Strona 1 z 3

Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 25 maja 2007, 00:21
przez Boris86
Witam.
Potrzebuje schemacik podłaczenia rurek podciśnieniowych na kolektorze ssącym w silniczku 2,5 V6 KL odpowiedzialnych za uchylanie małych przepustniczek systemu VRIS.

Pytam bo mam wrażenie że w moim aucie rurki te podpiete nie są w odpowiedniej kolejnosci a w 1700 stronnym Manualu nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Może jakis posiadacz Probe, 626, MX-6 czy Milleni lub swapowanych innych modeli posiada takowy schemat lub bedąc pewien prawidłowości podpiecia tych rurek na swoim kolektorze mógłby mi pomóc.

Pozdrówki

PostNapisane: 25 maja 2007, 02:19
przez Boris86
Spoko juz mam... Temat mozna zamknąc :)
A rysunek wrzuce ... moze przyda sie potomnym :)
Obrazek

PostNapisane: 26 maja 2007, 15:13
przez monter24
Wiele osób pisze, ze mazdy nie chodza jak trzeba. Podłączyć wszystko zgodnie z rysunkiem a na bank bedzie roznica. Kupimy mazde od kogos kto robil naprawy we warsztatach, ktore nie maja schematow i nawet podczas wymiany uszczelki pod kolektorem mozna niezle namieszac z podcisnieniem. Schemat super, mi pomogl rozwiazac problem egr w xedosie6 2.0 v6 Pozdrawiam

PostNapisane: 13 mar 2008, 01:39
przez Yarick
monter24 napisał(a):Wiele osób pisze, ze mazdy nie chodza jak trzeba. Podłączyć wszystko zgodnie z rysunkiem a na bank bedzie roznica.


dokładnie jak piszesz. u mnie objawy to:
1 falowanie obrotów+reagownie na obciążenia
2 nierówna paca silnika
pzy pkt. 1 pomogła reguacja TPS , co do pracy sinika gdy znalazłem ten schemacik i zobaczyłem filtr węglowy podpięty do przepustnicy bez elektrozaworu hahaha
z tgo całego schematu tylko 2 wężyki były dobrze wsadzone hahaha hahaha hahaha
to jak to miało jeździć <diabełek> aha podawał kod egr.

PostNapisane: 13 mar 2008, 07:51
przez pawelc
jeszcze inny schemacik :
Obrazek

PostNapisane: 7 kwi 2008, 01:10
przez Soluks
u mnie jeden wężyk leży wolny i jak przyspieszam to czuje że samochód "idzie" dopiero od 5 tyś także coś napewno jest namieszane. Z wolnymi obrotami jest wszystko wporządku ok 700obr/min chodzi równo nic nie szarpie. I teraz chciałbym wiedzieć czy 2.0 i 2,5 ma identyczny schamat i czy ktoś ma lepszą wersje rysunku, żeby wydrukować w dobrej jakości na A4

PostNapisane: 7 kwi 2008, 11:33
przez qbass
Soluks. w KF będzie tak samo. Zapisz schemat na dysku i wydrukuj, drukuje się w bdb jakości ;)

PostNapisane: 15 cze 2008, 15:27
przez zielusX6
soluks masz moze mocowanie aku do xeda6 ??

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 24 lis 2010, 02:20
przez Harnas19
Potrzebuje takiego schematu chłopaki do mojej madzi 1.8 16v dohc ma ktos czy ten schemat i u mnie będzie tak wyglądał ?

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 24 lis 2010, 15:31
przez noxes
Harnas19 napisał(a):czy ten schemat i u mnie będzie tak wyglądał ?

Jak widzisz tutaj masz V6 więc to jest co innego

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 24 lis 2010, 16:27
przez wujass
..połowa tych rurek i tak jest zbedna <lol>

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 24 lis 2010, 16:30
przez Harnas19
Tak ale komp pokazuje mi błąd na VRIS 1 i chyba doszedłem o co chodziło . Ale tak czy inaczej schemat czy zdjęcie od kogoś kto ma to dobrze podłączone by się zdał .
A ten od v6 jest inny troche .

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 14:26
przez firlej1988
Witam, czy ma ktoś taki schemat do BA z silnikiem 1.5 Z5? dzieją się cuda u mnie gdyż w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła mi się maź (olej) ale nie ma tego w oleju (na bagnecie/w misce). Wydaje mi się, że olej dostaje się do płyny chłodniczego z ciśnieniem tylko w jedną stronę (do płynu a nie odwrotnie) nie wiem w którym miejscu?.. Czy możliwe jest, że na przykład gdzieś przy pompie wody? bo nie była ona wymieniana przy wymianie rozrządu (nie miała luzów i była szczelna) –>kiedyś miałem taki przypadek w CC Sporting, że po wymianie rozrządu około miesiąc później pompa zaczęła przeciekać i trzeba ją było jednak wymienić.. Proszę o pomoc... i sugestie. pzdr

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 15:42
przez noxes
Stawiam na uszczelke/głowicę. Przez podciśnienia olej napewno nie poszedł by do wody. Przez pompę wody też nie możliwe.

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 16:54
przez firlej1988
To w takim razie dlaczego nie ma płynu w oleju? Tak to chyba by sie wszystko zmieszało...

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 17:00
przez noxes
Nie koniecznie. Majonez na korku jest?

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 17:13
przez firlej1988
nie ma...

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 17:25
przez noxes
Ja tu nie widzę innej opcji przdostawania się oleju do wody jak uszczelka lub głowica. Przy założeniu że to faktycznie jest olej w wodzie.

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 17:33
przez firlej1988
Ale wydaje mi się właśnie , że jeśli była by to uszczelka/głowica to płyn dostawałby się również do oleju przez to miejsce... chyba, że olej jest rzadszy po rozgrzaniu lub ma w głowicy większe ciśnienie... Mechanik powiedział, że nie byłby do końce pewien tej uszczelki ponieważ szkoda ewentualnych kosztów i roboty przy jej wymianie i ewentualnym braku efektów. Prosił abym załatwił gdzieś schemat wędrówki oleju po silniku i wtedy lepiej można będzie zlokalizować usterkę... Po oględzinach zewnętrznych nie widac rażących wycieków spod głowicy...

Re: Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

PostNapisane: 3 gru 2010, 17:39
przez noxes
Hmm poszukaj w necie jakiś schematów silników instrukcji itp, najprędzej znajdziesz to na zagranicznych stronach. Tak czy inaczej ja nie widzę innej możliwości przedostawania się oleju do wody. Niech się ktoś inny wypowie np 2Ya.