Strona 1 z 1

gaśnie na benzynie

PostNapisane: 28 gru 2006, 17:56
przez adb
witam wszystkich mam mazde mx6 2500 cm 1994r i pewien problem z jazda na benzynie a mianowicie po zapaleniu przez chwile ma wys obroty potem sie stabilizuja do poziomo ok 800 ruszam, jade i wtedy po kilkunastu metrach przestaje wchodzić na wys obroty i w końcu gaśnie albo nie chce jechać :( na gazie jest ok :D wymienilem aparat zaplonowy,świece,pompkę paliwa i przepływke ale na używaną mechanik mówi ze to może być sonda albo żle ustawiony komp reset juz robiłem a z ta sonda to może mieć racje??pomocy!!!!!!pliz <jelen>

PostNapisane: 28 gru 2006, 18:29
przez Grzyby
adb, zapraszam do lektury tego tematu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304

potem tego http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=16730

i potem proszę o poprawienie tematu na właściwy :)

A w temacie problemów – sprawdzałeś kody błędów?

PostNapisane: 28 gru 2006, 22:54
przez GofNet
adb napisał(a):z ta sonda, to może mieć racje?
Łatwo to sprwdzić. Jeśli rozgrzejesz silnik na LPG i przełączysz na Pb, to nie powinien zgasnąć, bo:
a) silnik będzie już rozgrzany,
b) nawet jeśli sonda LAMBDA będzie ciągle podawała informacje, że silnik jest już rozgrzany, to w tym przypadku będzie to zgodne ze stanem faktycznym i podanie przez komputer ubogiej mieszanki (z wyłączonym ssaniem) nie spowoduje zgaśnięcia silnika.

Mimo wszystko sprawdziłbym filtr paliwa oraz pompę paliwową, choć twierdzisz, iż była ona wymieniona. Sprawdź, jakie ciśnienie podaje pompa. Jeśli będzie książkowe, to problemu należy poszukiwać gdzie indziej.

Jeśli wchodzi na wolne obroty i trochę na nich działa i przez ten czas jest OK, to elektroniki raczej nie brałbym pod uwagę. Coś się zapycha, lub przestaje podawać paliwo. W układzie zapłonowym musi być dobrze, bo inaczej nie paliłby na LPG.

Poszukaj nieszczelności w układzie zaopatrzenia w powietrze. Może gdzieś jakieś "lewe powietrze" się wkrada i miesza ECU w "główce" podczas dobierania parametrów pracy na Pb (szczelność przepływomierza, obudowy filtru, rury między przepływomierzem a przepustnicą, itp.)

Powodzenia
..::GofNet::..

PostNapisane: 28 gru 2006, 23:30
przez Sebas
Ja bym jeszcze sprawdził czy jakieś podciśniene nie spadło i przeczyścił kostki od wtrysków, przepływomierza i sprawdz mase

PostNapisane: 5 sty 2007, 15:43
przez adb
no niestety kodów błędów nie dało sie sprawdzić bo gniazdo diagnostyczne ma sparciałe kabelki i zaśniedziałe styki:\ mam jeszcze pytanie czy ktoś może wie jak sprawdzić przepływomierz kl02 bo nie jest to takie proste jak przy klapkowych przepływkach po prostu nie umiem go rozebrać <jelen>

PostNapisane: 5 sty 2007, 16:12
przez tomekrvf
Moim zdaniem masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy przepływomierzem a silnikiem. Gaz jest na mieszalniku?

PostNapisane: 5 sty 2007, 16:18
przez adb
tak mieszalnik jest przy przepustnicy nawet to wszystko uszczelniałem a możliwe że winna jest ta klapka w mieszalniku????

PostNapisane: 7 sty 2007, 18:32
przez adb
hej to znowu ciagle przegladam forum i natknalem si jeszcze na coś takiego jak zapchany układ odpowietrzania baku ktory może powodować takie objawy jak u mnie mam tylko male pytanko czy da sie to jakoś sprawdzić we wlasnym zakresie bez zdejmowania baku??

PostNapisane: 7 sty 2007, 23:52
przez tomekrvf
adb napisał(a):tak mieszalnik jest przy przepustnicy nawet to wszystko uszczelniałem a możliwe że winna jest ta klapka w mieszalniku??

Mieszalnik jest z klapą a na mieszalniku jest pasek gumowy którym ucieka ciśnienie w razie wybuchu. Sprawdź czy ten pasek jeszcze jest elastyczny i czy to jest szczelne.

PostNapisane: 8 sty 2007, 19:39
przez adb
tak to napewno jest szczelne nawet oblepiłemto kiedyś taśmą żeby być pewien szczelności i objawy dalej te same, taśme oczywiście póżniej zdiąłem:)