Uciszanie V-ki w jeden dzień, za pół ceny – czy to możliwe ?

Postprzez Hazu » 22 mar 2007, 23:30

Już od dłuższego czasu szukałem warsztatu (serwisu) w którym by mi wymienili te nieszczęsne spreżyny na wałkach rozrzędu oraz rozrząd pompę wodną i pare innych rzeczy.

Oczewiście skontaktowłem sie z serwisem warszawskim, ogólnie polecanym i chwalonym na forum (było to prawie rok temu)
Jakież było moje zdziwienie gdy dowiedziałem się że że ta naprawa musi potrwać dwa dni.

Tym samym ta opcja stała się nie realna.

Więc gdy już uznałem że koniec z tym klekotaniem w moim samochodzie,udałem się do najbliższego mi (2km) serwisu mazdy: ASO MAZDA IMPEX
Lublin, ul. Wertera 1A .

Byłem kożystnie zaskoczony gdy gdy dowiedziałem się ile ma wynieść koszt robocizny i czas naprawy.

No ale pomyślałem może wszędzie przez ten rok spadły ceny napraw, więc udałem się do kilku lubelskich firm specjalizujących sie w samochodach japońskich.

Oczewiście ja wiedziałem że powodem tykania w moim silniku są niesprawne już sprężynki na wałkach rozrządu.

Ale miałem ubaw jak panowie ze stetoskopem badali mi silnik i nie mogli okreslić powodu tego tykania .

W jednym serwisie chcieli mie naciągnąć na wymianę popychaczy,których koszt (orginalnych przekroczyłby wartość samochodu),
Nawet w zamiennikach koszt takiej operacji byłby niebagatelny.
No ale podjęliby się wymiany owych sprężynek i rozrządu lecz naprawa miała potrwać 2 dni <glupek2> i kosztować odpowiednio drogo (wstępnie ok 700zł) Dla mnie to nie możliwe dwa dni bez samochodu.

Więc udałem się do ASO MAZDA IMPEX umówiłem się na konkretny dzień dostałem kosztorys usługi.
Zgodzili się też na wykorzstani kupionego przeze mnie kompletnego rozrządu.

Samochód podstawiłem umówionego dnia o 8 i udałem się do pracy.

W tym czasie wymieniono mi srężynki na wałkach rozrządu bez konieczności dokupowania nakrętek i broków (ponad 100zł w kieszeni)
Wymieniono też: uszczelki pod deklami zaworów uszczelniacze na wale i wałkach rozrządu, pompę wody , rozrząd z napinaczem, no i jeszcze paski klinowe.
Uszczelki ,uszczelniacze i sprężyny kupiłem orginalne na miejscu – ceny tych części ku mojemu zdziwienu były nawet konkurencyjne.

Przed szesnastą przyszedłem po samochód okaząlo się że naprawa się przeciągni głównie z powodu poupychanej wszędzie instalacji gazowej.
Jednak przed 17 samochód już był gotowy, sprawdzony na komputerze i ustawione obroty.

Podsumowując :
Na naprawę w ASO potrzeba było tylko jednego dnia roboczego (8-godzin)

Wiec wyszło to najtaniej w Lublinie i najszybciej.

Za tą samą naprawę w uwielbianym przez wszystkich serwisie w Warszawie zapłaciłbym dwa razy drożej za samą robociznę i zmarnował bym dwa dni w innym lubelskim serwisie mazdy było by podobnie.

ASO MAZDA – nie taki diabeł straszny jak go malują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ravo » 22 mar 2007, 23:40

ja by bym powiedzial 2 zdania :)

post do tematu polecane serwisy

no i pozdrawiam newbiego :) ktory sie juz coraz mniej odzywa :(
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez xANDy » 22 mar 2007, 23:52

ravo napisał(a):no i pozdrawiam newbiego ktory sie juz coraz mniej odzywa
A dziwisz się – jest zarobiony strasznie......... Konkurują ceną, jakością i pewnie czymś tam jeszcze mogą.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hazu » 22 mar 2007, 23:54

ravo napisał(a):post do tematu polecane serwisy

Nie zgadzam się : to nie jest opinia o serwisie tylko jest to moja odpowiedź na zażuty wobec mnie że nie mam pojęcia o naprawach V-ki i że opisanej wyżej naprawy nie da się zrobić w jeden dzień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez slav » 23 mar 2007, 00:22

jak czytam wymieniles wlasciwie wszystko co bylo do wymienienia , mozna wiedziec ile wyniosly Cie wszystkie koszty ?
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Hazu » 23 mar 2007, 07:53

Łączny koszt nie przekroczył 2000zł, z tym że kompletny rozrząd kupiłem w Carspeed w promocji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomekrvf » 23 mar 2007, 08:49

emmarek napisał(a):bez konieczności dokupowania nakrętek i broków

Jak nie wymienia się nakrętek trzeba szlifować zamki na nowych sprężynach. Trochę lipa...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Waluś » 23 mar 2007, 16:23

hmmm
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Hazu » 23 mar 2007, 22:59

tomekrvf napisał(a):Trochę lipa...

Od 16 lat ta firma serwisuje mazdy (czyli od kąd powstały silniki z serji K) myślę że wiedzą co robią. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomekrvf » 24 mar 2007, 21:07

emmarek napisał(a):Od 16 lat ta firma serwisuje mazdy (czyli od kąd powstały silniki z serji K) myślę że wiedzą co robią.

I dlatego z całą pewnością posiadają TSB mazdy na temat klekotu silników serii K i tam jest napisane że wymienia się sprężyny, nakrętki i zaślepki. Nowe sprężyny nie pasują do starych nakrętek dlatego trzeba je szlifować. Oczywiście można zeszlifować zamki na sprężynach ale jak już pisałem to trochę lipa.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xedi » 21 kwi 2007, 19:11

tomekrvf napisał(a):trochę lipa.

Co to oznacza ?
Może się coś rozkręcić (rozpaść)
xedi
 

Postprzez Globy » 22 kwi 2007, 00:52

Jaki jest koszt wymiany samych sprezynek, bez rozrzadu?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez MARRUD » 22 kwi 2007, 21:00

To ja też chciałem pochwalić jednego z Fachowców tym razem w Warszawie :D , który jest jednym z bardzo niewielu, gdzie mogę oddać auto bez osobistego nadzoru :D
U mnie wyglądało to tak:
1. Rozmowa telefoniczna co potrzeba i jaki będzie koszt.
2. Przelew pieniędzy na zakup potrzebnych cześci.
3. Jade jak co dzień do pracy, parkuje auto.
4. Przyjeżdża Fachowiec zabiera auto.
5. W ciągu dnia dostaje info, że konieczny jest zakup dodatkowych części eksploatacyjnych – części zostają kupione po mojej aprobacie
5. Zbliża się koniec mojego dnia w pracy – przyjeżdża auto.
6. Dostaje info, co zostało zrobione, co należy dodatkowo wykonać i co zostało wykonane ponad normę.
7. Płacę ustaloną na początku cenę.

Jeżeli chodzi o cenę za części i usługę, to ta którą podał emmarek była by dla mnie absolutnie nie do zaakcpetowania , a robiłem to samo poza sprężynkami na wałkach, bo u mnie akurat to było ok.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez iiyama » 22 kwi 2007, 21:15

hmm
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez slav » 22 kwi 2007, 21:17

MARRUD napisał(a):Jeżeli chodzi o cenę za części i usługę, to ta którą podał emmarek była by dla mnie absolutnie nie do zaakcpetowania , a robiłem to samo poza sprężynkami na wałkach, bo u mnie akurat to było ok.


to ile zaplaciles ?
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez tomekrvf » 22 kwi 2007, 21:38

Globy napisał(a):Jaki jest koszt wymiany samych sprezynek, bez rozrzadu?

Jak dla Ciebie to 400 :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MARRUD » 22 kwi 2007, 22:43

drof napisał(a):to ile zaplaciles ?


Chyba nie mogę tego ujawnić, chyba że Fachowiec sam się ujawni to pewnie napisze :D
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Soluks » 11 lut 2008, 23:47

jaka jest cena samych spręzynyk i nakrętek??
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez tomekrvf » 13 lut 2008, 00:22

Soluks napisał(a):jaka jest cena samych spręzynyk i nakrętek??

145PLN
PS Sprężyny da się wymienić bez ściągania rozrządu. Jednakże istnieje jakies tam minimalne ryzyko że puści na uszczelniaczach.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ROMAN-R87 » 25 lut 2008, 20:08

witam !! a jak sie nie wymieni tych sprezynek to czyms to grozi czy mozna tak jezdzic bez obaw?pytam sie z ciekawosci bo bede wymienial na lato rozrzd i .....moze te cykajace sprezynki tez
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6