Strona 1 z 1

wymiana kopulki i palca rozdzielacza

PostNapisane: 27 paź 2006, 17:32
przez LoB
Witam

czy ktos ma jakis schemat ...albo sam wymienial kopulke i paluch w KL i zechce sie podzielic wrazeniami i stopniem trudnosci ??

dostac sie w miare latwo... rozkrecic pewnie tez ... ale gorzej z poskladaniem do kupy jak cos sie z tamtad wysypie :P

wiec mile widziana wszelka pomoc :)

PostNapisane: 27 paź 2006, 18:56
przez tomekrvf
Najwygodniej jest wyjąc całą puszkę fitra powietrza(3 śruby). Później trzy śruby od kopułki, palec pasuje tylko w jednym połozeniu. Na kopułce są ponumerowane cylindry więc nie mozna się pomylic.

PostNapisane: 27 paź 2006, 19:02
przez Michallus
Rozkręć tak jak powiedział tomek. Ostrzegam tylko, że w moim przypadku były tzy możliwości umieszczenia palca. Silnik nie chciał palic albo ksztusił się na zupełnie odwrotnym połączeniu przewodów. Ale w razie czego masz tylko trzy możliwości ;)

1 3 5
2 4 6

Powyżej masz kolejność podłączenia przewodów do świec patrząć od przodu.

PostNapisane: 27 paź 2006, 19:43
przez LoB
a wchodzi tam jeszcze pomiedzy kopulka jakas uszczelka ??



Michallus napisał(a):1 3 5
2 4 6


na mojej nowej kopulce sa oznaczenia

4 5 3
6 1 2

:|

PostNapisane: 27 paź 2006, 20:06
przez XsiX
Przerabiałem ten temat ostatnio :D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25537
Jak dla osoby mającej 2 lewe ręce to trudność całego przedsięwzięcia oceniam na 2 w 10 stopniowej skali.
Jeżeli zastosujesz się do porady tomka to podobnie jak ja nie uświadczysz żadnych problemów ;)

PostNapisane: 27 paź 2006, 20:49
przez Michallus
Lob przeczytaj dokładnie to co napisałem. Nie mówiłem o podłaczeniu przewodów do kopułki tylko o kolejności podłączenia świec. Czyli jak masz jedynkę na kopułce to musisz ją do jedynki podłączyć (lewa górna narożna świeca patrząc od przodu).

Pomiędzy kopułką a aparatem zapłonowym jest uszczelka.

PostNapisane: 27 paź 2006, 22:46
przez tomekrvf
Jak kolega LoB ma oryginalne przewody zapłonowe lub NGK to na każdym przewodzie jest numer cylindra. Nie można się pomylic

PostNapisane: 27 paź 2006, 23:33
przez LoB
Michallus napisał(a):Nie mówiłem o podłaczeniu przewodów do kopułki tylko o kolejności podłączenia świec

aaaaa

ok ... wielki dzieki :)

jutro postaram sie z tym powalczyc :)


tomekrvf napisał(a):oryginalne przewody zapłonowe lub NGK to na każdym przewodzie jest numer cylindra


przewody mam nowki jakies made in USA ... czy maja oznaczenia.. jutro sprawdze....

PostNapisane: 6 lis 2006, 20:46
przez LoB
Michallus napisał(a):Pomiędzy kopułką a aparatem zapłonowym jest uszczelka.


na 100% ??

bo ja takiej nie uswiadczylem... ani przy rozkreceniu ani w nowej paczuszce z kopulka :|

PostNapisane: 7 lis 2006, 00:40
przez tomekrvf
LoB napisał(a):na 100%

bo ja takiej nie uswiadczylem... ani przy rozkreceniu ani w nowej paczuszce z kopulka

Jest uszczelka i możesz ją kupic w serwisie mazdy. Jak masz kopułkę EPS to nie ma uszczelki w zestawie