cieknąca chłodnica
1, 2
Witam mam ciągle problem z cieknącą chłodnicą – duże prawdopodobieństwo jest że to pompa wody.
Nic nadzwyczajnego ale zauważyłem że na krótkich dystansach cieknie mocno a na długich nie cieknie.
Czy może to zależeć od ssania tzn. gdy mazda jest na ssaniu to mocno cieknie a jak wyłącza się ssanie to wyciek ustaje. Ponieważ na ssaniu jest podobno inny obieg płynu w chłodnicy tak aby jak najszybciej się zagrzał.
Proszę o odpowiedź czy dobrze kombinuję?
Nic nadzwyczajnego ale zauważyłem że na krótkich dystansach cieknie mocno a na długich nie cieknie.
Czy może to zależeć od ssania tzn. gdy mazda jest na ssaniu to mocno cieknie a jak wyłącza się ssanie to wyciek ustaje. Ponieważ na ssaniu jest podobno inny obieg płynu w chłodnicy tak aby jak najszybciej się zagrzał.
Proszę o odpowiedź czy dobrze kombinuję?
- Od: 20 maja 2007, 18:43
- Posty: 26
- Auto: mazda 626 2,5 v6
Po odpaleniu na zimnym silniku działa tylko jeden obieg Moze byc wieksze cisnienie puzniej termostat otwiera 2 obieg.Wyciek musisz usunac chłodzenie to podstawa w upalne dni!A jak przegrzejesz motor to moze sie nadawac tylko na smietnik 
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
1. Zimny silnik – jeden obieg.
2. Rozgrzany silnik – dwa obiegi a nie drugi obieg (pracują oba).
3. Na zimnym silniku może cieknąć, ponieważ silnik jest zimny
.
4. Na rozgrzanym silniku może nie cieknąć, gdyż ciecz odparowuje oraz materiały metalowe rozszerzają się a więc i zmniejszają się szczeliny. Przynajmniej teoretycznie
.
5. Przegrzać silnik łatwo – remonty są raczej mało skuteczne przy niskim nakładzie finansowym, pozostają używki...
Powodzenia
..::GofNet::..
2. Rozgrzany silnik – dwa obiegi a nie drugi obieg (pracują oba).
3. Na zimnym silniku może cieknąć, ponieważ silnik jest zimny

4. Na rozgrzanym silniku może nie cieknąć, gdyż ciecz odparowuje oraz materiały metalowe rozszerzają się a więc i zmniejszają się szczeliny. Przynajmniej teoretycznie
5. Przegrzać silnik łatwo – remonty są raczej mało skuteczne przy niskim nakładzie finansowym, pozostają używki...
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jak mamy to rozumieć? Cieknie z chłodnicy, z pompy wody, z węży, czy czegoś innego? Jeśli cieknie z chłodnicy, to co ma do tego pompa wody? Skąd dokładnie cieknie? Jeśli z chłodnicy, to z którego miejsca?osdeb napisał(a):Witam mam ciągle problem z cieknącą chłodnicą – duże prawdopodobieństwo jest że to pompa wody.
Czy na pewno Ci cieknie z układu chłodzenia? Dolewasz płynu chłodzącego? Masz ubytki? Może cieknie Ci ze skraplacza klimatyzacji...?
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Dolewam płynu. Cieknie z prawej strony w związku z tym nasuwa się pompa wody. Ponadto po odpaleniu piszczy pasek klinowy co może wynikać wycieku płynu z pompy wody i skraplania się na pasek klinowy. Ale dlaczego że tak powiem takie nieregularne wycieki (pacz wyżej) ?
Pozdrawiam Osdeb
Pozdrawiam Osdeb
- Od: 20 maja 2007, 18:43
- Posty: 26
- Auto: mazda 626 2,5 v6
osdeb wez spróbuj kupic taki proszek do uszczelniania tylko 1!!! wsyp moze uszczelni!
sorry ale dopisze sie tutaj mam problem z chłodzeniem silnik sie nie przegrzewa ale wiatrak czesto chodzi no i na korku od chłodnicy mam taka dziwna waz w kolorze rdzy
Płyn wymieniałem rok temu ale dolewałem też wody
jak myslicie płukanie chłodnicy i nalanie nowego płynu pomoże?
sorry ale dopisze sie tutaj mam problem z chłodzeniem silnik sie nie przegrzewa ale wiatrak czesto chodzi no i na korku od chłodnicy mam taka dziwna waz w kolorze rdzy
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Gdyż zapewne od tej wody kamień się osadził w układzie chłodzenia i ten ostatni nie odprowadza już tak skutecznie temperatury.Redoo napisał(a):wiatrak czesto chodzi
Powinno, ale przy nadarzającej się okazji nie dolewaj wody, lecz również płynu chłodzącego. To właśnie z wody robi się ten nalot. Oczyść również zbiorniczek wyrównawczy, bo tam marmolady zapewne też masz nie mało.Redoo napisał(a):płukanie chłodnicy i nalanie nowego płynu pomoże?
W takim razie jeśli jest to pompa, to albo używkę, albo...osdeb napisał(a):w związku z tym nasuwa się pompa wody.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a): W takim razie jeśli jest to pompa, to albo używkę, albo...
ja za nowa pope dolza zapłaciłem 130zł u siebie na hurtowni nie wiem ile w sklepie!ale tylko nowa!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Jak takie tenie, to tylko kupować nową!Redoo napisał(a):zapłaciłem 130zł
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
To prawda, choć u mnie pomogła – jeżdżę tak już półtora roku i płynu chłodzącego nie dolewam. Nieszczelność pojawiła się po kolizji...tomekrvf napisał(a):To nie jest metoda naprawy samochodu.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Nie che mi się rozpisywać, jak zwykle. Oczywiste jest, że najpierw szuka się przyczyny a późńiej usuwa usterkę. Skoro jednak właściciel pojazdu twierdzi, że zapewne jest to pompa, to niech ją wymieni. Ja staram się najpierw dokładnie oblukać problem i odszukać faktyczną przyczynę usterki a dopiero się za nią zabrać.
Do chłodnicy do około trzy dni dolewałem po szklaneczce płynu chłodzącego. Dokładnie oglądałem całą oraz resztę układu. Gdy znalazłem wyciek, to rozglądałem się za sprawną chłodnicą. Niestety były zbyt drogie, aby takową nabyć. Zastosowałem więc bardzo skuteczny jak widać uszczelniacz, za który dałem raptem coś około 12zł.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
OT: Zdaję sobie sprawę, że po wymianie płynu chłodzącego może się okazać, że wyciek ponownie powróci, ale wtedy uczynię dokładnie to samo, co ostatnio. Przez ten cały okres użytkowania nie zauważyłem jakichkolwiek powikłań, czy komplikacji. Mój samochód jest wart <2kzł. Nowa chłodnica kosztuje 350-400zł (20% wartości pojazdu), używka 200zł (10% wartości pojazdu). Dbam o nie na ile należy i nie zaniedbuję czynności eksploatacyjnych, ale nie jest to auto, w które warto ładować kasiorę. Pojeżdżę nim jeszcze z rok, może dwa i zmienię na nowszy model albo coś innego...
Do chłodnicy do około trzy dni dolewałem po szklaneczce płynu chłodzącego. Dokładnie oglądałem całą oraz resztę układu. Gdy znalazłem wyciek, to rozglądałem się za sprawną chłodnicą. Niestety były zbyt drogie, aby takową nabyć. Zastosowałem więc bardzo skuteczny jak widać uszczelniacz, za który dałem raptem coś około 12zł.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
OT: Zdaję sobie sprawę, że po wymianie płynu chłodzącego może się okazać, że wyciek ponownie powróci, ale wtedy uczynię dokładnie to samo, co ostatnio. Przez ten cały okres użytkowania nie zauważyłem jakichkolwiek powikłań, czy komplikacji. Mój samochód jest wart <2kzł. Nowa chłodnica kosztuje 350-400zł (20% wartości pojazdu), używka 200zł (10% wartości pojazdu). Dbam o nie na ile należy i nie zaniedbuję czynności eksploatacyjnych, ale nie jest to auto, w które warto ładować kasiorę. Pojeżdżę nim jeszcze z rok, może dwa i zmienię na nowszy model albo coś innego...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet wszystko się zgadza. Rozchodzi się tylko, żeby nie podchodzić do sprawy "od tyłu". Sypanie proszku to ostateczność, konieczność jak w Twoim przypadku. Jednak jak chce sie, zeby było "jak w fabryce" to trzeba poszukać konretnej przyczyny. Znam paru mechaników, którzy wymienią pół samochodu a się później okazuje, że przewód elektryczny był przerwany, lub coś podobnego.
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6