo dmuchać ciepłym powietrzem z nawiewów. Po dalszych 5 minutach na wolnych obrotach chłodnica była zimna więc termostat trzyma. Zaniepokoił mnie tylko bardzo twardy wąż łączący silnik z chłodnicą (ten górny) . W sumie po 10 minutach poszedł płyn na chłodnicę (robila się gorąca) i jeszcze parę minut i załącza się wentylator. Niby wszystko ok ale dziwny jest ten wąż strasznie nabrzmiały.

1. Jeśłi chodzi o korek to czy może być taki o ciśnieniu 1,1
2. Co jeśli chodzi o ten nabrzmiały wąż. Czy to normalne? Gdy miałem tą nieszczelnośc na trójniku był on miękki co wydaje się logiczne.
3. Czy to USZCZELKI POD GŁOWICĄ.?!

PostNapisane: 9 sie 2007, 22:34
przez tomekrvf
the_morpheus napisał(a):1. Jeśłi chodzi o korek to czy może być taki o ciśnieniu 1,1

KL ma korek 0.9 bara. Węże mają być twarde.

PostNapisane: 9 sie 2007, 22:34
przez zombi82
jest to jedna z obiaw walnietej uzczelki ale czy to w tym przypadku alurat to to jak glowy nie daje,a czy w plyn nie jest zmieszany z olejem bo jak tak to raczej uszczelka

PostNapisane: 9 sie 2007, 22:56
przez the_morpheus
Właśnie zapomniałem napisać.
W oleju nie ma płynu(brak masełka). Boję się że ten nadęty wąż to wina komprechy w układzie. Czytałem na forum że układ ten jest hermetyczny. Tak sobie myślę .i czy to możliwe że przez ten korek chłodnicy układ może się nieodpowietrzyć?

PostNapisane: 9 sie 2007, 22:58
przez XsiX
zombi82 napisał(a):jest to jedna z obiaw walnietej uzczelki

bzdura...
jeżeli u Ciebie kable są miękkie to lepiej sprawdź dokładnie swój układ chłodzenia ponieważ tak jak napisał Tomek
KL ma korek 0.9 bara. Węże mają być twarde.

w KF ma być IDENTYCZNIE !!!!

PostNapisane: 9 sie 2007, 23:00
przez the_morpheus
Kuźwa tak to jest z serwisami mazdy w Olsztynie :) Czy może coś się stac jesli będzie ten korek 1,1 bara?

Dodam że nie bije mi płynu do zbiorniczka "retencyjnego"

PostNapisane: 10 sie 2007, 00:18
przez tomekrvf
the_morpheus napisał(a):Czy może coś się stac jesli będzie ten korek 1,1 bara?

W układzie chłodzenia będzie większe ciśnienie niż założył producent. Może to mieć wpływ na uszczelnienie pompy wody itp
Ma być 0.9 bara i nie ma co się nad tym rozwodzić.

PostNapisane: 11 paź 2007, 08:18
przez M@ster
Może się orientujecie czy w 323F tez ma byc twardt wąż od chłodnicy?

PostNapisane: 11 paź 2007, 09:48
przez tomekrvf
M@ster napisał(a):Może się orientujecie czy w 323F tez ma byc twardt wąż od chłodnicy

We wszystkich mazdach i samochodach z zamknietym układzie chłodzenia węże w układzie chłodzenia są twarde po rozgrzaniu silnika – patrz moje powyższe odpowiedzi :]

PostNapisane: 6 sty 2008, 23:39
przez darekma
jaki powinien być korek w madzi 626 1.8 ge 96r. 0.9 czy 1.1 i czy może być mniejszy
zamiast 1.1 to 0.9?

PostNapisane: 7 sty 2008, 00:50
przez tomekrvf
Ma być 1.1 w FS/FP i tyle.

PostNapisane: 8 sty 2008, 01:09
przez Banior
Dodam że nie bije mi płynu do zbiorniczka "retencyjnego"[/quote]
Sprawdź sobie czy nie jest załamany albo zapchany przewód gumowy ten co idzie do zbiorniczka.