ściagnięta z forum forda probe :oops:
(moze ktoś przetłumaczy?) :lol:
( Ford TSP 03-07B ) (1994 Probe 2.5V6)
Ignition Timing
NOTE:
Run the engine (6007) at idle, in park on automatic transaxle vehicles, or neutral on MTX vehicles.
1. Warm the engine to normal operating temperature at idle.
2. Turn all of the electrical loads off (radio, A/C, fan, etc.).
3. Connect Rotunda 88 Digital Multimeter 105-00053 or equivalent as a tachometer to the number one spark plug wire.
4. Connect a timing light to the engine.
5. Connect terminals STI (TEN) and GND of the Data Link Connector with a jumper wire.
6. Verify that the idle speed is 650 ± 50 rpm. If the idle is not within specifications, refer to «Section 03-01B».
7. Check the ignition timing. Timing should be 9-11° BTDC.
CAUTION:
Do not pinch the ignition coil to distributor high tension wiring (12298) when turning the distributor.
8. If the timing is not within specifications, loosen the distributor hold-down bolts.
9. Turn the distributor until the correct timing is achieved.
10. Tighten the distributor hold-down bolts to 19-25 N-m (14-18 lb-ft).
11. Remove the tachometer, timing light, and jumper wire.
Procedura regulacji zapłonu w silnikach V6
Strona 1 z 1
Było i tłumaczenie
Oto tłumaczenie procedury regulacji zapłonu dla 2.5V6:
Wyprzedzenie zapłonu
Uruchom silnik na biegu jałowym.
1. Zagrzej silnik na biegu jałowym do normalnej temperatury pracy.
2. Wyłącz wszystkie obciążenia elektryczne (radio, A/C, wentylator, etc.).
3. Podłącz cyfrowy obrotomierz do pierwszego kabla WN.
4. Podłącz lampę stroboskopową do silnika.
5. Połącz zwieraczem końcówki STI (TEN) i GND w złączu diagnostycznym
6. Sprawdź czy prędkość obrotowa na biegu jałowym wynosi 650 ± 50 rpm. Jeśli prędkość wykracza poza margines przejdź do sekcji 03-01B.
7. Sprawdź czy kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 9-11° BTDC.
UWAGA:
Nie dociśnij cewki zapłonowej do kabli WN podczas obracania aparatu zapłonowego.
8. Jeśli kąt wyprzedzenia wykracza poza margines, poluzuj śruby mocujące aparat zapłonowy.
9. Obracaj aparatem zapłonowym w celu uzyskania właściwego kąta.
10. Dokręć śruby mocujące momentem obrotowym 19-25 Nm (14-18 lbft).
11. Odłącz obrotomierz, lampę stroboskopową i zwieracz. (z gniazda diag.)
Oto tłumaczenie procedury regulacji zapłonu dla 2.5V6:
Wyprzedzenie zapłonu
Uruchom silnik na biegu jałowym.
1. Zagrzej silnik na biegu jałowym do normalnej temperatury pracy.
2. Wyłącz wszystkie obciążenia elektryczne (radio, A/C, wentylator, etc.).
3. Podłącz cyfrowy obrotomierz do pierwszego kabla WN.
4. Podłącz lampę stroboskopową do silnika.
5. Połącz zwieraczem końcówki STI (TEN) i GND w złączu diagnostycznym
6. Sprawdź czy prędkość obrotowa na biegu jałowym wynosi 650 ± 50 rpm. Jeśli prędkość wykracza poza margines przejdź do sekcji 03-01B.
7. Sprawdź czy kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 9-11° BTDC.
UWAGA:
Nie dociśnij cewki zapłonowej do kabli WN podczas obracania aparatu zapłonowego.
8. Jeśli kąt wyprzedzenia wykracza poza margines, poluzuj śruby mocujące aparat zapłonowy.
9. Obracaj aparatem zapłonowym w celu uzyskania właściwego kąta.
10. Dokręć śruby mocujące momentem obrotowym 19-25 Nm (14-18 lbft).
11. Odłącz obrotomierz, lampę stroboskopową i zwieracz. (z gniazda diag.)
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6