Strona 1 z 1
Za co odpowiada elektrozawór przy kolektorze ssącym?

Napisane:
12 kwi 2007, 21:49
przez adb
hej mam pytanko czy ktoś wie za co odpowiada elektrozawór ten nad kolektorem ssacym (zaraz przy znaczku V6) są tam takie dwa ze znaczkiem mitsubishi.
Bo moja mazda ma czasem objawy dławienia się przy przyspieszaniu lekko spadają jej obroty i pózniej znowu zalapuje. Po podpięciu pod kompa wyszedl wlasnie bląd tego zaworu przynajmniej mechanik mi tak powiedział:/

Napisane:
12 kwi 2007, 22:15
przez MARRUD
szukaj pod hasłem vris-y, ale na moje oko, to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego

Napisane:
14 kwi 2007, 19:00
przez piotrek929
czy to sa 24 zaworki?

Napisane:
14 kwi 2007, 23:09
przez GofNet
MARRUD napisał(a):lub nieszczelność układu dolotowego
Jestem za...
Pozdrawiam
..::GofNet::..

Napisane:
15 kwi 2007, 11:27
przez piotrek929
mialem dokladnie ten objaw, gdy po zlozeniu kolektora dolotowego nie podpiąłem jednego z weżyków do elektrozaworu sterującego pracą VRISa( u mnie to nie dokladnie VRIS tylko zęściowe domykanie zaworów ssących-rezultat zmiana długości dolotu), ale komputer wyrzucał wtedy kilka błedów na cyferblacie, związanych z układem podciśnienia
więc jeśli błędów nie ma stawiam na przebitą fajke na świecy- iskra zamiasta do swiecy trafia w blok silnika – zapal auto po ciemku, wyjmij fajke ze swiecy na pracującym, i przytknij ją do sinika, zobaczysz czy iskra nie ucieka bokiem fajki-czynnośc powtóz dla wszystkiech fajek.

Napisane:
16 kwi 2007, 16:01
przez adb
piotrek929 napisał(a):czy to sa 24 zaworki?
tak
MARRUD napisał(a):to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego
aparat jest nowy a co do szczelności to chyba nie bo nawet jak go taśmą oblepiałem całego(oprócz wlotu

) to obiawy i tak występują, a problem jest jeszcze taki ze mam gaz i jak odpinam wszystkie wężyki i uszczelniam dziury po nich to mi podciśnienie olej gdzieś na uszczelkach wywala


Napisane:
16 kwi 2007, 17:09
przez adb
piotrek929 napisał(a):czy to sa 24 zaworki?
tak
MARRUD napisał(a):to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego
aparat jest nowy a co do szczelności to chyba nie bo nawet jak go taśmą oblepiałem całego(oprócz wlotu

) to obiawy i tak występują, a problem jest jeszcze taki ze mam gaz i jak odpinam wszystkie wężyki i uszczelniam dziury po nich to mi podciśnienie olej gdzieś na uszczelkach wywala


Napisane:
16 kwi 2007, 17:11
przez adb
piotrek929 napisał(a):czy to sa 24 zaworki?
tak
MARRUD napisał(a):to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego
aparat jest nowy a co do szczelności to chyba nie bo nawet jak go taśmą oblepiałem całego(oprócz wlotu

) to obiawy i tak występują, a problem jest jeszcze taki ze mam gaz i jak odpinam wszystkie wężyki i uszczelniam dziury po nich to mi podciśnienie olej gdzieś na uszczelkach wywala


Napisane:
16 kwi 2007, 17:36
przez Puhcio
Mam taki elektrozawór jak potrzeba


Napisane:
16 kwi 2007, 20:31
przez adb
piotrek929 napisał(a): stawiam na przebitą fajke na świecy- iskra zamiasta do swiecy trafia w blok silnika – zapal auto po ciemku, wyjmij fajke ze swiecy na pracującym, i przytknij ją do sinika, zobaczysz czy iskra nie ucieka bokiem fajki-czynnośc powtóz dla wszystkiech fajek.
wlasnie nastala ciemnosc sprawdzilem kable i na wszystkich iskra ucieka bokiemtylko czy to mozliwre ze padly kable ktore maja przejechane moze ze 2000 km (janmor)??


Napisane:
16 kwi 2007, 22:09
przez piotrek929
sprawdź czy czy czasem w kanale świecowym nie ma oleju, może dekiel zaworowy puszcza do wewnątzr i stąd zaczynają sie problemy ze świecami, klękają kable, kopólki aparatu etc.
i zrób prosty sprawdzian, załóż cienki gumowy wąż na kazdą fajke( od jej polowy do konca-przy świecy), tak zeby weszly do kanału świecowego, i sprawdź czy wtedy iskra nie ucieka, jak nie ucieka to zaloz to do silnika i jeździj

Napisane:
22 kwi 2007, 10:55
przez adb
nie bardzo wiem jak to nazwać ale nie mam takiej podłużnej puszki idącei od obudowy filtra powietrza nad chlodnica przez która jest zasysane powietrze ma to jakieś duże znaczenie

i czy moze powodować takie objawy jak opisałem??