Strona 1 z 1

chłodnica mazda 626

PostNapisane: 20 maja 2007, 19:33
przez osdeb
Witam wszystkich!
Pomóżcie w diagnozie pracy układu chłodzenia w Mazdzie 626 2.5iV6. Jak odpalę Mazdę to temperatura na wskaźniku jest na zero i po włączeniu ogrzewania leci chłodne powietrze dopiero jak przejadę jakieś 6 km to temp. na wskaźniku podnosi się do pozycji lekko wychylonej poza połowę skali (poza pion) i tak już zostaje niezależnie jak długo jadę i z jaką dynamiką. Ponadto gdy stoję na parkingu z zapalonym i rozgrzanym silnikiem na wolnych obrotach i otworze maskę to nie widzę aby się wentylatory obracały na chłodnicy.
Czy to jest normalne czy mam coś spieprzone z załącznikiem wentylatorów, czujnikiem temperatury lub termostatem.
Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki!

PostNapisane: 20 maja 2007, 20:27
przez osdeb
Dzięki za zainteresowanie moim problemem trochę mnie uspokoiłeś porek.
A propo nie powinna temperatura przy odpaleniu szybciej wzrastać aby ogrzewanie lepiej grzało czyli czy działa mi dobrze termostat.
Mam także pytanko odnośnie uzupełniania płynu w chłodnicy ponieważ mam trzy miejsca gdzie go mogę wlewać tzn. zbiornik wyrównawcy gdzie mam full następnie zbiorniczek na chłodnicy także jest pełny oraz trzecie miejsce to wlew na przewodzie, który jest przy silniku i tam jak odkręcę korek to jest pusto.
Czy to normalne?
Sory że takie amatorskie pytania ale jestem świeżo upieczonym właścicielem mazdy.
Pozdrawiam!

PostNapisane: 20 maja 2007, 20:37
przez osdeb
Na wolnych obrotach czekałem około 10 min i wentylator na chłodnicy ani me ani be ani kukuryku.
Może to jest prawidłowe zachowanie ale wolę wypytać doświadczonych mazdowiczów.

PostNapisane: 11 lis 2007, 17:56
przez bazyl wspaniały
osdeb napisał(a):Na wolnych obrotach czekałem około 10 min i wentylator na chłodnicy ani me ani be ani kukuryku.

no u mnie załącza się po kilku minutach, chyba że ogrzewanie jest na full to później. ale z tego co wiem to czasami dłuugo trzeba poczekać na załączenie. Lub wypnij kabelek z wentylatora, podepnij 12 z acumulatora i będziesz wiedział czy śmiga czy nie

PostNapisane: 11 lis 2007, 19:16
przez qbass
Wszystko masz w porządku.
osdeb napisał(a): trzecie miejsce to wlew na przewodzie, który jest przy silniku i tam jak odkręcę korek to jest pusto.

Wlej tyle, żeby było widać płyn.

Jeśli chcesz sprawdzić stan wentylatora, to zmostkuj (połącz kabelkiem) styki TEN z GND w gnieździe diagnostycznym (mała puszeczka niedaleko akumulatora), przekręć kluczyk na ON i wciśnij gaz. Wentylator się załączy.